https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy jesteś zadowolony ze zmian w komunikacji miejskiej proponowanych od 1 stycznia w związku z uruchomieniem tramwaju do Fordonu?

red
W ocenie drogowców, do Fordonu szybciej dojedziemy tramwajem niż autobusem.
W ocenie drogowców, do Fordonu szybciej dojedziemy tramwajem niż autobusem. Marek Chełminiak

Komentarze 45

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kinga
700 metrów to chyba z najbliższego miejsca? Gdyby były przejścia między domkami jednorodzinnymi a nie, że trzeba omijać połowę osiedla to byłoby troszkę bliżej.
Inwestycja za grube miliony miało być lepiej a jak jest???
Na ul Bora-Komorowskiego mieszka dużo ludzi niepełnosprawnych poruszających się na wózkach to dla nich pokonanie tych 700 m rano i po południu w czasie opadów deszczu i śniegu to ma być rehabilitacja???
P
Piotr
Naprawdę mieszkasz na Bora-Komorowskiego, czy znasz tę ulicę tylko z planu miasta? Do przystanku tramwajowego w najgorszym wypadku będziesz mieć 600-700 metrów. Jeśli to dla ciebie za daleko, żeby dojść pieszo, to dojedziesz do pracy z jedną przesiadką (tak, jak teraz, tyle, że w innym miejscu).
w
wybe
Można zwariować ! Przez conajmniej pół roku powinna działać bezpłatna infolinia gdzie czym dojechać. Nie wszyscy mają internet na ulicy i w domu ! Mam na myśli ludzi strszych.
K
Kinga
Mieszkam na Bora-Komorowskiego a pracuję na Śląskiej. Do pracy jeżdżę autobusem 84 i przesiadka na dworcu PKP lub 70 i tramwaj 3.
Przystanek mam 40 metrów od domu a podróż trwa ponad godzinę. Pracę rozpoczynam o godz 8-mej a wyjeżdżam o 6.12. Po zmianach do tramwaju będę miała 2 kilometry przez las.To jest chore!!!
F
Fordon Miedzyn
53 przez blonie na osow gore
a 84 przez rdo maczka na miedzyn
R
Roman
Niech jedzie Nad Torem !. Dalej pewnie i tak skręci w Deszczową. Nas - mieszkańców Czyżkówka , szczególnie fragment wzdłuż Brdy, pomija się w inwestycjach. Mnie odpowiada planowane połączenie.
R
Roman
Mnie akurat odpowiada trasa (83 -jeśli pamiętam dobrze ) z Czyżkówka do Fordonu. Przez ostatnie lata mieszkańcy osiedla między Nad Torem a Brdą pomijani są pod względem infrastruktury komunikacyjnej i drogowej. Wracając do planowaej linii: jeśli autobus pojedzie ul. Nad Torem - pogodzi potrzeby większości mieszkańców. Również zrezygnuję z mojego 2-litrowego diesla do codziennej jazdy.
a
avalon
Porównaj sobie trasy obecnej 79 oraz planowanej 61 i 53, porównaj też jaka jest obecna częstotliwość kursowania 79 i 61 łącznie i jaka będzie po zmianach. Porównaj obecny tabor - 18 metrowe autobusy na 79, z tym co będzie jeździć na 61 i 53 - będą to 12 metrowe busy. Zwróć też uwagę, ze 79 nie będzie już docierało na 2/3 Wyżyn i na całe Kapuściska bo ostatni i pierwszy przystanek 79 będzie na Wojska Polskiego/Kładka - to około 45 tysięcy ludzi plus kilka tysięcy miejsc pracy w rejonie Zachemu i BPPT.
Zabierają linię tramwajową 5 i tworzą jakieś absurdy typu 9 i 2 przez babią Wieś którymi nikt nie będzie jeździł.
W sumie zmniejszą nam o około połowę zdolność przewozową komunikacji na Wyżynach i Kapuściskach.
a
avalon
Największe osiedle miasta - Wyżyny-Kapuściska-Glinki-WzW, ma wygaszaną komunikacje autobusową i tramwajową przez budowę absurdalnego tramwaju do dalekiego przedmieścia wśród gajów sosnowych. Roszczeniowi mieszkańcy tej podbydgoskiej miejscowości zażyczyli sobie tramwaju żeby mieć jak w mieście bo autobusy im się nie podobały - dostali, zażyczyli sobie połowy bydgoskich linii tramwajowych - dostali, tylko oni będą jeździć nowymi wagonami a reszta miasta starymi złomami. Uprzywilejowani mieszkańcy podbydgoskiego Fordonu dostali system A+T, żeby mniej płacić. Pozostali mieszkańcy gorszej Bydgoszczy płaca więcej za przesiadki.
Za to wszystko płaci całe miasto, czyli ponad 280 tysięcy mieszkańców Bydgoszczy na 70 tysięcy mieszkańców Fordonu.
Linia 79 jest jedna z najważniejszych linii w mieście i podstawą komunikacji w największej dzielnicy miasta - na Górnym Tarasie. Zostanie skrócona a więc dostęp do niej stracą Kapuściska i 2/3 Wyżyn, czyli ok. 45 tys ludzi. Automatycznie ubędzie znaczna część pasażerów a linia będzie stopniowo wygaszana. Dlaczego nie zlikwidowano 69, dostali prawie wszystkie bydgoskie tramwaje?
79 było realizowane dużymi autobusami co 7 min w szczycie + 61 małymi busami co 20 min, mieliśmy autobus na przystanku Wojska Polskiego-Magnuszewska co ok 5 min. Teraz będą małe busy na 61 i 53 z częstotliwością co 20 min, a więc na tym samym przystanku mały bus pojawi się średnio co 10 min - to jest redukcja częstotliwości połączeń o 50% i pojemności przewozowej taboru łącznie o około 70%!
Podbydgoski Fordon zabrał nam linie 5. Obie linie na Szpitalnej i Glinkach - 4 i 5 - jeździły z częstotliwością co 7 min w szczycie. Teraz zostanie jedna 4 z częstotliwością co 10 min.
2 wraca na absurdalna trasę przez Babia Wieś - nikt tym nie będzie jeździł.
9 - po co to coś?
7 - po co nam linia szczytowa do Fordonu? Potrzebują ją w Fordonie którzy dojeżdża do Bydgoszczy do pracy??? My tam jeździmy sporadycznie bo nic tam nie ma.
MZK od lat redukuje tabor a teraz musi czymś dowozić mieszkańców podbydgoskich lasów do tramwaju za setki milionów, zabierają więc pojazdy z innych linii.
Wydłużają sieć tramwajowa o 30%, ale nie zwiększają ilości taboru o 30% - muszą więc zabrać tramwaje z miasta żeby miało co tam jeździć.
To zmiany to dewastacja komunikacji w Bydgoszczy i tworzenie układu fordonocentrycznego.
z
ziut
79 na bielicką jeździ a żadne z tych trupów nie
m
maus
czy ten8cośtam z Fordonu na Czyżkówko nie może jechać przez Grunwaldzką/Filtrową??!!Po cholerę go puszczać w Nad torem!!!I ciekawe jak go skomunikują z 71,jak znam tych magików od rozkładów na pewno trzeba będzie czekać na przesiadki po 10 minut...
w
wladek2015
Niech mieszkańcy Kapuścisk się nie obrażają na skrócenie linii 79. moim zdaniem należałoby ją całkowicie zlikwidować. Utrzymanie jej nie ma sensu. Wszędzie tam gdzie jechała linia 79 można będzie bez przesiadek dostać się liniami 8, 53 lub 61. Nie mniej liczyłem, że przy okazji budowy linii do Fordonu będzie dodatkowa linia do dworca PKP.
B
Bydgoszczu
Cierpliwości.. Po co te nerwy.. Wiele spraw w Bydgoszczy jest prowadzonych pod hasłem "Jakoś to będzie". Będą nowe tramwaje to jakoś będą jeździć nawet bez rozkładów na przystankach. A jeśli ich nie będzie to też jakiś tramwaj starego typu (może raz na 30min.) pojedzie.. I jakoś to będzie.. Panie mieszkańcu.
P
Piotr
Ewi - nie pisz bzdur. Linia 79 będzie zastąpiona liniami 8, 53 i 61, którymi dojedzie się na Kapuściska bezpośrednio z każdego miejsca, z którego dotąd dojeżdżał 79. Natomiast z dowolnego miejsca w Bydgoszczy dojedzie się na Kapuściska z co najwyżej jedną przesiadką - nikt i nigdzie nie będzie potrzebował dwóch przesiadek.
c
cezar
kompletna paranoja i bezmozgowie z likwidacja dotychczasowych polaczen 53 i 79,a na ch... ta drynda w okolice fordonu?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski