W Solcu Kujawskim wyremontowana zostanie licząca 320 metrów ulica 23 Stycznia, łącząca Rynek z dworcem i nowym wiaduktem. Planowane są wymiana: podbudowy, ułożenie nowych chodników, przebudowa odwodnienia, miejsc postojowych i oświetlenia. Całość uzupełniać mają elementy małej architektury.
[break]
- Planowany termin zakończenia prac w Solcu Kujawskim to przełom września i października. Dokładny koszt obu inwestycji znany będzie po zakończeniu procedury przetargowej. Zadania będą realizowane ze środków województwa oraz RPO - mówi Mirosław Kielnik, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.
W Raciniewie (gmina Unisław) remontowany będzie odcinek o długości 1,8 kilometra, przebiegający od przejazdu kolejowego w kierunku Dąbrowy Chełmińskiej. Zadanie polegać będzie na poszerzeniu i wzmocnieniu konstrukcji drogi, ułożeniu nowej nawierzchni oraz dobudowaniu części chodników. Dzięki realizacji tej inwestycji znikną też niebezpieczne „przełomy” oraz wyprostowany zostanie „zygzak”, znajdujący się w miejscu przecięcia się drogi z dawną linią kolejową Unisław-Toruń.
- Warto dodać, że od tego roku, zgodnie ze znowelizowaną ustawą o zamówieniach publicznych, o wyborze najkorzystniejszej oferty nie decyduje jedynie cena. Oprócz niej ważne mogą być też inne aspekty inwestycji. W przypadku Solca Kujawskiego dodatkowym kryterium jest gwarancja oraz termin realizacji. Liczymy, że te zmiany sprawią, że jakość wykonanych robót będzie jeszcze wyższa, a utrudnienia związane z budową dróg będą ograniczane - zapowiada dyrektor.
- W ostatnich latach samorząd województwa skierował na modernizację dróg wojewódzkich pół miliarda złotych. Przebudowaliśmy ćwierć tysiąca kilometrów tras na Kujawach i Pomorzu. Kolejne 200 milionów kosztowała budowa siedmiu obwodnic. W ubiegłym roku na realizację drogowych zadań uruchomiliśmy dodatkowe środki z RPO - mówi marszałek Piotr Całbecki.
ZDW w Bydgoszczy opracowuje również dokumentację projektową, która ma umożliwić powstanie przeprawy promowej pomiędzy Solcem a Czarnowem. Kosztować ma ona 444 tysiące złotych. W maju podpisana została umowa z wykonawcą tego zadania. - Od wykonawcy oczekujemy nie tylko przygotowania projektu budowlanego, ale uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń, w tym tego na realizację inwestycji drogowej, oraz decyzji środowiskowej. Szczególnie ta druga ma kluczowe znaczenie - mówi dyrektor Kielnik. - Inwestycja będzie realizowana na terenie objętym programem „Natura 2000” (obszar specjalnej ochrony ptaków i obszar ochrony siedlisk). To powoduje, że projekt musi być przygotowany z niezwykłą starannością. W koncepcji przyjęto wstępnie funkcjonowanie promu o napędzie łopatkowym bocznym o dopuszczalnej masie ładunku wynoszącej 15 samochodów (2,25t/szt.) oraz 80 pasażerów, tj. 6 ton - łącznie około 39 ton i zanurzeniu 0,7 metra. Zakładamy, że projektem i niezbędnymi uzgodnieniami będziemy dysponować w połowie 2017 roku - deklaruje dyrektor Kielnik.