Dżentelmeni w ciepłych butach

Katarzyna Oleksy
Początek roku w towarzystwie Pawła Małaszyńskiego, wiosna z Maciejem Zakościelnym, wakacje z Krzysztofem Kolbergerem. Wszystko możliwe dzięki bydgoskiemu oddziałowi PCK!

Początek roku w towarzystwie Pawła Małaszyńskiego, wiosna z Maciejem Zakościelnym, wakacje z Krzysztofem Kolbergerem. Wszystko możliwe dzięki bydgoskiemu oddziałowi PCK!

<!** Image 2 align=right alt="Image 40569" sub="Dzięki bydgoszczaninowi Patrykowi Wolskiemu, pomysłodawcy tego nietypowego przedsięwzięcia, w naszych domach zagoszczą największe polskie sławy. A wszystko, by pomóc najbardziej potrzebującym maluchom">To właśnie młodzież działająca przy Kujawsko-Pomorskim Zarządzie Okręgowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Bydgoszczy jest autorem kalendarza „Dżentelmeni”, który od poniedziałku będzie można kupić w salonach EMPiK-u w całej Polsce. Z każdej ze stron uśmiecha się inny, znany szerokiej publiczności mężczyzna. Dochód ze sprzedaży kalendarzy pozwoli na zakup obuwia dla dzieci z potrzebujących rodzin. To właśnie główny cel akcji „Zimą stop bosym stopom”.

- Na jej pomysł wpadłem prowadząc letnie zajęcia w świetlicy socjoterapeutycznej. Większość dzieci wychodząc, na przykład na basen, nie miała butów na zmianę. Pomyślałem sobie: co będzie z nimi zimą? - opowiada Patryk Wolski, wojewódzki koordynator wolontariuszy i autor ogólnopolskiego projektu. - Kalendarzy z kobietami jest mnóstwo. W Polsce mężczyźni wzięli w takiej akcji udział po raz pierwszy - tłumaczy wolontariusz.

<!** reklama left>Bydgoszczaninowi do współpracy udało się zaprosić sławnych: Pawła Deląga, Szymona Majewskiego, Pawła Wilczaka czy Piotra Adamczyka. Wszyscy bohaterowie, podobnie jak firmy biorące udział w przedsięwzięciu, zrobili to charytatywnie. Tak samo było w przypadku producenta kalendarza, Oliviera Janiaka. - Bez niego by się to nie udało. Miałem e-maile tylko do kilku osób, reszta udała się dzięki Olivierowi - opowiada Patryk Wolski. - Pierwszego e-maila od Patryka dostałem w sierpniu. Nie znałem autora więc odpowiedziałem na niego z opóźnieniem - powiedział nam producent „męskiego” kalendarza. - Po kilku rozmowach stwierdziliśmy, że musi to być coś wyjątkowego. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy nie tylko ludzi sukcesu, ale jednocześnie osoby o niebanalnych osobowościach. Zadbałem o najlepszych specjalistów. Naprzeciw wyszedł nam też hotel „Le Regina”, który nieodpłatnie użyczył wnętrz do sesji i wernisażu - opowiada.

Sprzedaż kalendarzy w kraju wspierać będzie kampania telewizyjna stacji TVN. W pierwszej partii na rynek wejdzie 5 tys. egzemplarzy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3