https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miasto zachwalało podziemne przejście, trzeba do pomysłu wrócić - mówi nasz Czytelnik [SONDA]

Sławomir Bobbe
przejście dla pieszych Fochaprzejście dla pieszych Focha
przejście dla pieszych Fochaprzejście dla pieszych Focha Dariusz Bloch
Czy podziemne przejście dla pieszych rozwiązałoby problem zakorkowanej ul. Focha?

Po naszym artykule dotyczącym tworzenia wydzielonego pasa dla komunikacji miejskiej na ul. Focha, odezwali się Czytelnicy, którym pomysł się nie podoba.

- Korki w tym miejscu i tak skutecznie uniemożliwiają normalną jazdę - narzekali.

Inni zauważali, że buspas to rozwiązanie służące nie tylko liczniejszym niż indywidualni kierowcy pasażerom tramwajów, ale również centrum miasta.

Wśród tych głosów pojawiły się jednak i takie, które wskazują, że za korki na Focha odpowiedzialne jest między innymi przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Focha-Gdańska. - Gdyby nie co chwilę zapalające się zielone światło dla pieszych, ruch odbywałby się płynnie, a na Focha nie trzeba byłoby zabierać kierowcom jednego pasa ruchu - uważa nasz Czytelnik.

- Dlaczego miasto nie wróci do pomysłu, który przed laty tak zachwalało, a mianowicie podziemnego przejścia pod Focha, które wychodziłoby na placu Teatralnym? - zastanawia się bydgoszczanin.

Okazuje się jednak, że to co było dobre kilkanaście lat temu, teraz tak dobre już nie jest. - Owszem, taki pomysł pojawił się przed wieloma laty. Był to pomysł, który znalazł odzwierciedlenie w planie miejscowym dla kwartału miasta zamkniętego ulicami Gdańską, Warmińskiego, Focha i Dworcową - przyznaje Anna Rembowicz-Dziekciowska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Bydgoszczy. Plan zakłada stworzenie ciągu pieszego z przejściem podziemnym. To było jednak kilkanaście lat temu, w tym czasie których plan stał się - przynajmniej w tym wypadku - mocno nieaktualny.

- Uzbrojenie tego terenu jest tak gęste, że przejście takie - choć możliwe do wykonania pod względem technicznym - byłoby niezwykle kosztowne. W takim sytuacjach trzeba brać pod uwagę sens ekonomiczny przedsięwzięcia, a tego tutaj brakuje.

Znacznie lepiej wyciszać ruch na Focha, na przykład rozwijając trasę W-Z i kierując ruch na ulicę Kamienną. Poza tym w miastach obecnie niechętnie stosuje się przejścia podziemne, ludzie ich po prostu nie lubią - podkreśla dyrektor MPU.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do Anki
Pani Aniu, Kamienna musi byc czteropasmowa bo to jedyna dlugofalowa polnocna obwodnica Bydgoszczy rozladowujaca korki na trasie srednicowej W- Z czyli Fordonska- Jagiellonska- Focha. Moim marzeniem ktore jednak zbyt duzo kosztuje i pewnie NIGDY nie powstanie bylo by wlozenie trasy tramwajowej w tunel na odcinku od Palacu Mlodziezy- Rondo Jagiellonow- Focha az do wylotu na powierchnie przy ul. Garbary. Wtedy przystanki bylyby podziemne i kazdy oferowal by na antresoli tez automatyczne przejscie pod jezdnia. Oczywiscie wszedzie bylyby schody ruchome i windy...Takie rozwiazania sa miedzy innymi w Stuggarcie i Hanowerze gdzie nie ma metra lecz sa podziemne odcinki linii tramwajowych w centrum. Niestety pod tym wzgledem nie dorastamy RFN do nawet do piet....bo ciagle faworyzujemy tylko kierowcow niczym ci durni Amerykanie ktorzy zrobili ze swoich miast zakorkowane betonowe pustynie bez charakteru....
W
Wściekły i Szybki
Zróbmy tor F1 w Bydgoszczy !
R
Renia
Ktoś już wcześniej zauważył , że skrzyżowanie Gdańskiej z Focha jest położone na głównym trakcie pieszym i turystycznym w stronę Starego i Nowego Rynku i dalej Szwederowa. Więc jednoznacznie nasuwa się rozwiązanie przejścia podziemnego . Takie rozwiązanie od dawna funkcjonuje w Krakowie pod ul.Basztową od Dworca Gł. Tam też były instalacje ( tak jak pod Rondem 30 - lecia ) . Rozwiązano również problem zjazdu wózkami. Dalej są mosty i również można tam puścić ruch pieszy. Czyli najbardziej kolizyjne dwa miejsca na światłach można by było zlikwidować .
J
Jaster
Przejści podziemne tak ale z ruchomymi schodami!!
A
Anka
ujmę to tak proszę, ja was decydenci naprawdę proszę w godzinach szczytu spróbujcie dostać się a właściwie przejechać Bydgoszcz wszystkimi trasami jakie nam proponujecie od strony Szczecina jak się wjeżdża i wyjechać w Starym Fordonie (bo tak są poprowadzone arterie), wtedy może zrozumiecie gdzie leży problem a nie jest nim szerokość dróg i wtedy może przestaniecie BEZMYŚLNIE rozkopywać ciągle miasto, a mieszkańcom proponuję SPOJRZEĆ NA MAPĘ :) i wszystko stanie się jasne :) że problemem nie jest ilość pasów ale BRAK BEZKOLIZYJNEJ OBWODNICY, nie można z ulic miejskich robić obwodnic i wciskać ludziom kit, że coś się dla nich robi, jak można obwodnice prowadzić przez środek miasta NO JAK !!!! która ma z 10 świateł na których się zatrzymujemy bo piesi, rowerzyści, mieszkańcy Bydgoszczy chcą normalnie żyć i poruszać się po mieście do czego MAJĄ PRAWO !!!
A
Anka
ujmę to tak proszę, ja was decydenci naprawdę proszę w godzinach szczytu spróbujcie dostać się a właściwie przejechać Bydgoszcz wszystkimi trasami jakie nam proponujecie od strony Szczecina jak się wjeżdża i wyjechać w Starym Fordonie (bo tak są poprowadzone arterie), wtedy może zrozumiecie gdzie leży problem a nie jest nim szerokość dróg i wtedy może przestaniecie BEZMYŚLNIE rozkopywać ciągle miasto, a mieszkańcom proponuję SPOJRZEĆ NA MAPĘ :) i wszystko stanie się jasne :) że problemem nie jest ilość pasów ale BRAK BEZKOLIZYJNEJ OBWODNICY, nie można z ulic miejskich robić obwodnic i wciskać ludziom kit, że coś się dla nich robi, jak można obwodnice prowadzić przez środek miasta NO JAK !!!! która ma z 10 świateł na których się zatrzymujemy bo piesi, rowerzyści, mieszkańcy Bydgoszczy chcą normalnie żyć i poruszać się po mieście do czego MAJĄ PRAWO !!!
w
wybe
40 lat temu ktoś chciał przesunąć kościół Klarysek, żeby unowocześnic to skrzyzowanie. Mrzonek ciąg dalszy, a kaska płynie do wybranych kieszeni.
T
Ted
Focha nie tak dawno była rozkopana i tanio można było wykonać podziemne przejście nie stać nas na takie rządy.
A
Anka
nawet jak to zrobią to nic się nie zmieni bo tu masz gęstą śródmiejską zabudowę :) i DWA CMENTARZE (później wydadzą grube pieniądze aby wyciszyć te tereny BO HAŁAS I NORMY UNIJNE oraz na likwidację SPALIN) !!!!! aby coś się poprawiło należało by poprowadzić obwodnicę góra przez Niemcz i zamczysko ale niestety tego nie zrobią BO NIEMCZ ZABUDOWANO :) bo nasza władza zamiast skupić się na włączeniu Niemcza w latach 80-tych 90-tych była skupiona na budowie Kamiennej wykreślonej na chorych planach z lat 60-tych , która idzie szlakiem byłych torów kolejowych i jest zabudowana zabudową mieszkaniową z każdej strony :) ale nie robią dosłownie NIC aby poprawić objazd od strony wjazdu od Szczecina :) tak samo most w Fordonie, nie robią nic aby wybudować OBWODNICE i zjazdy z nich na poszczególne osiedla tylko w kółko ryją całe miasto !!!!! decydenci SĄ OPÓŹNIENI o 100 lat !!!! w swoich wizjach i korzystają ze starych planów oraz starej infrastruktury zamiast stworzyć COŚ NOWEGO !!!! jedyny udany fragment kawałka obwodnicy to ten koło Białych Błót ale co z tego jak wjazdy i zjazdy utrudnione SZALEŃSTWO :)
j
jasieek
haha niezłe... a ja bym jeszcze wywalił komunikację miejską, bo też przeszkadza w jeździe samochodem po mieście ;)
n
niemyslowlasnejd
powiedz to osobom z wózkiem z dziećmi albo niepełnosprawnym............a po drugie - jest komunikacja miejska, więc się przesiądź i przestan smrodzić w mieście!
m
maja
A może kladka ponad ul była by stosowna pozdrawiam
T
Ted
Brzmi to humorystycznie . Kilkanaście lat temu przejścia podziemne były aktualne , obecnie nie ! Widocznie lepiej się dusić od spalin lub czekać na światłach niż przejść kilkanaście stopni w dół i w górę. Gdyby władza ludowa kilkadziesiąt lat temu reprezentowała ten pogląd ( a jeździliśmy syrenkami , warszawami i trabancikami ) dopiero odczuwalibyśmy obecnie kocioł komunikacyjny na obecnym Rondzie Trzydziestolecia . Przy takiej mentalności nie dziwię się , że świadomie budowano Trasę Uniwersytecką jako kolizyjną , ale tańszą bo na światłach ( szkoda , że nie policzono kosztownych pylonów ) Pozbędę się również trwającego do dziś szoku po zasypaniu podziemnych przejść pod Rondem Kujawskim. Gdyby nie wielkie hipermarkety pół wieku albo i dłużej czekalibyśmy na dwupoziomowe skrzyżowania Fordońskiej na wysokości d.Rometu , a metropolie europejskie zrezygnowały by z budowy metra. Czy ktoś zadał sobie trud policzenia ile czasu tracimy na światłach , ile hektolitrów paliwa dodatkowo spalamy , zatruwając powietrze , ilu wypadków uniknęlibyśmy dzięki przejściom bezkolizyjnych dla pieszych.Widocznie rachunek ekonomiczny działa tylko w jednym kierunku : powszechnej indolencji !
M
Mieszkaniec
Na całym świecie odchodzi się od przejść podziemnych na rzecz tuneli. Ruch pieszych powinien odbywać się na powierzchni, tym bardziej w centrum miasta. Zmuszanie osoby z wózkami dla dzieci i niepełnosprawnych do poruszania się po schodach lub korzystania z często zepsutych wind nie jest w porządku.
Kolejną kwestią jest poczucie bezpieczeństwa, które zawsze w przejściach podziemnych jest zachwiane.
Na zachodzie europy stosuje się rozwiązanie ukrywający wstydliwy problem korków i smogu pod powierzchnią ziemii - w tunelach.
A
Andrzej
Ech ci cholerni piesi!!! Gdyby tylko udało się zrobić miasto bez żadnych pieszych - dla samych kierowców to byłby po prostu RAJ! :D
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski