[break]
Setki pracowników Budimeksu i Lecha - krzątają się wewnątrz obu dworcowych budynków.
Ostatnie rzędy szklanych tafli montowane są od strony budynku poczty oraz ul. Zygmunta Augusta. Wcześniej zamontowano też panele z architektonicznego betonu.
Najwięcej do zrobienia zostało od strony południowej. Taras widokowy czeka na wykończenie, podobnie jak prowadzące do niego schody z poziomu chodnika.
Przez rozsuwane drzwi na froncie dworca widać intensywne prace wewnątrz budynku.
Wkrótce kolej udostępnić ma pasażerom dwie najniższe kondygnacje nowego dworca.
- Nowa organizacja ruchu pasażerskiego zostanie wprowadzona w drugiej połowie sierpnia - zapewnia Biuro Prasowe PKP.
Pasażerowie będą mieli dostęp bezpośrednio od ulicy Zygmunta Augusta do poziomu „0” nowego budynku. Następnie schodami lub schodami ruchomymi będą mogli dostać się na poziom „-1”, dokąd niepełnosprawni dostaną się także windami, a potem z tunelu schodami bądź windami bezpośrednio na perony.
Dworzec tymczasowy zostanie zlikwidowany najprawdopodobniej jeszcze w sierpniu. Obsługę pasażerów przejmą kasy, zlokalizowane na poziomie „-1”. Umożliwi to ekipom wykonanie zagospodarowanie terenu po południowej stronie budynku dworcowego.
Obecnie trwają ostatnie prace na peronie 3 przy rewitalizowanym budynku dworca wyspowego. Montowane są tam, między innymi, zadaszenia i elementy elektronicznej informacji pasażerskiej. Przy budynku głównym zamontowano także zadaszenie nad peronem 1. Trwają tam prace wykończeniowe. Gotowe są perony 3a oraz 4a - włącznie z systemami informacji peronowej.
Nowy bydgoski dworzec staje się jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Budynek zyskał więcej kondygnacji, wprowadzone zostaną też nowe funkcje. Poza przestrzenią przeznaczoną na obsługę podróżnych, wewnątrz pojawi się także powierzchnia komercyjna z ofertą handlową i gastronomiczną. Według zapewnień PKP, są już one zarezerwowane, bowiem zainteresowanie tą ofertą było bardzo duże. Nowy dworzec zapewni również lokale biurowe dla służb kolejowych, zostanie wyposażony w monitoring i system przeciwpożarowy.
Wyspowy bliżej końca
Od miesiąca błyszczy odrestaurowana wcześniej elewacja dworca wyspowego. Wyróżnia się on licznymi zdobieniami, odtworzonym dwuspadowym dachem oraz wieżami. W środku powstają też poczekalnia oraz przestrzenie biurowe. Pierwsze pokoje na parterze zostały już zagospodarowane, przez okna widać estetyczne podłogi i nową stolarkę.
- Na dworcu wyspowym znajdzie się poczekalnia dla podróżnych oraz pomieszczenia dla matki z dzieckiem - informuje biuro prasowe Polskich Kolei Państwowych. - Pojawi się również miejsce na małą gastronomię.
Na wyższych kondygnacjach zabytkowego budynku znajdą się powierzchnie biurowe kolejarzy.
Inwestorem są PKP SA. Łączna wartość realizowanego projektu to około 197 mln zł. Cały dworzec w Bydgoszczy zostanie oddany do użytku do końca 2015 roku. Przedsięwzięcie jest w części finansowane ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
