Obwodnica Bydgoszczy liczyć będzie łącznie ponad 28 kilometrów. Będzie to dwujezdniowa droga szybkiego ruchu zaczynająca się w Białych Błotach i przebiegająca do Pawłówka po istniejącym śladzie drogi krajowej. Od Pawłówka przez Tryszczyn i Maksymilianowo do Aleksandrowa droga biegnie już zupełnie nowym śladem. Zlokalizowanych będzie na niej 5 nowych dwupoziomowych węzłów.
Ile już ukończono?
Jak informuje Urząd Miasta Bydgoszczy, zaawansowanie prac na dwóch odcinkach tworzących obwodnicę oceniane jest odpowiednio na:
➤ 43 procent na odcinku Białe Błota-Tryszczyn
➤ 55 procent na odcinku Tryszczyn – Aleksandrowo
Kładą beton
W kwietniu rozpoczęły się pierwsze prace przy wykonywaniu betonowej nawierzchni na odcinku pomiędzy Bożenkowem i Maksymilianowem. To pierwsza droga szybkiego ruchu w regionie wykonywana w takiej technologii. Od tygodnia w tym rejonie przejezdny jest również nowo wybudowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 244. Kierowcy korzystają też z nowego wiaduktu nad budowaną trasą.
Wielki wiadukt nad torami i most nad Brdą
Kontynuowane są również prace przy potężnym wiadukcie nad magistralą kolejową w Maksymilianowie - informuje UM. Łukowa konstrukcja jest sukcesywnie nasuwana na podpory.
Wykonawca pracuje poza tym nad wznoszeniem konstrukcji południowej nitki mostu nad Brdą w Tryszczynie. Ta część drogi ekspresowej powinna być przejezdna w przyszłym roku. Pozwoli to wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy. Jednocześnie miasto realizuje rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej, która stanie się główną arterią łączącą Bydgoszcz z trasą S5.
ZOBACZ ZDJĘCIA:
Rośnie most nad Brdą na obwodnicy Bydgoszczy. Najnowsze zdjęcia
S5 za 2,5 mld zł
Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zawarto jesienią 2015 roku. W 2017 roku ruszyły prace budowlane. Koszt inwestycji to 2,5 mld zł.
POLECAMY:
Remont węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. Wideo z drona
