Zobacz wideo z drona: Rozbiórka starego wiaduktu na Armii Krajowej w Bydgoszczy

- Przygotowania do tegorocznej zimy rozpoczęły się już w okresie wakacyjnym, gdy przeprowadzaliśmy remonty i przebudowy wielu bydgoskich ulic. Prace nie tylko miały na celu poprawę bezpieczeństwa ale i lepsze odwodnienie samej drogi. Dodatkowo dzięki naprawom nawierzchni, nie będzie ona ulegała dalszemu niszczeniu, a brak kolein i spękań ułatwi przeprowadzać akcje odśnieżne - informuje ZDMiKP.
Nawet 20 pojazdów na ciężkie warunki
Do podjęcia akcji zimowej na drogach zakontraktowano 14 pługosolarek. W przypadku bardzo ciężkich warunków pogodowych, na ulice może zostać wysłanych ponad 20 pojazdów odśnieżnych. W okresie zimowym do odśnieżania wykorzystywane mogą być też trzy równiarki.
W magazynach przygotowanych zostało już 120 ton soli, 20 ton chlorku wapnia oraz blisko 300 ton piasku.
Średnio 6 milionów złotych w ciągu roku, chyba że zima jest sroga...
Średnio w ciągu roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic wydajemy ponad 6 milionów złotych. Warto jednak przypomnieć, że podczas ubiegłorocznej i bardzo śnieżnej zimy, wydaliśmy na odśnieżanie dwa razy więcej środków finansowych niż w latach poprzednich (ok. 12 mln. zł) - informuje ZDMiKP
Za taką kwotę można byłoby:
- doświetlić 150 przejść dla pieszych,
- utwardzić ażurami 40 ulic gruntowych,
- wybudować kilkadziesiąt nowych parkingów na osiedlach,
- utrzymać rower miejski przez 8 lat,
- wybudować kilka kilometrów dróg rowerowych
- poprawić bezpieczeństwo na blisko 100 bydgoskich ulicach
I i II standard utrzymania
W I standardzie utrzymania znajduje się blisko 350 kilometrów bydgoskich ulic, które odśnieżane są w pierwszej kolejności. W większości są to drogi krajowe i wojewódzkie. W tym standardzie odśnieżane będą od tego roku również parkingi Park&Ride.
W II standardzie są niektóre drogi gminne oraz trasy powiatowe i gruntowe
Warto dodać, że na podstawie prognoz posypywanie solą odbywa się jeszcze przed wystąpieniem opadów śniegu. ZDMiKP zakłada, że zakontraktowany na tę zimę sprzęt jest w stanie przejechać wyznaczone trasy ciągu 4 godzin. Drogowcy podkreślają, że działania służb drogowych mają na celu łagodzenie skutków zimy na drogach, a nie ich całkowitą likwidację.
Za odśnieżanie jezdni odpowiedzialne są dwie firmy - Remondis oraz Corimp. Utrzymanie chodników i miejsc w strefach płatnego parkowania podzielone jest na kilka zadań, które powierzyliśmy 5 mniejszym firmom zatrudniających w zimowych sezonie ponad 100 osób i wyposażonych w 20 mikrociągników. To łącznie prawie pół miliona metrów kwadratowych chodników, które wymagają przede wszystkim ręcznego utrzymania. Do utrzymania zimowego chodników (posypywanie piaskiem) zaliczamy ciągi chodników, schody na głównych ciągach pieszych, strefy płatnego parkowania „A" i „B", przystanki tramwajowe i autobusowe. Dodatkowo Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) utrzymywać będą torowiska, zwrotnice oraz pętle tramwajowe. Od kilku lat na wniosek bydgoskich środowisk rowerowych włączyliśmy wybrane trasy rowerowe (ok. 9 km) do systematycznego odśnieżania i posypywania solą - informuje ZDMiKP.
Tu można zgłaszać uwagi
Podczas wystąpienia złych warunków atmosferycznych dyżury są pełnione przez całą dobę przez wyznaczonych pracowników ZDMiKP. Wszelkie uwagi i interwencje związane z prowadzoną "Akcją Zima" można zgłaszać telefonicznie:
- tel. 52 582 27 14 lub 15
- kom. 783 931 717
- Mailowo: [email protected]
(źródło: bydgoszcz.pl)