Czytelniczka: - Dla banku liczą się tylko udzielone kredyty, a nie zdrowie i życie klientów

Małgorzata Wąsacz
Małgorzata Wąsacz
Na stronie banku widnieją pouczenia, by zostać w domu i wszystko łącznie z kredytem załatwić przez telefon lub przez internet
Na stronie banku widnieją pouczenia, by zostać w domu i wszystko łącznie z kredytem załatwić przez telefon lub przez internet archiwum PPG
Pracownica Santander Consumer Bank S.A. skarży się, że nie dba on o bezpieczeństwo pracowników i klientów zapraszając ich do placówek po kredyty. Bank odpiera zarzuty.

Napisała do nas pracownica Santander Consumer Bank S.A.: Jesteśmy czynni mimo, że nie mamy w swej ofercie kont osobistych, a jedynie kredyty gotówkowe, ratalne, depozyty oraz karty kredytowe. Sama wychowuję nieuleczalnie chore dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności. Mieszkamy z moimi rodzicami, którzy są po 70-tce. Syn i rodzice zakażenia koronawirusem prawdopodobnie by nie przeżyli. Bank wyposażył nas w maseczki, rękawiczki i płyn do dezynfekcji. Problem w tym, że kiedy wszyscy głoszą hasło #zostań w domu i np. nie można umyć auta w myjni, to polityka naszego banku jest odmienna. Pracownicy infolinii wydzwaniają do klientów z propozycją kredytu, oczywiście zapraszając do placówki! Centrala, która niemal cała pracuje zdalnie, przesyła maile z radością informując, że klienci bardzo chętnie przychodzą do placówki i jest sporo podpisanych umów kredytowych. Na stronie banku widnieją pouczenia, aby zostawać w domu i wszystko łącznie z kredytem załatwić przez telefon lub przez internet. Tyle w teorii, a w praktyce narażają nas jak i samych klientów. Jedną z osób, do których dzwonili z infolinii, była moja 71-letnia mama, która ma stały kontakt z moim chorym dzieckiem. Mama na szczęście nie skorzystała, ale wielu klientów po takim telefonie przychodzi ryzykując swoje jak i nasze zdrowie! Ręce opadają, liczy się zysk ponad wszystko!” - czytamy w mailu.

Pracownicy infolinii wydzwaniają do klientów z propozycją kredytu, oczywiście zapraszając do placówki!

O wyjaśnienia poprosiliśmy Dariusza Józefiaka, dyrektora Departamentu Marketingu i Reklamy Santander Consumer Bank S.A.
Jak zapewnia, zadaniem Banku jest zarówno dbanie o bezpieczne środowisko pracy pracowników, jak i zagwarantowanie stabilności funkcjonowania sektora finansowego.

W ramach pierwszego zadania wyposażono wszystkie placówki Banku w maseczki, rękawiczki, środki dezynfekujące. Ponadto zainstalowano w placówkach osłony mające ograniczyć kontakt fizyczny pracowników z klientami, skrócono czas dostępności oddziałów z 8 do 6 godzin dziennie i wprowadzono zasady obsługi klientów mające ograniczyć ich liczbę - maksymalnie 2 osoby w oddziałach. Poza tym Bank promuje we wszystkich kanałach komunikacji zdalne formy obsługi klientów, przez co wielokrotnie zmniejszono ruch klientów w oddziałach. Wydano też wytyczne dotyczące obsługi przez infolinię, które jednoznacznie nakazują rekomendowanie zdalnej obsługi, a tylko na życzenie klienta kierowanie ich do placówek. Wdrożono też nowy proces aplikowania o tzw. „Wakacje kredytowe” bez konieczności wizyty w oddziale.

- Z drugiej strony, prowadząc działalność bankową gwarantujemy zachowanie ciągłości działania systemu finansowego. Podobnie postępują wszystkie banki w Polsce. Wagę tego zadania podkreślają rekomendacje Związku Banków Polskich oraz działania podjęte przez KNF, żeby zapewnić obsługę klientów i utrzymać zdolność do ich finansowania. Również wydawane przez rząd ograniczenia nie dotyczą w żadnej mierze sektora finansowego. Promowanie zdalnej obsługi nie zwalnia nas z obowiązku udostępniania naszych usług tym klientom, którzy z różnych względów nie potrafią lub nie mogą z niej skorzystać. Nie możemy ich wykluczać ani ograniczać dostępu do możliwości finansowania swoich potrzeb w tak trudnym okresie jak obecny - przekonuje Dariusz Józefiak.

MASKI KN95 Z FILTREM, ŚRODKI DO DEZYNFEKCJI, OKULARY I INNE PRODUKTY PROFILAKTYCZNE PRZECIWKO WIRUSOM I BAKTERIOM >> Sprawdź w naszym sklepie <<

Covid nie odpuszcza. Będą kontrole

Wideo

Materiał oryginalny: Czytelniczka: - Dla banku liczą się tylko udzielone kredyty, a nie zdrowie i życie klientów - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3