Przystanki na Wojska Polskiego bardziej dostępne dla pasażerów
Przebudowa kładki na Wyżynach to kolejny element likwidacji barier architektonicznych przy ważnych węzłach komunikacyjnych w Bydgoszczy. Przypomnijmy, od kilku tygodni trwają prace projektowe dotyczące przebudowy ronda Jagiellonów. Nad koncepcją zmian w tym miejscu pracują projektanci z firmy BAK.
Teraz miasto zamówiło dokumentację związaną z poprawą dostępności przystanków na Wyżynach przy kładce. Prace nad zmianami w tym miejscu to efekt skarg mieszkańców na ograniczenia związane z korzystaniem z przystanków w okolicach kładki. Bydgoszczanie postulowali o poprawę dostępności obiektu podczas konsultacji społecznych o nowej siatce połączeń.
- W pierwszej kolejności uruchomiliśmy postępowanie na przygotowanie wstępnej koncepcji dla trzech wariantów przebudowy ulicy Wojska Polskiego w obszarze kładki dla pieszych, wykonanie analizy wielokryterialnej oraz przygotowanie ostatecznej koncepcji wraz z wykonaniem programu funkcjonalno-użytkowego dla wybranego wariantu przebudowy - informuje bydgoski ratusz.
Przystanki na Wyżynach miejscem wielu przesiadek
Opracowanie koncepcji przebudowy ul. Wojska Polskiego ma umożliwić w kolejnych latach zlecenie realizacji inwestycji w trybie „projektuj i buduj”. Prace nad dokumentacją zostaną sfinalizowane w przyszłym roku.
W ubiegłym roku, wraz z uruchomieniem nowych linii tramwajowych, przystanki na Wyżynach stały się częstym miejscem przesiadek, co jeszcze bardziej uwypukliło ograniczenia związane z korzystaniem z nich.
- Dlatego zlecamy przygotowanie dokumentacji, która wskaże w jaki sposób najlepiej poprawić dostępność tego miejsca oraz zadbać o potrzeby wszystkich użytkowników ruchu - czytamy w oficjalnym komunikacie bydgoskiego ratusza.
Co dalej z kładką? Możliwe trzy warianty
Wykonawca koncepcji przebudowy ul. Wojska Polskiego będzie zobowiązany do opracowania trzech wariantów:
- Wariant 1 - Wykorzystanie istniejącej kładki i dostosowanie jej do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. W tym wariancie przewiduje się również remont kładki i poprawę jej walorów użytkowych.
- Wariant 2 - Rozebranie istniejącej kładki oraz budowa nowej kładki w miejscu kładki istniejącej lub w pobliżu. Wariant musi zakładać możliwość przemieszczenia się na drugą stronę ulicy dla pieszych, rowerzystów oraz osób z ograniczeniami ruchowymi.
- Wariant 3 - Rozebranie istniejącej kładki oraz wykonaniu przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów w poziomie jezdni. Wariant ten musi uwzględniać włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do systemu ITS oraz koordynację pracy z sąsiednimi skrzyżowaniami pracującymi w tym systemie
Kładka na Wyżynach została zaprojektowana w 1981 roku. Obiekt wraz z torowiskiem tramwajowym pomiędzy Wyżynami i ul. Karpacką powstał trzy lata później.
