
Kładą beton na obwodnicy Bydgoszczy. Zdjęcia z wielkiego placu budowy S5
Trwa układanie betonowej nawierzchni na odcinkach północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy, która będzie częścią trasy ekspresowej S5. W ostatnich dniach otwarto dla ruchu również nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 244 w rejonie Maksymilianowa. Na jakim etapie są obecnie prace?
➤➤ WIĘCEJ ZDJĘĆ NA NASTĘPNYCH STRONACH ➤➤
Obwodnica Bydgoszczy liczyć będzie łącznie ponad 28 kilometrów. Będzie to dwujezdniowa droga szybkiego ruchu zaczynająca się w Białych Błotach i przebiegająca do Pawłówka po istniejącym śladzie drogi krajowej. Od Pawłówka przez Tryszczyn i Maksymilianowo do Aleksandrowa droga biegnie już zupełnie nowym śladem. Zlokalizowanych będzie na niej 5 nowych dwupoziomowych węzłów.
ILE JUŻ UKOŃCZONO
Jak informuje Urząd Miasta Bydgoszczy, zaawansowanie prac na dwóch odcinkach tworzących obwodnicę oceniane jest odpowiednio na:
➤ 43 procent na odcinku Białe Błota-Tryszczyn
➤ 55 procent na odcinku Tryszczyn – Aleksandrowo
KŁADĄ BETON
W kwietniu rozpoczęły się pierwsze prace przy wykonywaniu betonowej nawierzchni na odcinku pomiędzy Bożenkowem i Maksymilianowem. To pierwsza droga szybkiego ruchu w regionie wykonywana w takiej technologii. Od tygodnia w tym rejonie przejezdny jest również nowo wybudowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 244. Kierowcy korzystają też z nowego wiaduktu nad budowaną trasą.
WIELKI WIADUKT I MOST NAD BRDĄ
Kontynuowane są również prace przy potężnym wiadukcie nad magistralą kolejową w Maksymilianowie - informuje UM. Łukowa konstrukcja jest sukcesywnie nasuwana na podpory.
Wykonawca pracuje poza tym nad wznoszeniem konstrukcji południowej nitki mostu nad Brdą w Tryszczynie. Ta część drogi ekspresowej powinna być przejezdna w przyszłym roku. Pozwoli to wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy. Jednocześnie miasto realizuje rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej, która stanie się główną arterią łączącą Bydgoszcz z trasą S5.
S5 ZA 2,5 MLD ZŁ
Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zawarto jesienią 2015 roku. W 2017 roku ruszyły prace budowlane. Koszt inwestycji to 2,5 mld zł.
(sier, źródło bydgoszcz.pl, GDDKiA)
POLECAMY:
Remont węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. Wideo z drona

Kładą beton na obwodnicy Bydgoszczy. Zdjęcia z wielkiego placu budowy S5

Kładą beton na obwodnicy Bydgoszczy. Zdjęcia z wielkiego placu budowy S5

Kładą beton na obwodnicy Bydgoszczy. Zdjęcia z wielkiego placu budowy S5
Trwa układanie betonowej nawierzchni na odcinkach północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy, która będzie częścią trasy ekspresowej S5. W ostatnich dniach otwarto dla ruchu również nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 244 w rejonie Maksymilianowa. Na jakim etapie są obecnie prace?
➤➤ WIĘCEJ ZDJĘĆ NA NASTĘPNYCH STRONACH ➤➤
Obwodnica Bydgoszczy liczyć będzie łącznie ponad 28 kilometrów. Będzie to dwujezdniowa droga szybkiego ruchu zaczynająca się w Białych Błotach i przebiegająca do Pawłówka po istniejącym śladzie drogi krajowej. Od Pawłówka przez Tryszczyn i Maksymilianowo do Aleksandrowa droga biegnie już zupełnie nowym śladem. Zlokalizowanych będzie na niej 5 nowych dwupoziomowych węzłów.
ILE JUŻ UKOŃCZONO
Jak informuje Urząd Miasta Bydgoszczy, zaawansowanie prac na dwóch odcinkach tworzących obwodnicę oceniane jest odpowiednio na:
➤ 43 procent na odcinku Białe Błota-Tryszczyn
➤ 55 procent na odcinku Tryszczyn – Aleksandrowo
KŁADĄ BETON
W kwietniu rozpoczęły się pierwsze prace przy wykonywaniu betonowej nawierzchni na odcinku pomiędzy Bożenkowem i Maksymilianowem. To pierwsza droga szybkiego ruchu w regionie wykonywana w takiej technologii. Od tygodnia w tym rejonie przejezdny jest również nowo wybudowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 244. Kierowcy korzystają też z nowego wiaduktu nad budowaną trasą.
WIELKI WIADUKT I MOST NAD BRDĄ
Kontynuowane są również prace przy potężnym wiadukcie nad magistralą kolejową w Maksymilianowie - informuje UM. Łukowa konstrukcja jest sukcesywnie nasuwana na podpory.
Wykonawca pracuje poza tym nad wznoszeniem konstrukcji południowej nitki mostu nad Brdą w Tryszczynie. Ta część drogi ekspresowej powinna być przejezdna w przyszłym roku. Pozwoli to wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy. Jednocześnie miasto realizuje rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej, która stanie się główną arterią łączącą Bydgoszcz z trasą S5.
S5 ZA 2,5 MLD ZŁ
Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zawarto jesienią 2015 roku. W 2017 roku ruszyły prace budowlane. Koszt inwestycji to 2,5 mld zł.
(sier, źródło bydgoszcz.pl, GDDKiA)
POLECAMY:
Remont węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. Wideo z drona