Zobacz wideo: Zobacz wideo: W Bydgoszczy nagrywana jest muzyka do filmu o Wyszyńskim
- W ramach Unii Metropolii Polskich działają różne grupy robocze, to akurat pomysł tej zajmującej się promocją i turystyką. Myślę, że to ciekawa inicjatywa, którą warto rozwijać. Na razie odbywa się to "na miękko", głównie w samorządowych mediach społecznościowych, ale chcemy taką współpracę rozwijać - deklaruje Łukasz Krupa, dyrektor Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą bydgoskiego ratusza. - Wstępnie wszystkie miasta przygotowały już projekty imprez ponadlokalnych, które mogłyby zainteresować mieszkańców miast w przyszłym roku. Chcemy je w ten sposób promować. Koszt kampanii outdoorowej o takiej skali byłby potężny.
To Cię może też zainteresować
Na profilu Miasto Stołeczne Warszawa pojawił się już post zachęcający do przyjazdu do naszego miasta.
Stolica zaprasza do Bydgoszczy
- Zapraszamy do Bydgoszczy! Kolejny punkt na mapie to jeden z Najlepszych Europejskich Celów Podróży 2020. Bydgoszcz (...) kojarzyć się może z zabytkowymi spichlerzami, piękną Łuczniczką stojącą w parku nieopodal Teatru Polskiego, wysyłającą strzałę w kierunku Przechodzącego przez rzekę, który od 17 lat balansuje nad wodami Brdy. Znajdziecie tu oczywiście wyjątkowe muzea (m.in. Exploseum, Muzeum Mydła i Historii Brudu, Muzeum Wodociągów, Muzeum Leona Wyczółkowskiego), mnóstwo zieleni, na czele z Myślęcinkiem, czyli największym parkiem miejskim w Polsce, doceniane murale na bydgoskim Śródmieściu, czy takie ciekawostki jak 18. Południk przecinający bydgoski Stary Rynek. Jednak przede wszystkim, turystów i mieszkańców najbardziej zachwyca wyjątkowa atmosfera miasta nad rzeką – z unikatowymi zabytkami hydrotechniki mijanymi podczas rejsu, z wycieczką kajakową w centrum miasta, czy piknikiem na urokliwej Wyspie Młyńskiej, której rewitalizację dopełniają Młyny Rothera przekształcane właśnie w Park Kultury.
Post polubiło ponad 1,1 tysiąca osób, skomentowało go - przekazując głównie pozytywne wrażenia z miasta - ponad 140 osób, a prawie 300 przekazało go dalej powodując, że kolejne setki czytelników zobaczyły reklamę Bydgoszczy. Sami bydgoszczanie często dostrzegają wady Bydgoszczy - okazuje się jednak, że jesteśmy zbyt krytyczni - goście wolą mówić bowiem o zaletach, a tych wskazują naprawdę wiele.
Dziennikarze z Małopolski o Bydgoszczy i regionie
Miasto nie wchodzi na razie we współprace z influencerami, blogerami i youtuberami zajmującymi się turystyką. - Z budżetu miasta nie wydawaliśmy pieniędzy na taką formę promocji, taka współpraca jest dość droga. Niektóre rzeczy dzieją się niejako samoczynnie, jak na przykład rankingi Tripadvisora - mówi Łukasz Krupa.
Bardziej tradycyjne formy reklamy miasto jednak wspiera. W porozumieniu z organizacją turystyczną z Krakowa kilka tygodni temu promowano rozpoczęcie lotów do stolicy Małopolski, kilka dni temu dziennikarze z tego regionu gościli u nas na trzydniowym press tour.
Kubek gorącej kawy i pyszne śniadanie nad Brdą – czy można wymarzyć sobie lepszy piątkowy poranek? O tym jak bajeczne jest województwo Kujawsko-Pomorskie przekonali się dziennikarze z małopolskich redakcji. Weekendowy pobyt w naszym regionie to okazja do promocji krajowego połączenia lotniczego pomiędzy Bydgoszczą, a Krakowem oraz zachęcenie Małopolan do odwiedzenia naszego regionu - ocenił rzecznik Portu Lotniczego Bydgoszcz Mateusz Dul.
- Chcemy ożywić turystykę krajową. Połączenie lotnicze Bydgoszcz-Kraków to znakomita oferta dla osób, które chcą w czasie weekendu poznać atrakcyjny region Kujawsko-Pomorski. – mówi Zbigniew Ostrowski, Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego. – W naszym regionie są niepowtarzalne miejsca takie jak Exploseum, tężnie w Ciechocinku, czy bogaty w zabytki Toruń. Liczę, że w naszym regionie zakocha się wielu turystów, a już na pewno oczaruje on ich swoim urokiem.
