https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy dojedziemy Trasą Uniwersytecką do al. Jana Pawła II?

Tomasz Zieliński
Na drodze nowej inwestycji przeszkodą jest tylko jedna działka, niebędąca własnością miasta. Stoi na niej tartak, opisywany już kilka razy na naszych łamach
Na drodze nowej inwestycji przeszkodą jest tylko jedna działka, niebędąca własnością miasta. Stoi na niej tartak, opisywany już kilka razy na naszych łamach Jarosław Pruss
Przetarg po wakacjach, rozpoczęcie budowy na początku przyszłego roku - tak zaplanowano najbliższe miesiące inwestycji pod nazwą „przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej”.

Obecnie projektanci dopracowują ostatnie szczegóły. Nanieśli już m.in. korekty, wynikające z uwag zebranych podczas konsultacji społecznych. Równolegle Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej stara się o potrzebne zezwolenia. Powinien je uzyskać do końca pierwszego półrocza.
[break]

Pół kilometra szczęścia

- Rozpisanie przetargu planujemy po wakacjach - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP. - Pierwsze prace w terenie mogą rozpocząć się na przełomie 2015 i 2016 roku.

Inwestycja przewiduje budowę nowej, blisko 500-metrowej ulicy, łączącej Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II i ul. Glinki. Na odcinku od Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego zaprojektowano dwie jezdnie o szerokości siedmiu metrów każda z szerokim pasem zieleni pośrodku. Po zewnętrznych stronach jezdni znajdą się ścieżki rowerowe i chodniki.

Przebudowy doczeka się również skrzyżowanie ul. Ujejskiego z ul. Karpacką. W jego miejscu powstanie małe, czterowlotowe rondo.

Będzie wiadukt

Pomiędzy ulicami Ujejskiego a Cmentarną zaplanowano budowę nowego wiaduktu drogowego nad obiema jezdniami al. Jana Pawła II. Zniknie więc dzisiejsze jednopoziomowe skrzyżowanie Jana Pawła II z ul. Glinki.
Ostatni odcinek planowanej trasy, od ul. Cmentarnej do ul. Magnuszewskiej, jest projektowany w formie jezdni biegnącej po istniejącej ul. Glinki. Projekt uwzględnia budowę dogodnych zjazdów na skrzyżowaniach z Boya-Żeleńskiego i Zelwerowicza. Również tu po obu stronach powstaną chodniki oraz jedna - dwukierunkowa - ścieżka rowerowa.

Inwestycję zakończy skrzyżowanie ul. Magnuszewskiej i Glinki. Po przebudowie również i ono zamieni się w małe, czterowlotowe rondo. Połączone z nim zostaną ul. Gniewkowska i ul. Rozłogi. Wokół ronda powstaną kolejne odcinki tras rowerowych, które zostaną połączone z istniejącą ścieżką wzdłuż ul. Magnuszewskiej.

Na wszelkie sposoby

Przyglądając się planom drogowców, niepokoić może tylko jedno - wykup terenów. Na drodze nowej inwestycji przeszkodą jest tylko jedna działka, niebędąca własnością miasta. Stoi na niej tartak, opisywany już kilka razy na naszych łamach. Jeże, których gniazda rzekomo blokować miały budowę, problemem nie będą.
- Wykorzystamy wszelkie możliwości i środki, by inwestycja nie została opóźniona - zapowiada prezydent Rafał Bruski, mając na myśli możliwe perturbacje z wykupem terenu. Jego właściciel nieraz zapowiadał już twardą walkę o odszkodowanie.
- Historia z tzw. uchem Baranowskiego na ul. Kamiennej (na środku trasy stał dom, który trzeba było objeżdżać - przyp. red.) więcej się już w Bydgoszczy nie powtórzy - zapewnia prezydent.

Realizacja wszystkich robót potrwa około dwóch lat. Dokładny termin ich zakończenia określi umowa, która zostanie podpisana z wykonawcą inwestycji. Wyłoni go wspomniany przetarg.

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Shizo
Tylko ktoś nie wspomniał że z Wyżyn (Karpacka) nie będzie już można pojechać na Wyżyny(Glinki), nie będzie możliwości pojechać z Wyżyn (Karpacka) na Inowrocław (JP2) ani wrócić z Inowrocławia (J.P.2) na Wyżyny (Karpacka). Nie będzie można również z Wyżyn (Glinki) pojechać na Inowrocław (J.P.2). Oczywiście da się zrobić 1km objazd przez jedno nowe skrzyżowanie ze światłami i dwa ronda (jedno ze światłami) ale jaki to ma sens? Gratuluje tak nieprzemyślanego projektu. To ma być udogodnienie dla Bydgoszczan? Tak samo jak trasa uniwersytecka bez chodników i ścieżek rowerowych?
b
bisek
Jak najszybciej trza budowac na zlosc Toruniowi.
o
obywatel glinek
Trasa Uniwesytecka powinna miec bezkolizyjne skrzyzowanie z Wojska Polskiego. Skoro jednak juz tak sie stalo jak sie talo to nie placzmy nad rozlanym mlekiem i zbudujmy jej przynajmniej w pelni bezkolizyjne skrzyzowanie z Jana Pawla i Glinkami. Dotyczy to przede wszystkim bezkolizyjnego przejazdu na Glinki nad Jana Pawa wiaduktem oraz zjazdu i wjazdu na Trase w strone Centrum i Glinek ze strony Inowroclawia. Zjazdy z JP II na Trase jadac od Osielska czy tez na Glinki moga sobie zas darowac bo kierowcy moga zjechac na zjezdzie na Ujejskiego i Wojska Polskiego na te kierunki. Wiec mowimy tylko o pol koniczynce tak czy owak ktora musi powstac, i tak moga oszczedzic sporo kasy i terenu na niezbudowaniu tych dwoch zjazdow. Tak powinno byc a nie tam jakies ronda i swiatla tak jak jest w obecnym projekcie. Jezeli Torun stac na skrzyzowanie trojpoziomowe przy zjezdzie na ich nowy most na Rubinkowie to nas tez powinno byc stac na dwupoziomowy i to w dodatku niepelny rozjazd autostradowy w tak newralgicznym miejscu jak skrzyzowanie Trasy Uniwersyteckiej z JPII !!!!!! Poza tym chodzi tez o ulatwiony dojazd ul. Glinki do preznie rozwijajacego sie BPPT na pozachemowskich terenach. To nie jest zaden luksus dla Bydgoszczy, to jest koniecznosc!!!! Jezeli Torun stac na luksusy w postaci ich tras srednicowych, to nas powinno byc stac tym bardziej chocby z racji tego ze mamy niemal dwa razy wiecej mieszkancow. Apeluje do ZDMIKP o rozwage w tej sprawie. Prosze o wsparcie innych Bydgoszczan na tym forum oraz w listach do ZDMIKP w tej sprawie- ja sie udam osobiscie do ich siedziby na Torunskiej i przedloze ich moja petycje.
R
Roza
moderate i marrta : Wy też prawdopodobnie jesteście tak piękne jak most bubel !
g
gliniarz
Trzeba budowac duzo i skutecznie na zlosc i pohybel Toruniowi.
w
wlasciciel
Pan Bruski jest w błędzie nie tylko tartak nie jest własnością miasta.jest jeszcze jedna działka!
m
marrta
Mnie sie ten most podoba i basta! Ladne pylony i rozmach prawdziwie wielkomiejski. Powiala u nas nad Brda nareszcie co najmniej Warszawa jesli nawet nie Berlinem.
c
ciekawska
chodziło mi o te komentarze,w których mowa o zablokowaniu decyzji środowiskowej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
c
ciekawska
gdzie są komentarze???????????????????????????????
m
moderate
Mysle ze most Uniwersytecki jest piekny. I trasa teze tylko szkoda ze nie ma bezkolizyjnego wykopu pod Wojska Polskiego. Z JP II tez musi byc calkiem bezkolizyjne. Gdyby tak bylo kierowcy wjezdzajacy do Bydzi od Inowroclawia mieliby bezkolizyjny przejazd przez cale miasto az do wysokosci Bazyliki w Centrum.
W
Włod
Gdy jestem w Toruniu podziwiam nowy most , jego urodę architektoniczną , trój poziomowe skrzyżowania. Tak powinny wyglądać wielomilionowe inwestycje . Dlaczego mieszkańcy Bydgoszczy są pozbawieni zadowolenia , że coś zostało dobrze zaprojektowane i nie razi swoją brzydotą. Szkoda miasta i pięknej rzeki i wyrzuconych pieniędzy pod tego rodzaju inwestycje.
j
jasio z ATR/sic!/
brawo Mona !! bardziej sie mi podoba od Mony Lisy
M
Mona
Dlaczego przy oddawaniu każdej inwestycji drogowej bydgoszczanie muszą przeżywać traumę? Dlaczego środki masowego przekazu wtłaczają ludziom , że przedłużenie będzie uwzględniało konsultacje społeczne .Moi znajomi z UTP wszyscy są zgodni , że przedłużenie powinno być poprowadzone tunelem do ul.JP.II , a nie na światła Ul.W.Polskiego .Nie dość , że trasa została wymyślona w chorej wyobrażni i nie będzie miała wpływu na poprawę komunikacji miejskiej - przelotowej ,to dodatkowo stworzyła utrudnienie w przelotowości W..Polskiego. Poczwarne i kosztowne pylony , brak chodników i ścieżek rowerowych , monstrualna architektura , przypominająca Disneyland . Ile jeszcze normalny człowiek może znieść aby nie nabawić się depresji ?
m
mihu
trasa miałaby sens,gdyby łączyła J.P. II z Wyszyńskiego na wysokości Myślęcinka.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski