- Najbardziej widowiskowym elementem budowy był montaż wieży nawigacyjnej z logo Ikei, która wskazuje drogę do nowo otwartego sklepu - przypomina Marta Młodzikowska, specjalistka PR z firmy, zajmującej się obsługą medialną inwestycji. - Główne działania, które prowadzone są w obrębie sklepu, to prace instalacyjne i wykończeniowe. Ostatecznych kształtów nabiera także parking, na którym wydzielane są strefy ruchu. Teren przy Ikei w dalszym ciągu się zazielenia, a dodatkowo ogrodzony zostaje ekranami akustycznymi, które mają chronić sąsiadów nowo powstałego sklepu przed nadmiernym hałasem.
Również wewnątrz hali IKEA wykonywane są ostatnie przebudowy. Odbywają się tam jeszcze prace instalacyjne, a także montaż drzwi wejściowych i wind.
Ciągle nie jest oficjalnie znany termin otwarcia sklepu przy Fordońskiej. W komunikatach PR określa się go jako „niebawem” lub „w drugiej połowie roku”. Prace wokół Ikei są jednak tak intensywne, że wszystko wskazuje na to, że „niebawem” to naprawdę kwestia najbliższych tygodni. Zwłaszcza, że firma ruszyła z intensywną kampanią marki wśród mieszkańców.
I to nie tylko Bydgoszczy. Przewidziano osiem plenerowych imprez w siedmiu miastach (dwie w Bydgoszczy na Wyspie Młyńskiej - 23 bm. w godz. 12-20 i dwudniową, 20-21 czerwca, co też podpowiada chyba datę inauguracji działalności).
W każdym z miejsc (Chełmno, Nakło, Inowrocław, Solec, Świecie, Toruń) utworzone zostanie Miasteczko Ikea, w którym czekać będą atrakcje dla dzieci i dorosłych. Najbardziej widowiskowym elementem miasteczka ma być wielka ciężarówka - truck, którego wnętrze zaaranżowane zostanie na wzór mieszkania wyposażonego w meble szwedzkiej firmy.
