Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest szansa, by wśród miejskich jednośladów znalazły się „dwa kółka” dostosowane do dziecięcych rozmiarów

Tomasz Zieliński
Z miejskich rowerów korzystać będziemy mogli już od 1 kwietnia. Umowę z firmą BikeU ratusz podpisał niecałe dwa miesiące temu na Wyspie Młyńskiej
Z miejskich rowerów korzystać będziemy mogli już od 1 kwietnia. Umowę z firmą BikeU ratusz podpisał niecałe dwa miesiące temu na Wyspie Młyńskiej Tomasz Czachorowski
300 rowerów, 10 stacji, ok. 4 mln zł - to rower aglomeracyjny w liczbach. Co dla dzieci? - Błotnik i posiniaczone pośladki. - Jeżeli będzie taka potrzeba, pomyślimy o dziecięcych rowerach - mówią przedstawiciele ZDMiKP.

Za trzy miesiące po raz pierwszy bedziemy mogli skorzystać z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. System wypożyczalni będzie działać od 1 kwietnia do końca listopada. Bydgoszczanie czekają na rower miejski z niecierpliwością. Są już pierwsze wnioski i uwagi do projektu.
[break]

Przetestowane w stolicy

- Będąc w Warszawie z siedmioletnią córką, która jest zbyt mała, by korzystać z dużego roweru, woziłem ją na bagażniku rowerowym, a właściwie na masywnym tylnym błotniku - pisze do „Expressu” pan Krzysztof. - Dziecko siedziało z tyłu i trzymało się rodzica. W ten sposób zwiedziliśmy część warszawskiej starówki.
Czytelnik zwraca jednak uwagę na niedogodności, które towarzyszą systemowi, bardzo podobnemu do wybranego przez Bydgoszcz.
- Brak stópek dla dziecka, twarde i bardzo wąskie siedzisko spowodowało, że na udach i pośladkach dziecka pojawiły się siniaki. Może warto byłoby dostosować część rowerów do przewozu dzieci?

„Będą chętni, to pomyślimy”

- Przygotowując projekt, wzorowaliśmy się na rozwiązaniach, jakie sprawdziły się w innych polskich miastach - mówi Bogdan Dondajewski, pełnomocnik dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ds. komunikacji społecznej. - Postawiliśmy więc na konstrukcję możliwie jak najbardziej uniwersalną, a do tego wygodną i gwarantującą maksymalnie szeroką gamę konfiguracji poszczególnych ustawień - a więc zasięg siodełka, kierownicy, rama z niskim przekrojem, duża liczba przerzutek itp.
ZDMiKP tłumaczy, że podczas konsultacji projektu BRA z bydgoskimi środowiskami rowerowymi, m.in. członkami zespołu ds. polityki rowerowej miasta Bydgoszczy, nie było żadnych wniosków podobnych do zgłoszonego przez Czytelnika. - Ta opinia jest więc pierwsza, co nie oznacza, że skazana na brak odpowiedzi - zapewnia Dondajewski. - Jeśli podobnych uwag pojawi się więcej, a na przeszkodzie nie staną żadne kwestie techniczne, to rozważymy możliwość zamówienia kilku dodatkowych rowerów w stosownie mniejszym rozmiarze.
Rowerowe wypożyczalnie są popularnym rozwiązaniem w innych miastach, m.in. w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!