Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto planuje budowę ścieżki rowerowej ze Śródmieścia do starego Fordonu

ts
W ramach rewitalizacji bulwarów nad Brdą powstać ma najdłuższy szlak rowerowy w Bydgoszczy. Szczegóły projektu poznamy jednak dopiero w przyszłym roku.

W ramach rewitalizacji bulwarów nad Brdą powstać ma najdłuższy szlak rowerowy w Bydgoszczy. Szczegóły projektu poznamy jednak dopiero w przyszłym roku.

Jak na razie znana jest tylko przybliżona trasa nowej ścieżki. Rozpoczynałaby się ona przy mostach kolejowych na Okolu i biegła terenami należącymi do Wyższej Szkoły Gospodarki w kierunku placu Teatralnego i dalej do mostu Bernardyńskiego. Stamtąd rowerzyści jechaliby istniejącą już trasą do mostu Pomorskiego, skąd nowa ścieżka poprowadziłaby ich lewym brzegiem Brdy do ulicy Spornej. Dalej przewidziane są dwa warianty trasy. Według jednego ścieżka mogłaby biec do Brdyujścia wzdłuż Przemysłowej i Witebskiej, a wedle drugiego - wzdłuż Fordońskiej i Wiślanej. Koniec szlaku znajdowałby się w starym Fordonie.

<!** reklama>

Rowerzyści kibicują

Zanim poznamy ostateczną wersję trasy, na jej temat będą mieli okazję wypowiedzieć się drogowcy i cykliści, wchodzący w skład zespołu ds. polityki rowerowej, powołanego niedawno przez wiceprezydenta Łukasza Niedźwiedzkiego. Już dziś pomysł budowy trasy spotyka się z pozytywnym odzewem wśród użytkowników jednośladów.

- Bardzo kibicujemy tej inwestycji, bo ta droga, poza walorami turystycznymi i rekreacyjnymi, będzie miała ogromne znaczenie komunikacyjne dla miejskich użytkowników rowerów. Rozwiąże ona problem przejazdu przez centrum miasta ze wschodu na zachód i ułatwi życie mieszkańcom Fordonu. O szczegółach będziemy mogli rozmawiać dopiero w momencie powstawania projektu, ale istnienie zespołu ds. polityki rowerowej ułatwi nam wpływ na niego - mówi Sebastian Nowak, sekretarz stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna.

Dokładny plan trasy powinien być gotowy w przyszłym roku, na razie trwają poszukiwania firmy, która sporządziłaby projekt. Koszty budowy ścieżki pokryć miałyby unijne pieniądze, o które miasto wystąpi w ramach rozpoczętego już programu rewitalizacji nabrzeży Brdy i Wisły. Dotychczas z otrzymanych środków wyremontowano już, między innymi, bulwary pomiędzy ulicami Focha a Mostową.

Dużo nowych ścieżek

Kończą się też już prace rewitalizacyjne na odcinku od Unii Lubelskiej do Królowej Jadwigi. W ich ramach na bulwarze przy Brdzie zainstalowano skatepark z rampami, postawiono przystanek dla tramwaju wodnego koło Astorii, zmieniono oświetlenie oraz ukończono ścieżkę rowerową.

- W tym roku planujemy jeszcze budowę ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Wojska Polskiego - na odcinku Magnuszewska - Sokola, na Magnuszewskiej - od ulicy Glinki do Wojska Polskiego, na ulicach Ogińskiego, Sułkowskiego i Chodkiewicza, na Solskiego - od Leszczyńskiego do połączenia z istniejącą drogą rowerową, na Koronowskiej - na odcinku Chmurna - Opławiec oraz na ulicy Zdobywców Wału Pomorskiego - od skrzyżowania z Wojska Polskiego do ronda Toruńskiego - wymienia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!