Nordic Walking - naucz się korzystać z kijków i zrób z nimi trening. To aktywność fizyczna dla każdego!

imo
123RF
Dobrze dobrane kijki i prawidłowo wykonany trening z ich użyciem umożliwia nam uzyskanie efektu podobnego do tego, który zapewni nam trening aerobowo-siłowy.

W porównaniu do chodu bez kijków, przy nordic walking nasze tętno wzrasta o około 15 uderzeń na minutę, co zwiększa spalanie o około 2 kalorie więcej. To nie tylko chód z podpieraniem się czy też dodatkowym włączeniem pracy rąk, ale między innymi właściwe napinanie mięśni w konkretnej fazie chodu, odpowiedni kąt, pod którym odpychamy kije od podłoża, tempo, w jakim wykonujemy marsz z kijami oraz wiele innych szczegółów sprawiających, że trening jest naprawdę efektywny. Jest on odpowiedni także dla osób, które zaczynają wprowadzać do swojego trybu życia aktywność fizyczną, mają pracę siedzącą (badania wykazały, że dzięki dodatkowym punktom podparcia podczas chodu z kijami zmniejsza się napięcie i sztywność karku, korzysta na tym też kręgosłup). Nordic jest też dobrą formą rehabilitacji dla osób, które wracają do zdrowia po wypadkach, a także służy jako uzupełnienie treningów sportowców, między innymi biegaczy.

ZOBACZ TAKŻE: INFO Z POLSKI. Pijani zrzucili wersalkę pod pędzący pociąg

Wideo

Materiał oryginalny: Nordic Walking - naucz się korzystać z kijków i zrób z nimi trening. To aktywność fizyczna dla każdego! - Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie