https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miasto ma ekstra 70 milionów złotych do wydania

Wojciech Mąka
Swingi dla Bydgoszczy są nowocześniejsze niż te dostarczone do Warszawy. Pierwszy czeka na homologację. Na zdjęciu minister Paweł Olszewski i prezes PESA Tomasz Zaboklicki
Swingi dla Bydgoszczy są nowocześniejsze niż te dostarczone do Warszawy. Pierwszy czeka na homologację. Na zdjęciu minister Paweł Olszewski i prezes PESA Tomasz Zaboklicki Dariusz Bloch
Siedemdziesiąt mln zł z budowy tramwaju do Fordonu oszczędzi Bydgoszcz po ostatniej decyzji ministerstwa infrastruktury. PESA pokazała wczoraj najnowocześniejsze swingi, które mają zostać kupione przez miasto i kursować na trasie do Fordonu.

[break]
Paweł Olszewski, wiceminister infrastruktury, przy okazji wczorajszej prezentacji tramwaju Swing trzeciej generacji, odtrąbił kolejny sukces. - Ponieważ budowa tramwaju do Fordonu jest największą tego rodzaju inwestycja w kraju i przebiega modelowo, nie było większego problemu z decyzją o zwiększeniu do 80 procent refinansowania inwestycji z UE, co oznacza dla miasta oszczędność 70 mln zł - stwierdził. Na co miasto przeznaczy zaoszczędzone pieniądze, prezydent Rafał Bruski wczoraj nie potrafił jeszcze odpowiedzieć. Kwota nie jest mała - można za nią kupić siedem tramwajów Swing.

PRZECZYTAJ:Pierwszy, 30-metrowy skład dla Fordonu zaczyna SWINGowanie

Ten ostatni model przeznaczony, do kursowania na trasie do i z Fordonu zaprezentowano właśnie wczoraj na nowej pętli przy ul. Wyścigowej. Pojazd składa się z pięciu członów, ma trzydzieści metrów długości i może zabrać 202 pasażerów. - Ma wydajną klimatyzację, dostęp do Wi-Fi oraz zdalne diagnozowanie usterek - wyliczał zalety konstrukcji Tomasz Zaboklicki, prezes zakładów PESA, które budują te pojazdy.

Na trasie ma ich kursować 12. - Będą jeździć na Wilczak, Kapuściska i do pętli na Rycerskiej co pięć minut - mówi Rafał Bruski. Trasy te mają zostać dokładnie przedstawione w najbliższy poniedziałek. Nic jednak nie jest przesądzone - 12 października ruszają społeczne konsultacje dotyczące tras i rozkładów jazdy.

PESA ma dostarczyć tramwaje do połowy grudnia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Barciś
Czego się czepiasz ? Koledzy też mają potrzeby !
B
Bydgoszczun
Koniecznie nowy terminal dla lotów międzynarodowych z halą odlotów i osobną przylotów ! A krajowe niech się gniotą w jednej .Dworzec PKP też by się przydał bo to żelazko wygląda okropnie !
ż
życzliwy
Miasto przymierza się do modernizacji stadionu Polonii poprzez zbudowanie na tym terenie osiedla mieszkaniowego dla zawiedzionych budową nowego szpitala dziecięcego.
g
gośc
Powinni przeznaczyć te fundusze na nowy terminal w Porcie Lotniczym Bydgoszcz. Podobnie jak nowy dworzec PKP tam też przydałaby się wizytówka...
c
czytadło
jak zaoszczędzi to niech kupi więcej tramwajów,jeden kosztuje ponad 7 milionów....a nie kasa rozejdzie się po kieszeniach kolegów....
o
olszok won
Jak widzę tego Olszewskiego to mnie skręca. Niech się ten szkodnik Bydgoszczy lepiej schowa jak Sikorski.
m
maniek
Olszewski może Tato załatwi Ci etat na Swinga....wszędzie już wkładasz tą swoją obłudną gębę...
T
TP
Mam nadzieje że miasto przeznaczy chociaż jakąś część na modernizacje stadionu Polonii np. przybliżenie trybun na łukach.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski