
Jak wpłynąć na dziecięcy mózg, by matma przestała być koszmarem?
Gra wymyślona przez młodych kognitywistów z działającej przy UMK badawczej spółki Neurodio to klasyczny przykład wcielania w życie zdobytej na studiach wiedzy. Dzieciom na całym świecie ma pomóc w przyswajaniu matematycznych zawiłości, a twórcom zapewnić godziwy zarobek.
O tym, że wiele dzieci ma problemy z uczeniem się matematyki, nie trzeba nikogo przekonywać, bo to nie zmienia się od lat. Troje zaprzyjaźnionych absolwentów UMK w Toruniu zaczęło zastanawiać się jednak, jak w praktyce zastosować zdobytą na studiach wiedzę, dzieciakom skutecznie pomóc, a przy tym jeszcze zarobić. W takich okolicznościach powstała spółka badawcza Neurodio, która dziś działa przy UMK w Toruniu, a swoim produktem chce tak wpłynąć na dziecięce mózgi, by nauka matematyki przestała być koszmarem. I chodzi tu o dziecięce mózgi nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.