https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Niskopodłogowce Pesy nie jeżdżą. Ile w sumie?

Michał Sierek
O godzinie 14 w piątek nie jeździły 3 swingi (na zdjęciu). Tramwaje wycofane z linii 4 i 8 to natomiast tramicusy.
O godzinie 14 w piątek nie jeździły 3 swingi (na zdjęciu). Tramwaje wycofane z linii 4 i 8 to natomiast tramicusy. Tomasz Czachorowski
Niestety po bydgoskich torach w najbliższym czasie będzie jeździło mniej niskopodłogowych tramwajów Pesy. Powód? Awarie, modernizacje. Jak się okazuje, ustalenie dokładnej liczby tramwajów, które nie jeżdżą, to spore wyzwanie...

Tego typu komunikaty pojawiają się co jakiś czas na Facbeooku Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji - dziś opublikowano kolejny, który z pewnością nie spodoba się osobom podróżującym liniami 4 i 8....

Czeka nas zatem więcej kursów w nieklimatyzowanych konstalach z wysoką podłogą.

Najnowsze i najciekawsze informacje z Bydgoszczy i regionu na: www.expressbydgoski.pl

Chcieliśmy się dowiedzieć, ile dokładnie tramwajów Pesy uległo awarii i z tego powodu nie jeździ po bydgoskich torach. Pierwszy telefon wykonaliśmy do rzecznika ZDMiKP - Krzysztofa Kosiedowskiego (MZK nie posiada swojego rzecznika). Krzysztof Kosiedowski przyznał, że nie zna dokładnej liczby, a najbardziej zorientowaną osobą będzie dyspozytor ruchu MZK...

Dzwonimy do dyspozytora tramwajowego. Słyszymy, że najlepiej zorientowaną osobą w tej kwestii będzie... ktoś z Działu Nadzoru Ruchu. Dzwonimy.

Dział Nadzoru Ruchu odpowiada nam, że nie jest w stanie w tej chwili udzielić informacji. Osoba, z którą rozmawiamy na chwilę musi odejść od telefonu. Wraca i słyszymy: takich wiadomości udziela tylko zarząd MZK w Bydgoszczy.

Dzwonimy zatem do sekretariatu Zarządu MZK: Numer przez kilka minut milczy, w końcu odbiera sekretarka. Streszczamy naszą drogę przez mękę i prosimy o połączenie z kimś z zarządu. - W tej chwili dyrektor jest zajęty - mówi miła pani. Dodaje, że najlepiej będzie porozmawiać, z kimś... bardziej zorientowanym w temacie.

Ostatecznie kazano nam przysłać pytanie (przypominamy, że nie chodzi o strategię rozwoju MZK do 2050 roku, a o liczbę tramwajów Pesy, które uległy awarii i nie wyjechały na bydgoskie tory) - mailem.

E-mail wysłany, czekamy na odpowiedź. Dostaliśmy zapewnienie, że nadejdzie jeszcze dzisiaj.

AKTUALIZACJA:

"Jest odpowiedź od MZK. Cytujemy:
Z powodu awarii są unieruchomione w dniu dzisiejszym następujące składy niskopodłogowe o numerach:

  • Własność MZK - 122 N nr 365, a nr 364 jest dedykowany do ruchu na godzinę 17-tą (zakończenie naprawy)
  • Własność Tramwaju Fordon - SWING nr 111, 120, 122"

Rozmawialiśmy również z rzecznikiem Pesy Michałem Żurowskim. Rzecznik wyjaśnia, że tramwaje wycofane z linii 4 i 8 to „Tramicusy”. - To pierwsze niskopodłogowe tramwaje w Bydgoszczy dostarczone przez naszą firmę prawie 10 lat temu i już dawno po gwarancji - mówi.

Z trzech unieruchomionych swingów - jeden przechodzi modernizację, drugi nie jeździ z powodu wykolejenia, w trzecim doszło natomiast do awarii klimatyzacji.

Zobacz również:

W lipcu w Bydgoszczy odbyły się mistrzostwa Europy w lekkiej atletyce do lat 23. Nasz fotoreporter towarzyszył sportowcom podczas ich zmagań na Stadionie Miejskim im. Krzyszkowiaka. Oto nasz subiektywny wybór zdjęć najpiękniejszych lekkoatletek, które pojawiły się na stadionie Zawiszy >>>

Najpiękniejsze lekkoatletki podczas ME w Bydgoszczy [zdjęcia]

Trening w Akademii Sztuk Walki „Black Panther” w Bydgoszczy

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mistrz
Spokojnie PESA ma czas, wykolejenie 120 miało miejsce 8 grudnia 2016 także może do końca roku dadzą radę :D
u
une
mają NORMALNIE kursować, a nie jakoś !
Ławniku Pesy, nie czytaj portali internetowych, tylko branżową warszawską "Złotą Kaczkę", a tam czeladnik zdun rzeka do swego pryncypała "Majster trzymaj piec, ja pójdę po forsę."
Parowozowni Zabytkowej nie potrafili utrzymać a chcą utrzymać normalny standard jakościowy swych produktów... ukraincamy ?!
Niech ino, uwłaszczone na państwowych ZNTK właściciele Pesy z glejtem PZPRowskim, lepiej podadzą ile to chętnych do pracy BYDGOSZCZAN wysokiej klasy specjalistów, składało podanie by pracować na miejscu - odprawili "z kwitkiem" i musiało wyjechać na SAXY za Odrę.
Dobrze, że doczekaliśmy się po 7- miu dekadach Bdb Zmiany Zjednoczonej Prawicy, która tym wszystkim Nowobogackim handlarzom - wykręcających się upływem gwarancji - przypomni wreszcie o przedwojennych Zasadach Kupieckich, że "Klient nasz PAN "!
W
Waldemar
Kiedy ten po wykolejeniu wyjedzie na tory??

Ile można naprawiać tabor po wykolejeniu??
m
mas
może faktycznie czas na Hyundaie?
W
WAZNE
Najwiekszym problemem MZK na Torunskiej sa kierownicy . A tramicusy nie jezdza bo załoga mzk nie ma części do nich ani dobrego sprzetu diagnozującego , cała prawda jak to wyglada
r
r.
Z tego co czytam na branzowych portalach tramicusy zostaly zarzniete przez wspaniala obsluge techniczna w bydgoskim MZK. Oni po prostu nie dorosli do zajmowania sie nowoczesnym taborem , jakos w wawie te same tramicusy jezdza.
z
z
Brawo za zajęcie się tematem! Wreszcie interwencja w palącej sprawie - musimy wspólnie sprawować kontrolę nad taborem, bo inaczej spece z ZDMiKP i Zakładu Tramwajowego oleją temat.

Ile to razy motorniczy wpisują coś do książki wozu, a i tak usterki są bagatelizowane.
T
Tomek
Nie jeżdżą, bo tramwaje pesy to zwykłe buble.
Zaraz i tak nie będą potrzebne, bo od "wysokiej" temperatury powyginają się tory na trasie do Fordonu.
r
ralf
Za gorąco się zrobiło a klimatyzacje są zbyt mało wydajne lub całkowicie zepsute. I tyle.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski