Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kiedy dojedziemy Trasą Uniwersytecką do al. Jana Pawła II?

Tomasz Zieliński
Na drodze nowej inwestycji przeszkodą jest tylko jedna działka, niebędąca własnością miasta. Stoi na niej tartak, opisywany już kilka razy na naszych łamach
Na drodze nowej inwestycji przeszkodą jest tylko jedna działka, niebędąca własnością miasta. Stoi na niej tartak, opisywany już kilka razy na naszych łamach Jarosław Pruss
Przetarg po wakacjach, rozpoczęcie budowy na początku przyszłego roku - tak zaplanowano najbliższe miesiące inwestycji pod nazwą „przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej”.

Obecnie projektanci dopracowują ostatnie szczegóły. Nanieśli już m.in. korekty, wynikające z uwag zebranych podczas konsultacji społecznych. Równolegle Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej stara się o potrzebne zezwolenia. Powinien je uzyskać do końca pierwszego półrocza.
[break]

Pół kilometra szczęścia

- Rozpisanie przetargu planujemy po wakacjach - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP. - Pierwsze prace w terenie mogą rozpocząć się na przełomie 2015 i 2016 roku.

Inwestycja przewiduje budowę nowej, blisko 500-metrowej ulicy, łączącej Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II i ul. Glinki. Na odcinku od Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego zaprojektowano dwie jezdnie o szerokości siedmiu metrów każda z szerokim pasem zieleni pośrodku. Po zewnętrznych stronach jezdni znajdą się ścieżki rowerowe i chodniki.

Przebudowy doczeka się również skrzyżowanie ul. Ujejskiego z ul. Karpacką. W jego miejscu powstanie małe, czterowlotowe rondo.

Będzie wiadukt

Pomiędzy ulicami Ujejskiego a Cmentarną zaplanowano budowę nowego wiaduktu drogowego nad obiema jezdniami al. Jana Pawła II. Zniknie więc dzisiejsze jednopoziomowe skrzyżowanie Jana Pawła II z ul. Glinki.
Ostatni odcinek planowanej trasy, od ul. Cmentarnej do ul. Magnuszewskiej, jest projektowany w formie jezdni biegnącej po istniejącej ul. Glinki. Projekt uwzględnia budowę dogodnych zjazdów na skrzyżowaniach z Boya-Żeleńskiego i Zelwerowicza. Również tu po obu stronach powstaną chodniki oraz jedna - dwukierunkowa - ścieżka rowerowa.

Inwestycję zakończy skrzyżowanie ul. Magnuszewskiej i Glinki. Po przebudowie również i ono zamieni się w małe, czterowlotowe rondo. Połączone z nim zostaną ul. Gniewkowska i ul. Rozłogi. Wokół ronda powstaną kolejne odcinki tras rowerowych, które zostaną połączone z istniejącą ścieżką wzdłuż ul. Magnuszewskiej.

Na wszelkie sposoby

Przyglądając się planom drogowców, niepokoić może tylko jedno - wykup terenów. Na drodze nowej inwestycji przeszkodą jest tylko jedna działka, niebędąca własnością miasta. Stoi na niej tartak, opisywany już kilka razy na naszych łamach. Jeże, których gniazda rzekomo blokować miały budowę, problemem nie będą.
- Wykorzystamy wszelkie możliwości i środki, by inwestycja nie została opóźniona - zapowiada prezydent Rafał Bruski, mając na myśli możliwe perturbacje z wykupem terenu. Jego właściciel nieraz zapowiadał już twardą walkę o odszkodowanie.
- Historia z tzw. uchem Baranowskiego na ul. Kamiennej (na środku trasy stał dom, który trzeba było objeżdżać - przyp. red.) więcej się już w Bydgoszczy nie powtórzy - zapewnia prezydent.

Realizacja wszystkich robót potrwa około dwóch lat. Dokładny termin ich zakończenia określi umowa, która zostanie podpisana z wykonawcą inwestycji. Wyłoni go wspomniany przetarg.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!