Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czekając na S5 pojedziemy "schetynówkami"

sit
Kończy się przebudowa dróg w Jarużynie i Szczutkach. Do czasu wybudowania trasy S5 to one pełnią rolę małej północnej obwodnicy.

Kończy się przebudowa dróg w Jarużynie i Szczutkach. Do czasu wybudowania trasy S5 to one pełnią rolę małej północnej obwodnicy.

<!** Image 3 align=none alt="Image 198904" sub="Prace na drodze Jarużyn-Żołędowo zakończą się w ciągu 2 tygodni. Do układania ostatnich warstw asfaltu potrzebna jest jednak dobra pogoda. Fot.: D. bloch">

Na finiszu są prace w Szczutkach. Odbiór odbędzie się w piątek. - Przebudowujemy część drogi Szczutki-Tryszczyn Doły oraz Szczutki-Osówiec - wyjaśnia wójt gminy Sicienko, Jan Wach. - Początkowo, gdy na koniec lat 90. ułożony został tam asfalt, miało być to tylko połączenie Szczutek ze światem. Szybko okazało się jednak, że wielu kierowców potraktowało te drogi jako namiastkę obwodnicy miasta pomiędzy drogami krajowymi nr 25 a nr 10. Szybko zostały zniszczone. Dlatego konieczna jest przebudowa i ich poszerzenie. W tej chwili kończą się prace w Szczutkach. Dzięki chodnikom znacznie poprawi się bezpieczeństwo pieszych. Inwestycja jest możliwa dzięki środkom z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Złożyliśmy też wniosek w ramach tej inicjatywy na modernizację dalszego 1,5-kilometrowego odcinka pomiędzy Szczutkami a Osówcem. W samym Osówcu chcielibyśmy natomiast sięgnąć po finansowanie w ramach Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Ta droga to także dojazd na wiele pól.<!** reklama>

Do 2015 roku cały ciąg pomiędzy drogą krajową nr 25 a drogą powiatową na Wojnowo powinien gwarantować wygodną jazdę.

Także gmina Osielsko przebudowuje część swoich dróg, które pozwalają na ominięcie Bydgoszczy od północy. W ciągu dwóch tygodni powinna zakończyć się modernizacja części ul. Krakowskiej, łączącej Jarużyn z Żołędowem. - Zaczęliśmy tę inwestycję od remontu najwęższego odcinka, przebiegającego przez las - wyjaśnia inspektor ds. dróg w gminie Osielsko, Adam Biegański . - Jezdnia w niektórych miejscach miała zaledwie 4,5 metra. Teraz będzie miała 6 metrów. Dzięki trzem warstwom asfaltu oraz wbudowaniu specjalnej siatki będzie przystosowana do znoszenia większych obciążeń niż do tej pory. W ramach „schetynówek” chcielibyśmy przebudować w przyszłym roku kolejny odcinek tej ulicy. W ciągu 2-3 lat zmodernizowana powinna zostać cała trasa - od drogi krajowej nr 5 do Jarużyna.

Zdaniem samorządowców konieczna jest jednak budowa w ramach trasy S5 przynajmniej obwodnicy północno-zachodniej. Bez niej odnowione drogi mogą szybko zostać zniszczone przez ciężarówki, których kierowcy nie przestrzegają ograniczeń tonażowych. (sit)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!