Przypomnijmy, że przebudowa i rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł. Sam koszt prac budowlanych na Kujawskiej to 168 mln zł. Inwestycja obejmowała budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego.
To może Cię zainteresować
Dziś o godz. 10 (14.10.2020) przeprowadzono pierwsze testowo-techniczne przejazdy tramwajów. Wykorzystano leciwy już tramwaj Konstal i nowe - z zakładów PESA. Wszystko było w porządku.
Nową trasą tramwajową wzdłuż ulicy Kujawskiej i Wojska Polskiego kursować mają 3 linie. Zapewnią one mieszkańcom tych osiedli możliwość swobodnego podróżowania niemal w każdym kierunku miasta i szybszy dojazd do centrum :
- • Dworca Głównego (linia nr 9 z pętli Glinki),
- • Lasu Gdańskiego (linia nr 11 z pętli Kapuściska),
- • Bielaw (linia nr 2)
- • Fordonu (linia nr 2).
Tak jak do tej pory, bez zmian z Kapuścisk do Dworca Głównego przez Dworzec Autobusowy (PKS) kursować ma linia tramwajowa nr 8, a w kierunku Fordonu podążać mają też tramwaje linii nr 7. Ich trasa skróci się po wybudowaniu nowego mostu wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego. Z Glinek dotychczasową trasą przez Dworzec Autobusowy (PKS) w kierunku Bielaw kursować ma linia nr 4.
