https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miasto chce kupić osiemnaście nowoczesnych tramwajów. Pojadą... ul. Kujawską

KB/UM Bydgoszcz
Rondo BernardyńskieRondo Bernardyńskie
Rondo BernardyńskieRondo Bernardyńskie Tomasz Czachorowski
Nowy tabor, nowe rozwiązania komunikacyjne. Szykuje się rewolucja w podróżowaniu po mieście. Na szczęście ma być to podróżowanie w komfortowych warunkach, z klimatyzacją, niskopodłogowo.

W piątek ogłoszony został przetarg na zakup osiemnastu nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Będą one obsługiwać między innymi torowisko na ulicy Kujawskiej. Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczną kursować już w przyszłym roku, a pozostałe w roku 2018.

Piętnaście pojazdów będzie miało długość po około 30 metrów, a kolejne trzy będą o 10 metrów krótsze. Krótsze pojazdy mają obsługiwać te linie, z których korzysta mniej pasażerów. Szerokość nowych pojazdów wyniesie około 2,4 m, a wysokość nie przekroczy 3,6 metra.

- To największe zamówienie w historii bydgoskiej komunikacji miejskiej, związane z odnową taboru - podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. - Pozwoli to obsługiwać kolejne linie komfortowymi pojazdami. Już wcześniej, przyjmując plan transportowy, zdecydowaliśmy się na tramwaje wyłącznie niskopodłogowe, klimatyzowane oraz wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne. Przygotowując się do kolejnych inwestycji w rozbudowę i remonty torowisk, najważniejsze zadania powiązaliśmy z zakupami tramwajów.

O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie nie tylko cena. Oprócz niej pod uwagę brana ma być także ocena jakości serwisu technicznego oraz unifikacja podzespołów. Nowe zamówienie zostanie zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy. Zakup nowych pojazdów będzie finansowany z pieniędzy europejskich, z których także dofinansowane będą rozbudowa ul. Kujawskiej (POIŚ) oraz modernizacja pętli Kapuściska (RPO). Najnowsze zakupy nowoczesnych tramwajów pozwolą wycofać z ruchu najstarsze pojazdy.

Warto wiedzieć: rozbudowa ul. Kujawskiej zakłada między innymi budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska przebudowana zostanie od ronda do mostu. Po stronie wschodniej powstanie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi na nabrzeżu Brdy. Obecnie drogowcy czekają na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji.

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mnie
Mnie sie tramwaj do Fordonu bardzo podoba. Teraz mozna o wiele szybciej i wygodniej dostac sie z Fordonu do Centrum Metropolii niz poprzednio tymi dziadowskimi autobusami.
e
erek
Nowa linia tramwajowa na ul. Kujawskiej jeszcze bardziej zwiekszy nasza przewage nad Toruniem. Kazda nowa inwestycja w Bydgoszczy jest kolejnym gwozdziem do trumny Torunia. Z checią przybije nastepny gwożdż zeby zniszczyc ten wredny Torun!
T
TG
O ile pamiętam Inowrocław nie był zainteresowany współpracą w ramach Metropolii, zatem sorrki. Co nas to obchodzi. Szukajcie pracy w swoim grajdołku.
T
TG
O ile pamiętam Inowrocław nie był zainteresowany współpracą w ramach Metropolii, zatem sorrki. Co nas to obchodzi. Szukajcie pracy w swoim grajdołku.
T
TG
Kiedy kilka miesięcy temu pisaliście , że nie można projektować linii tramwajowej do ronda Kujawskiego, odpisałem , że zamiast obniżać rondo kujawskie albo podwyższać rzędną Zbożowego Rynku , należy zmienić inżyniera projektującego rozwiązanie. Niestety, żadnemu z nowych twórców koncepcji, nie przeszła do głowy estakada nad ul Toruńską( już mamy +5,50m) i przejazd poniżej poziomu ul. Wojska Polskiego ( -5,0m, szerokość wiaduktu to ok 8m- można wykonać wiadukt skorupowy, żelbetowy podobnie jak północny wiadukt na ul. Grunwaldzkiej), co nie powoduje długotrwałego zamknięcia potoków w tym miejscu . Dalej wyjazd ślimakowy po południowej części ul. WP , przy obecnej petli lub zakosowym w wykopie bezpośrednio w ul. PW i na rondo grunwaldzkie.Pozwoliłoby to na budowę planowanej od 1976 r linii tramwajowej ul. Solskiego i dalej na Błonie natomiast z Ronda Kujawskiego w kierunku PL Bydg. Koszty ? No cóż , nowoczesne rozwiązania wymagają kosztów. A w mieście, które w zasadzie nie ma rozwiązań bezkolizyjnych - od czegoś trzeba zacząć. Bidne to nasze miasto skoro projektanci wiedza tylko ile kasy chcą dostać za projekt. I ten upór UM I podległego mu ZDIKM , aby projektantów szukać najlepiej w Warszawce.....
d
do Zyga2
A jest jakaś różnica? Z tego co wiem to jedna rodzina.
b
bydzion
A co ty chcesz od CT? Zazdrość? Puknij się w swój pusty łeb, jak Toruń ma nas niby okradać? To, że jesteśmy jacy jesteśmy nie znaczy, że trzeba pisać takie bzdury.
Z
Zyga2
Ale kto bedzie nią problem? Bydgoszczanie czy wiesniaki?
p
popisowy
krzyczy i narzeka tylko ten kto został okradziony i skrzywdzony.
j
janet
To nie Polacy w całości a bydgoszczanie, chociaż ostatnio widzę , że młodzież zachowuje się inaczej , normalniej.
p
precz z pasożytem CT
Inne miasta wielkości Bydgoszczy nie mają na utrzymaniu darmozjadów z pokrzyżackiej mieściny, nad Strugą toruńską. Najwyższy czas na wojew. Bydgoskie bez pasożyta.
!!!
Zrobisz to szybciej?! To się weż za robotę!!!
z
zmiastab
Wszystkie miasta się zmieniają nie tylko Bydgoszcz tylko w jakim tempie.
S
S.T.
Czy Polacy mają to do siebie że zawsze będą na wszystko narzekać ? Miasto ma nowe różnego rodzaju inwestycje, zmieniło i zmienia się w różnych częściach miasta. Teraz widać plan na zmianę tramwai, ale oczywiście też źle. Zamiast patrzeć na to jak Bydgoszcz się zmienia, ile zostało zrobione, to większość na wszystko narzeka...
S
Sm
Z ta klimatyzacja bym nie przesadzala !!!!!
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski