https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

- Cztery jeże są ważniejsze niż zdrowie i komfort mieszkańców - irytują się na Wzgórzu Wolności

Sławimir Bobbe
Przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej ucieszy kierowców - bo umożliwi szybszy wyjazd z miasta. Sąsiadujący z trasą mieszkańcy Wzgórza Wolności obawiają się jednak utraty bezpieczeństwa i większego hałasu
Przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej ucieszy kierowców - bo umożliwi szybszy wyjazd z miasta. Sąsiadujący z trasą mieszkańcy Wzgórza Wolności obawiają się jednak utraty bezpieczeństwa i większego hałasu Dariusz Bloch
Nie ma nic gorszego niż dowiedzieć się po zakupie nieruchomości, że w jej sąsiedztwie powstać ma ruchliwa droga. A takich przypadków w Bydgoszczy i okolicach nie brakuje.

Do niedawna najgłośniej gardłowali pechowi nabywcy nieruchomości gruntowych (a później domów) w okolicach Pawłówka. Tam, gdzie miał powstać cichy zakątek i osiedle domów jednorodzinnych, będzie... węzeł drogi ekspresowej S5. Bezpośrednie sąsiedztwo drogi
[break]
- choć nie zmusi właścicieli gruntów do przeprowadzki i sprzedaży nieruchomości - znacząco wpłynie nie tylko na komfort życia, ale również ceny gruntów. Niektórzy cały czas mają nadzieję, że zostanie wybrany nieco inny wariant przebiegu trasy. Już teraz można jednak powiedzieć, że większość tych, którzy kupili tam działki nie zrobiła na tym interesu życia.

Miało być ciche osiedle

Do grona niezadowolonych dołączyli ostatnio właściciele nieruchomości z osiedla domów jednorodzinnych „Zamczysko” przy ulicy... Zamczysko. Niektórzy właśnie dowiedzieli się, że tuż obok zarezerwowany jest pas, który w przyszłości może stać się arterią, łączącą Fordon z Myślęcinkiem. A nie wszyscy o tym wiedzieli.
Pomysł przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej do ul. Glinki nie budzi z kolei entuzjazmu mieszkańców Wzgórza Wolności. - Trasa jest potrzebna i cieszymy się, że zostanie przedłużona. Ale kiedy planowano jej powstanie w latach 70., mieliśmy inne realia. Mniejszy ruch, mniej aut, mniej hałasu - podkreśla Piotr Częstochowski, członek Rady Osiedla Wzgórze Wolności.

Gdzie te ekrany

- Skoro od tylu lat planowano przebieg trasy i zabezpieczono na jej potrzeby grunty, czemu nie pomyślano o ludziach, którzy będą mieszkać w jej pobliżu. Tymczasem dowiadujemy się, że na ekrany akustyczne nie ma miejsca, dwupoziomowego skrzyżowania z Glinkami też nie będzie. Przez chwilę budowa trasy zawisła na włosku, bo znaleziono tu cztery jeże. Okazuje się, że o zwierzęta się troszczymy, a o ludzi - już nie - irytuje się Piotr Częstochowski.
Mieszkańcy Wzgórza Wolności przypominają, że w związku ze zbyt dużą uciążliwością wycofano ruch autobusowy z osiedlowej ulicy Ujejskiego. Według planów jednak to także tą ulicą ma prowadzić wylot z Trasy Uniwersyteckiej.

W planach do dawna

-Trasa znajdowała się w planach ogólnych miasta od lat 70., zanim jeszcze zabudowano Wzgórze Wolności blokami - zauważa Barbara Liszkiewicz-Czyżewska, zastępca dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. - Podobnie było z planami, dotyczącymi Pawłówka, też wspominało się o drodze w planach wojewódzkich. Z kolei mieszkańcy sąsiadujący z ul. Zamczysko nie powinni się martwić, bo nikt nie planuje tam stworzenia drogi, na której ruch będzie zbliżony do tego na ulicy Fordońskiej.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bydgoszczak
Ale to są drogi wewnętrzne a nie autostrady.... miasto to organizm a w organizmie poza aortami masz żyły.
Życzę wam że jak nie będziemy budować dróg to będziecie mieli mega korki.
A
Anka
a kto tym durnotom kazał budować market w tym miejscu....oczywiście znowu my zapłacimy z naszej kasy bo drogę trzeba będzie wybudować i jeszcze z dziesięć razy poprawiać.... bo ktoś nie pomyślał a i zdrowie siądzie od hałasu i zanieczyszczeń powietrza...ale szczerze mnie już to lotto jak ludzie są tak głupi.....i na to wszystko pozwalają
B
Bydgoszczak
Są dwa wyjścia aby nie było korków:
1. Zlikwidować auta w mieście
2. Budować drogi
Poczekajcie jak ukończą market przy kujawskiej to bez tego PRZEBICIA z trasy uniwersyteckiej wszyscy okoliczni mieszkańcy od 6 do 9 oraz od 14 do 19 będą tkwić w korku.
To jest prosta matematyka - jest X samochodów i Y dróg więc musi X=Y chyba że zmniejszymy liczbę X co w dzisiejszych czasach jest nie realne więc musimy budować Y.
A
Anka
a może promować komunikację miejską, poruszanie się po mieście rowerami oraz pieszo a nie wygodnictwo samochodem..... chcesz jeździć autem to na wioskę się wyprowadź.... miasto kieruje się kreślonymi regułami KTÓRE SĄ ZNANE OD LAT !!!! mieszkasz w mieście korzystasz z komunikacji miejskiej, ewentualnie rower i pieszo...... ja nie chcę aby z moich pieniędzy budowano przez środek miasta autostrady..... wolę aby pieniądze zostały wydane na komunikację miejską, ścieżki rowerowe, kładki dla pieszych i programy promujące pozostawienie auta w domu....
W
Wzgórek Przyjemności
Drogi powinny być poza miastem a nie w samym środku!
M
MieszkaniesWzgórza
Trasa była planowana od lat 70-80 - stąd było tam niedokończone skrzyżowanie - ktoś myślał że 4 pasy prowadzić mają docelowo do BLOKU????? Czy ludzie naprawdę są tacy naiwni? A przerwa między wieżowcami to porostu przypadek? To jest MIASTO a nie wieś więc hałas będzie zawsze a bez budowy dróg będą mega korki - chyba że zlikwidujemy samochody to też nie będzie korków.
B
Bydgoszczak
Od początku budowania osiedla planowana była tam TRASA. Dziwić to nalezy się głupocie mieszkańców skoro nikt nie zastanowił się czemu skrzyżowanie w ich stronę kończy się ŚLEPYMI 4 pasami i przerwą miedzy wieżowcami.
Tak samo jak zdziwienie że lotnisko hałasuje skoro one było PRZED BLOKAMI a nie odwrotnie.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski