Zobacz wideo: Ćwiczenia służb ratowniczych na S5 pod Bydgoszczą.

- Utrudnienia dotyczą odcinka od ronda turbinowego, czyli skrzyżowania na Miedzyń i Trzciniec aż do Białych Błot - tj. do skrzyżowania ul. Szubińskiej, Altanowej i Centralnej w Białych Błotach - mówi Marek Synowiecki, specjalista ds. polityki informacyjnej w Urzędzie Gminy Białe Błota.
Wykonawcą robót jest firma Strabag. Przez cztery dni - od wtorku 16 sierpnia do piątku 19 sierpnia - prace będą prowadzone w godz. 6-19.
Trzeba liczyć się z korkami, szczególnie w godzinach szczytów
W związku z tym, że remontowane są wjazdy w ul. Altanową i Centralną w Białych Błotach, ruch prowadzony będzie wahadłowo, naprzemiennie jednym lub drugim pasem, zależnie od postępu prac. Można zatem spodziewać się korków - zwłaszcza w godzinach porannego i popołudniowego szczytu na najbardziej obciążonym odcinku drogi w regionie.
Na całej długości remontowanego odcinka drogi wykonawca ułoży siatkę przeciwspękaniową oraz warstwy mineralno-bitumiczne.
- Dotychczas wykonano frezowanie warstwy ścieralnej starej nawierzchni oraz ułożono warstwę profilową - mówi Marek Synowiecki. - Dodatkowo ekipy drogowców dokonały profilowania rowów. Wybudowano też nowe wyspy dzielące, w okolicach skrzyżowania z ulicą Centralną.
Od 22 sierpnia planowane jest wykonanie zjazdów w ul. Centralną oraz Altanową
Jak informuje Marek Synowiecki, zgodnie z harmonogramem dalszych prac, od poniedziałku 22 sierpnia planowane jest wykonanie zjazdów w ul. Centralną oraz Altanową. Kolejny etap robót obejmie profilowanie pobocza, rowów odwadniających, a także montaż oznakowania pionowego i wykonanie oznakowania poziomego.
- Termin wszystkich zaplanowanych robót jest uzależniony od warunków atmosferycznych, dlatego o wszystkich zmianach w organizacji ruchu będziemy mieszkańców informować na bieżąco - podkreśla Marek Synowiecki.
Całkowity koszt inwestycji realizowanej przez firmę Strabag na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich wynosi ok. 3,1 mln zł.
- Jednocześnie trwają prace grupy roboczej, którą tworzą ZDW. Gmina Białe Błota, Miasto Bydgoszcz i Powiat Bydgoski - mówi Marek Synowiecki. - Ich celem jest przygotowanie dokumentacji techniczno-środowiskowej wariantu planowanej całościowo modernizacji DW nr 223 z uwzględnieniem wyprowadzenia ruchu tranzytowego na odcinku biegnącym obecnie przez miejscowość Białe Błota.