https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Drogi wojewódzkie w Kujawsko-Pomorskiem - zmiany. Oto najważniejsze inwestycje

Marek Weckwerth
Trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 254 między Brzozą a Mogilnem. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie.
Trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 254 między Brzozą a Mogilnem. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. ZDW w Bydgoszczy
W tym roku na drogi wojewódzkie w budżecie samorządu przeznaczono ponad pół miliarda złotych. Właśnie ruszył kolejny etap gruntownej modernizacji bardzo ważnej drogi wojewódzkiej nr 254.

Po tym, jak w pandemii nastąpiło przyhamowanie inwestycji drogowych (gwałtownie wzrosły ceny materiałów i robocizny, brakowało rąk do pracy), teraz powiało optymizmem - dobre tempo prac chwalą podczas sesji sejmiku radni województwa z różnych stron sceny politycznej.

– W tym roku zakończymy wiele ważnych inwestycji na wojewódzkich trasach. Utrzymujemy dobre tempo robót, a rekordowa pula środków pozwala realizować kolejne ważne inwestycje – stwierdził marszałek Piotr Całbecki.

W ramach funduszy europejskich dla Kujaw i Pomorza na latach 2021-2027 na inwestycje drogowe, w tym na nasz regionalny program budowy obwodnic, przeznacza się 136 mln euro. Na część zadań związanych z rozbudową infrastruktury drogowej region wykorzysta też dofinansowanie centralne - ok. 170 mln zł na obwodnice i ok. 450 mln zł na rozbudowę innych dróg.

W Łabiszynie praca wre

Z końcem sierpnia rozpoczęły się prace na 1,5-kilometrowym odcinku drogi wojewódzkiej nr 254 w Łabiszynie – na ulicach Bydgoskiej i Barcińskiej. Wzmacniana jest konstrukcja jezdni, budowane są chodniki i spełniające wymogi bezpieczeństwa przejścia dla pieszych, powstanie też nowy system odprowadzania deszczówki i nowe oświetlenie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 246 w kierunku Szubina powstanie rondo poprawiające bezpieczeństwo i płynność ruchu.

W pierwszym etapie roboty prowadzone są bez zamykania ulic, ale kierowcy muszą liczyć z przewężeniami i ruchem wahadłowym. Dlatego Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy zaleca korzystanie z alternatywnych tras. Prace w Łabiszynie zakończą się w przyszłym roku.

Za całość prac odpowiada firma Transpol z Łojewa (powiat inowrocławski).

Półmetek na odcinku Brzoza - Łabiszyn

Natomiast prace przy przebudowie 13-kilometrowego odcinka Brzoza-Łabiszyn, które rozpoczęły się w końcu stycznia, są na półmetku. Otwarty już został krótki fragment drogi w rejonie Kobylarni, gdzie zniknęły dwa ostre, niebezpieczne zakręty.

To też może Cię zainteresować

Prawie na wszystkich odcinkach ułożone zostały już nawierzchnie. Trwają roboty przy budowie zatok autobusowych, zjazdów i poboczy. Drogowcy naprawiają elementy mostów nad Notecią w Antoniewie i Obórzni, i kontynuują roboty brukarskie m.in. w Brzozie oraz Kobylarni.

Wykonawca przygotowuje się również do budowy ronda w Brzozie, na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Wielkopolskich.
Firma Transpol zakłada zakończenie większości podstawowych prac na odcinku Brzoza-Łabiszyn jeszcze w tym roku, zaś wykończenie w pierwszej połowie przyszłego roku.

Inwestycja o wartości 53 mln zł realizowana jest z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020.

Trasa Łabiszyn- Barcin też w przebudowie

W lipcu rozpoczęły się pierwsze prace przy modernizacji ponad 9- kilometrowego odcinka tej samej drogi nr 254 pomiędzy Łabiszynem a Barcinem, na którym ułożona zostanie tzw. cicha nawierzchnia, która ograniczy hałas o kilka decybeli.

Projekt zakłada m.in. wzmocnienie jezdni (do nacisku 11,5 tony na oś), co zapobiegnie powstawaniu kolein i spękań na trasie, którą porusza się wiele ciężarówek. W miejscowościach Kania i Augustowo planowane są wysepki wymuszające zmniejszenie prędkości. Przebudowane zostaną skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi. Powstaną zatoki autobusowe, zaś przejścia dla pieszych zostaną oświetlone.

Zakończenie prac budowlanych na tym odcinku trasy (o wartości ponad 32,5 mln zł) planowane jest w przyszłym roku. Szanowany koszt całego przedsięwzięcia to 48 mln złotych.

Remonty na DW 254 w toku

W tym roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy zrealizuje remonty na jeszcze trzech innych odcinkach drogi nr 254: 2,3- kilometrowego Mogilno- Wiecanowo (koszt 2,1 mln zł, prace na finiszu), 1,2-kilometrowego Barcin-Krotoszyn (2,7 mln zł, prace w toku), 2,8-kilometrowego Żabno-Wylatowo (5,2 mln zł, podpisana umowa, przygotowania do przekazania placu budowy )
Do końca roku ZDW zleci także prace związane z drugim etapem budowy obwodnicy Mogilna.

Jeszcze większą inwestycją, która pochłonęła prawie 180 mln zł i właśnie jest odbierana, dotyczyła generalnej przebudowy trasy wojewódzkiej nr 548 na 29-kilometrowym odcinku Stolno- Wąbrzeźno.

Trwa przebudowa DW 270 na jej 7-kilometrowym odcinku Brześć Kujawsko- Lubraniec (za 30 mln zł) oraz na obwodnicy Lubrańca (60 mln zł). Prace zakończą się do połowy 2024 roku. Z kolei przebudowa na 15 kilometrach DW 265 między Kowalem a południowo- wschodnią granicą województwa zostanie sfinalizowana do końca tego roku.

Mamy też spory pakiet remontów, m.in., na DW 551 Nawra – Wybcz, DW 266 Radziejów – Świątniki. Trwa budowa nowego wiaduktu w Terespolu Pomorskim.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bronwyn Daffodil
★ I get paid more than $120 to $130 per hour for working online.( f11r) I heard about this job 3 months ago and after joining this i have earned easily $15k from this without having online working skills.

Go here for more Info══════►►► W­w­w.S­m­a­r­t­C­a­r­e­e­r­1.c­o­m
P
Paweł
O czym wy piszecie. Wszystko rozgrzebane po co droga od olimpina do obózni jest robiona, jak Brzoza od pół roku rozgrzebana. Miało być wzmocnione a w brzozie położyli warstwę asfaltu co chwilę łączenie i za parę lat(znaczy koniec gwarancji) i będzie tak samo wyglądało. Ścieżki szersze od jezdni w ruchu po samej brzozie nic się nie zmieni. Rondo które ma powstać i tak będzie wiecznie rano zablokowane bo świateł z DK25 nie ominiemy.
P
Paweł
Półmetek??? od dłuższego czasu piszecie o półmetku, Brzoza od lutego jest rozkopana, źle a nawet brak oznakowania prac i pasów ruchu. Ile ludzi pourywało zderzaki albo zawisło autem bo nie było żadnych znaków, taśm, barierek. Brzoza powinna być zrobiona priorytetowo. Ostatnio ktoś jeszcze wpadł na pomysł wyłączania świateł na skrzyżowaniu z DK25 i co chwila wypadki.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski