https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koniec umowy na rower miejski w Bydgoszczy - co zrobić, by nie stracić pieniędzy?

Sławomir Bobbe
Miasto chce utrzymać system roweru miejskiego także w następnym roku - czy znajdzie się operator, który stanie do przetargu?
Miasto chce utrzymać system roweru miejskiego także w następnym roku - czy znajdzie się operator, który stanie do przetargu? ZDMIKP
31 października kończy się trzyletnia umowa miasta z firmą BikeU, która dostarczała i serwisowała rowery w systemie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Miasto jednak chce, by wypożyczenie roweru było ciągle możliwe.

Zobacz wideo. Raport z budowy drogi ekspresowej S5

Osoby, które wypożyczały rowery z BRA otrzymały niedawno pożegnalne e-maile od operatora. - Informujemy, że z dniem 31 październik 2020 roku kończy się umowa miasta na system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Zachęcamy do skorzystania z naszych rowerów do końca trwania umowy. Jednocześnie dziękujemy wszystkim użytkownikom za wspólnie przejechane kilometry, za setki tysięcy wypożyczeń oraz za aktywne uczestnictwo w całym przedsięwzięciu.

Wraz z początkiem pandemii niektórzy specjaliści mieli nadzieję, że wiele osób będzie korzystało z roweru miejskiego, by nie podróżować zatłoczoną komunikacją miejską. Stało się jednak inaczej, pandemia wpłynęła potężnie na statystyki wypożyczeń, a w konsekwencji – na zarobki operatorów systemów rowerów miejskich w całej Polsce.

- Obecnie system BRA liczy ponad 600 rowerów i 56 stacji w całym mieście – informuje ZDMiKP. - System działa od 2015 roku - od początku funkcjonowania systemu BRA w latach 2015 – 2020 dokonano ponad 2 miliony wypożyczeń.

Chcą rowerowi dać szansę

Wiele wskazywało na to, że wraz z wygaśnięciem umowy historia roweru miejskiego w naszym mieście zakończy się. Ratusz jednak chce przeczekać najtrudniejszy czas i dać szansę BRA w kolejnych, wszyscy mają nadzieję, lepszych latach. Kroki w tym kierunku podjął już ZDMiKP.

- W tym roku spadki wypożyczeń rowerów miejskich sięgały ponad 60% w porównaniu do lat wcześniejszych, co wpłynęło również na mniejsze zużycie sprzętu, który może być jeszcze wykorzystany przez kolejny sezon – ocenia Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP.

- Po zakończeniu obecnej umowy, miasto wystąpi do operatora (BikeU) z prośbą o nie demontowanie istniejących stacji rowerowych w terenie. Pozwoli to w przyszłym roku uruchomić system, przez wyłonionego w przetargu Operatora, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

To Cię może też zainteresować

Miasto jeszcze w tym roku ogłosi nowy przetarg na utrzymanie BRA na obecnych stacjach i z obecnymi rowerami – ale tylko przez rok. - Proponowane rozwiązanie wydaje się obecnie optymalnym w sytuacji epidemiologicznej, spadającej liczby wypożyczeń oraz trudnej sytuacji tej branży w innych miastach Polski – ocenia Tomasz Okoński.

Co z pieniędzmi na kontach BRA?

Operator informuje że lepiej zgromadzone na koncie środki „wyjeździć” do końca miesiąca. - Zgodnie z punktem Regulaminu BRA punkt 14.4.Klient powinien wykorzystać dokonane przedpłaty do końca trwania umowy. Operator nie zwraca opłat uiszczonych, a niewykorzystanych – przypomina BikeU.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

y
yacaR

co zrobić, by nie stracić pieniędzy? durne pytanie i ZERO odpowiedzi.

chyba ze autor jeszcze SOBIE nie odpowiedzial na zadane pytanie!

y
yacaR

czyli mam 24h na dobe jezdzic?

G
Gość

Uff całe szczęście, będzie jakieś 90% mniej niedzielnych rowerzystów, któzzy są zbyt tępi, by odróżniać: jedno- od dwukierunkowej drogi rowerowej, drogę rowerową od chodnika, stronę lewą od prawej.

G
Gość

Wydało się, że te rowery nie były dla wygody mieszkańców tylko dla zysku kolesiowej firmy.

Corona nie tylko im skomplikowała życie. Przy ciepłych i bezśnieżnych zimach

rowery mogłyby służyć przez cały rok. Komuś to się jednak nie opłaca.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski