Na świecie rocznie wyrzucana jest 1/3 produkowanej żywności. W Polsce problem ten dotyczy co roku ok. 9 mln ton artykułów spożywczych. Średnio czteroosobowa polska rodzina marnuje rocznie jedzenie o wartości 2500 zł.
- Skala marnowania żywności na świecie, ale także w Polsce jest ogromna. Zazwyczaj jej powody są prozaiczne i w dużej mierze wynikają z niewiedzy lub braku świadomości. Chcemy wykorzystać naszą siłę i możliwość dotarcia do dużej grupy konsumentów, aby inspirować ich do takich zachowań, które przyczynią się do minimalizowania zjawiska marnowania żywności- mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl Polska. - Raz do roku we wszystkich swoich sklepach przeprowadzamy kampanię zachęcającą klientów do racjonalnego gospodarowania żywnością- dodaje.
W ramach działań mających na celu niwelowanie marnowania żywności, Lidl Polska angażuje się w inicjatywy ogólnopolskie oraz prowadzi własne programy. Jednym z nich jest „Kupuję, nie marnuję”, czyli sprzedaż przecenionych nawet do 70 proc., ale wciąż pełnowartościowych produktów ze zbliżającym się końcem terminu przydatności do spożycia.
Mini kiwi. Owoc hodowany w Polsce staje się coraz popularniejszy
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]