https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Narasta konflikt w sprawie budowy dróg osiedlowych. Prezydent woli naprawiać główne trasy

Wojciech Mąka
Chodnik na ulicyChodnik na ulicy Saperów
Chodnik na ulicyChodnik na ulicy Saperów Tymon Markowski
Ogromne pieniądze przepadły, ponieważ kilkadziesiąt projektów budowy ulic osiedlowych w Bydgoszczy straciło ważność. Prezydent woli poprawiać stan centrum miasta.

Problem zaniechania przez Rafała Bruskiego budowy dróg osiedlowych (nieutwardzonych mamy w mieście ok. 180 km) narasta.
[break]

Przed 2010 rokiem przygotowano kilkadziesiąt projektów budowy 60 dróg osiedlowych. Kosztowały ok. 2 mln zł, a straciły ważność. - Wykonane dokumentacje, mimo utraty ważności, można wykorzystać jako koncepcje rozwiązań projektowych - broni się Rafał Bruski.
Przypomnijmy, że prezydent w 2010 roku uznał, że budowa dróg osiedlowych jest mniej ważna niż naprawa głównych arterii miasta. W tym roku na remont głównych dróg ma iść 15 mln zł. Nowe nawierzchnie mają dostać np. ul. Hetmańska i Kołobrzeska. Ratusz zasłania się także tym, że to sami mieszkańcy w ramach programów 25/75 i 5/6 dorzucając kasę z własnych kieszeni i budują drogi.

Z radami osiedli m.in. Smukały, Jachcic, Okola i Fordonu spotykała się ostatnio komisja samorządności Rady Miasta. Wszędzie kłopot z zapomnianymi osiedlówkami był najważniejszy. - Radni osiedlowi Czyżkówka przypomnieli o braku połączeń drogowych z ościennymi dzielnicami, konieczności odciążenia przeładowanego ronda gen. Maczka… - mówi Hanna Szczęśniak, sekretarz rady Czyżkówka. Co więcej, rada opracowała nawet strategię rozwoju osiedla, ze wskazaniem kolejności ulic, które muszą zostać zbudowane.
Do naszej redakcji także dochodzi coraz więcej głosów mieszkańców osiedli. - Zapraszam prezydenta na ulicę Zawiszy Czarnego, przecież tędy nie daje się jechać; czy my jesteśmy gorszymi bydgoszczanami niż ci mieszkający przy głównych arteriach? - pyta mieszkaniec Jachcic.

Ratusz zapowiedział, że na przełomie 2015 i 2016 roku przeprowadzi analizę i być może znajdzie jakieś pieniądze na osiedlówki. Gra idzie o 30 mln zł - tyle potrzeba na najważniejsze drogi.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
basia
To wszystko wina Tuska i PO jak wybierzecie PIS to splynie wam ludzie kur... manna z nieba.
W
Włod
Zarząd miasta na siłę urbanizuje dzielnice pereferyjne , oferując działki np. w Opławcu , w miejscu gdzie powinna być zachowana rezerwa pod rozbudowę Kuj.Pom.Centrum Pulmologicznego ( ul.Meysnera). Niech urzędnicy , którzy wymyślają tor motorówkowy do Zalewu Koronowskiego wejdą w problematykę nowych miejsc pracy i wzmocnienia rangi Sanatorium w Smukale . Wzrost zachorowań na drogi oddechowe stwarza preferencje dla tego rodzaju placówki , położonej w otoczeniu lasów i w pobliżu pięknej rzeki. W tym przypadku nie było by problemów z otrzymaniem dotacji unijnych. Każdy kto przejeżdza zatłoczoną i wąską ulicą Opławiec zastanawia się co chce osiągnąć Prezydent i Rada Miasta zezwalając na zabudowę brzegów rzeki oraz niszczenie otuliny leśnej w strefie ochronnej Wodociągów. Równocześnie zwiększa się długość ulic nieutwardzonych z brakiem podstawowej infrastruktury. Wtedy obłędne apele do mieszkańców aby sami pokrywali tego rodzaju inwestycje strukturalne miasta.
J
Jack
Niewłaściwa gospodarka przestrzenią miasta spowodowała rozrzucenie osiedli w dzielnicach peryferyjnych. Zabrakło środków na utwardzenie ulic , a jednocześnie Ratusz wydaje zezwolenia na zabudowę nawet w strefie ochronnej Brdy . Szczytem głupoty było zlecenie opracowania żeglowności tej rzeki od Wodociągów do Koronowa ( pogłębianie koryta , budowę spiętrzeń wody aby żaglówki i motorówki mogły płynąć w górę rzeki). Nic dziwnego , że wśród mieszkańców utrwala się opinia , że miastem zarządzają głupy. W tym kontekście scedowanie obowiązków budowy ulic osiedlowych na mieszkańców jest innowacją w skali UE.
w
wyborca
Czy centrum miasta nie może naprawiać z naszych pieniędzy -POdatków, ściąganych do tzw. urzędu marszałkowskiego w Toruniu?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski