- Poza dostawą pojazdów, postępowanie obejmuje także świadczenie asysty technicznej dla każdego z nich przez okres ośmiu lat od dnia dostawy oraz przekazanie przez producenta tzw. „pakietu naprawczego” - informuje Wiktor Plesiński, zastępca dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim.
Pociąg zabierze 380 osób
Dostarczone pojazdy mają mieć jednoprzestrzenne wnętrze i umożliwiać zabranie na pokład min. 380 osób (w tym 180 na miejscach siedzących i dwie osoby na wózkach inwalidzkich) i minimum 6 rowerów. Każdy elektryczny zespół trakcyjny będzie wyposażony w dwie nowoczesne toalety w tzw. systemie zamkniętym.
(w tym jedna dla osób z niepełnosprawnościami). Wnętrze oświetlać będzie linia świetlna LED wraz z oświetleniem dekoracyjnym. Pasażerowie usiądą na wygodnych fotelach, pod którymi znajdą gniazdka elektryczne AC 230V 50Hz, max 150W i gniazda USB 5V 2A przeznaczone do ładowania urządzeń osobistych (telefon, tablet, laptop). Pojazdy będą klimatyzowane, na ich pokładzie będzie możliwość korzystania z bezprzewodowego Internetu. Na wyposażeniu każdego z nich znajdzie się również defibrylator.
Komfort dla podróżnych i maszynisty
Nowoczesne i ergonomiczne wnętrze kabin maszynisty i dwa wydzielone miejsca dla obsługi pokładowej pociągu podniosą komfort pracy pracownikom operatora kolejowego, który będzie je eksploatował.
Napęd pojazdu - silniki asynchroniczne o sumarycznej mocy ciągłej min. 2000 kW – pozwolą na jazdę z prędkością 160 km/h, zaś układ jezdny, na który składać się będą klasyczne wózki napędowe, wózki toczne Jacobsa, oraz dwustopniowe usprężynowanie, ma skutecznie tłumić drgania i zapewnić wysoki komfort podróżowania. Nowe pojazdy mają mieć możliwość łączenia z drugim, identycznym pojazdem w celu jazdy w trakcji wielokrotnej.
