Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Majówka 2020. Pomoc medyczna w wolne dni. Jak szukać pomocy lekarskiej w weekend? Jak uzyskać teleporadę medyczną? [2.04.2020 r.]

Mikołaj Romanowski
Mikołaj Romanowski
Ministerstwo Zdrowia uruchomiło specjalny serwis internetowy, w którym pacjenci mogą uzyskać teleporadę medyczną niezależnie od pory dnia i nocy, również w dni wolne i święta.
Ministerstwo Zdrowia uruchomiło specjalny serwis internetowy, w którym pacjenci mogą uzyskać teleporadę medyczną niezależnie od pory dnia i nocy, również w dni wolne i święta. pixabay, zdjęcie ilustracyjne
Jest weekend albo święto, a Ty masz gorączkę, duszności, kaszel lub inne objawy i obawiasz się, że zakaziłeś się koronawirusem? Nie musisz już czekać, aż Twoja przychodnia będzie otwarta. Skorzystaj z teleporady wideo lub telefonicznej i otrzymaj niezbędną pomoc medyczną. Jak uzyskać teleporadę lekarską - zobacz poniżej.

Co to są teleporady medyczne?

Teleporada online to rozwiązanie uruchomione przez Ministerstwo Zdrowia, które pozwala pacjentom na łatwy i szybki kontakt z pracownikiem medycznym za pomocą wideorozmowy, chatu lub telekonferencji, bez konieczności wychodzenia z domu. Teleporady odbywają się poprzez platformę pacjent.gov.pl.

Dla kogo są teleporady lekarskie?

Teleporady lekarskie przeznaczone są przede wszystkim dla osób, które podejrzewają, że mogły zakazić się koronawirusem SARS-CoV-2 lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia wyraźnie się pogorszył.

Co można uzyskać dzięki teleporadzie?

Teleporada umożliwia odbycie konsultacji lekarskiej i otrzymanie zaleceń, takich jak podczas tradycyjnej wizyty, a jednak bez wychodzenia z domu i bez konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikiem medycznym - mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

Teleporady medyczne o każdej porze dnia i nocy

Dzięki teleporadzie pacjent zyskuje dostęp do porady medycznej niezależnie od miejsca, w którym jest, a także pory dnia, ponieważ personel medyczny jest dostępny przez 24 godziny na dobę, także w niedzielę i święta.

Dzięki teleporadzie można uzyskać także e-receptę

Podczas konsultacji, o ile zajdzie taka potrzeba, pacjent otrzyma e-receptę i e-zwolnienie, a w uzasadnionych przypadkach zalecenie wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

Jak skorzystać z teleporady?

Formularz teleporady dostępny jest na stronie: pacjent.gov.pl/teleporada. Należy go wypełnić, podając imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, mail, telefon i zaczekać na kontakt z pracownikiem medyczny. Na podany adres e-mail otrzymamy wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Komputer lub laptop musi mieć głośniki, kamerę i mikrofon. Jeżeli nie mamy dostępu do odpowiedniego sprzętu, możemy skorzystać z telefonu.

SMS przypomni o terminie teleporady medycznej

Gdy termin teleporady będzie się zbliżał, pacjent otrzyma SMS z taką informacją, a następnie e-mail z linkiem, w który należy kliknąć, by połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką.

Czas oczekiwania na teleporadę medyczną

Od momentu wysłania przez pacjenta formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i czekających pacjentów. Niestety, jeśli przepadnie termin teleporady (tzn. nie skorzystamy z wysłanego linka w czasie, gdy będzie na nas czekał lekarz lub pielęgniarka), wracamy na koniec kolejki.

Oprócz teleporady można porozmawiać z wirtualnym astystentem

Poza teleporadą w serwisie pacjent.gov.pl dostępne są również chatbot, który odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa oraz wirtualne narzędzie oceniające prawdopodobieństwo zakażenia się wirusem.

Czym jest wirtualny asystent?

Wirtualny asystent (chatbot) odpowiada na pytania związane z koronawirusem

  • Wirtualny asystent, który odpowiada na tematy związane z koronawirusem to oparty o technologię IBM Watson Assistant algorytm, który korzysta z technik machine learning, sieci neuronowych oraz baz referencyjnych, działa w chmurze publicznej;
  • Umożliwia uzyskanie online szybkiej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
  • w szczególności dotyczące zakażenia, objawów, kwarantanny, leczenia, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych;
  • Zasilany nowymi informacjami autoryzowanymi przez rządowe instytucje: Ministerstwo Zdrowia (MZ), Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) i Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ);
  • Jeśli nie znajdzie właściwej odpowiedzi, przekierowuje do kontaktu z odpowiednimi instytucjami, np. Telefoniczną Informacją Pacjenta (TIP), obsługiwaną przez NFZ, właściwej sekcji serwisu www.pacjent.gov.pl, czy serwisu rządowego www.gov.pl/koronawirus albo innych aplikacji dostępnych na pacjent.gov.pl – Teleporady lub systemu „Sprawdź, czy masz objawy COVID-19” lub przełącza na chat z konsultantem;
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera