MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM vs Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM. Porównanie miejskich crossoverów

Kamil Rogala
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu.
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Archiwum
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu.

Spis treści

Citroen C3 vs Ford Puma. Nadwozie i wnętrze

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Citroen

Rynek crossoverów z segmentu B jest bardzo zróżnicowany, ale chyba trudno o bardziej odmienne stylistycznie i pod względem charakteru modele. Z zewnątrz trudno doszukiwać się podobieństw, a Citroen C3 w najnowszej odsłonie to niemal kwintesencja francuskiej myśli stylistycznej. Łagodne linie poprzeplatane z ostrymi elementami. Wystarczy rzucić okiem na przednią część, która zdominowana jest przez nietypową sygnaturę LED świateł oraz wąską atrapę grilla, która w środkowej części posiada nowe logo Citroena. Niżej mamy dość agresywnie narysowany zderzak ze srebrną wstawka w dolnej części, która dodaje całości nieco terenowego wyglądu. Warto wspomnieć, że mówimy o odmianie Max, którą wyposażono w sporo stylistycznych akcentów. Dla bardzo oszczędnych jest skromniejsza (również wizualnie) odmiana You!. Wracając do stylistyki, w standardzie tej wersji jest rewelacyjny lakier Monte Carlo w odcieniu pastelowego błękitu. Jeśli chodzi o gabaryty, auto mierzy 4015 mm długości, 1755 mm szerokości i 1567 mm wysokości. Rozstaw osi to 2540 mm.

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Citroen

Wnętrze również prezentuje się nietuzinkowo i dość ekscentrycznie. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda w miarę normalnie, ale warto zwrócić uwagę, jak wysoko poprowadzono linię deski rozdzielczej. Praktycznie brakuje tradycyjnego daszka, pod którym znajdują się zegary, a zamiast tego jest wąska szczelina z niewielkim i minimalistycznym ekranem wirtualnych zegarów. W centralnej części z kolei znajdziemy ekran systemu info-rozrywki, a pod nim umieszczono wąskie kratki nawiewów. Jest także wysunięty w kierunku kabiny tunel środkowy ze sporym schowkiem na smartfona. W tej wersji rewelacyjnie prezentują się fotele z dwukolorowego materiału, z pikowanymi przeszyciami. Minus? Brakuje w standardzie tunelu między fotelami ze schowkiem i podłokietnikiem, co w tym segmencie jest już rzadkością. Pojemność bagażnika w standardowym ułożeniu oparć to 310 litrów. Niestety producent nie chwali się danymi dot. pojemności po złożeniu oparć kanapy.

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Ford

Ford Puma prezentuje się znacznie spokojniej, ma stonowane linie i niewiele stylistycznych smaczków, ale trudno odmówić jej uroku. Jeśli ktoś preferuje skromniejszy styl z nutą sportowego sznytu, nawet w bazowej wersji Titanium znajdzie coś dla siebie. Fakt, na starcie dostajemy niewielkie felgi aluminiowe i pastelowy lakier w odcieniu Cactus Gray, ale wystarczy dodać nieco większe felgi i nawet ta odmiana może mieć swój urok. Z przodu dominują duże klosze lamp, które niektórym przypominają te, które stosuje… Porsche w modelu Macan. Jest także duży grill z logo producenta, niewielkie wloty powietrza po bokach i subtelne nakładki na nadkola i progi. Tył również prezentuje się dobrze, z szerokimi kloszami lamp. Auto mierzy 4186 mm długości, 1805 mm szerokości i 1534 mm wysokości. Rozstaw osi to 2588 mm.

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Ford

Wnętrze prezentuje się zaskakująco nowocześnie, bowiem po ostatnim liftingu całkowicie przebudowano konsolę środkową i kokpit. Teraz główną rolę odgrywam duży ekran (12-calowy) systemu info-rozrywki oraz ekran wirtualnych zegarów przed kierowcą. Linię deski rozdzielczej również poprowadzono wysoko, z nawiewami nad ekranem systemu, ale cała reszta jest już dość konwencjonalna. Między fotelami na szczęście pojawiła się wysoka konsola z podłokietnikiem i schowkiem. Na uwagę zasługuje na pewno bagażnik. Nie dość, że ma znacznie większą pojemność – od 456 do 1216 litrów – to na dodatek w podłodze umieszczono dodatkowy schowek/zbiornik np. na brudne buty z odpływem. Bardzo praktyczne rozwiązanie.

Citroen C3 vs Ford Puma. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Citroen

Pod maską Citroena C3 zamontowano silnik 1.2 Turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. To prosta trzycylindrowa jednostka benzynowa bez żadnych elektrycznych wspomagaczy, hybryd etc. Dla jednych to zaleta, dla innych wada, bowiem 100 KM w połączeniu z manualną skrzynią 6-biegową nie zapewnia specjalnie porywających osiągów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Do miasta wystarczy, w trasie będzie trzeba uzbroić się w większą cierpliwość. Średnie spalanie wg. producenta to 5,6 l/100 km.

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Ford

Bazowa wersja napędowa Forda Pumy przewiduje silnik 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM i momencie obrotowym 170 Nm. Silnik posiada wsparcie ze strony układu miękkiej hybrydy, który dba o płynną pracę m.in. systemu Start/Stop. To wszystko przekłada się na nieco lepsze osiągi i elastyczność, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu 9,6 sekundy, prędkość maksymalna to 191 km/h, a średnie spalanie zdaniem producenta to 5,4 sekundy. O ile Citroen C3 nie posiada alternatywy w postaci przekładni automatycznej, tak Ford Puma może być łączony zarówno ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, jak również siedmiobiegowym automatem.

Citroen C3 vs Ford Puma. Ceny i wyposażenie

Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Citroen

Co prawda Citroen C3 startuje od poziomu 71 250 złotych za bazową odmiane You!, ale by porównać wersje cenowo z bazowym Fordem Puma, wybraliśmy kolejny wariant z listy tj. Max. Zresztą w obowiązującym na dzień pisania artykułu cenniku oferta obejmowała właśnie te dwie wersje wyposażeniowe – albo bazowa, albo topowa. Zatem wersja Max z silnikiem 1.2 Turbo 100 KM i z manualną przekładnią 6-biegową to koszt 92 300 złotych. W standardzie dostajemy m.in. system info-rozrywki z ekranem 10.25 cala, nawigacją, bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto, dwukolorowym nadwoziem, światłami LED, kamerą cofania i czujnikami parkowania z tyłu. Dokupić możemy w zasadzie tylko:

  • opcjonalny lakier – od 950 do 3800 złotych;
  • pakiet zimowy – 3400 złotych.
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną
Miejskie crossovery – ten temat przewija się niemal wszędzie, gdzie tylko ktokolwiek interesuje się niedrogim, przystępnym autem do miasta z rodzinną funkcjonalnością. Nie są to auta duże, ale producenci starają się jak mogą, aby maksymalnie uprzyjemnić podróż i codzienną eksploatację. Porównujemy nowego Citroena C3 oraz Forda Pumę po liftingu. Ford

Ford Puma z kolei kosztuje co najmniej 99 900 złotych (katalogowo 110 300 złotych) i będzie to wariant Titanium z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM i z 6-biegową skrzynią manualną. W tej wersji dostajemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, światła LED ze światłami do jazdy dziennej LED, kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu, system info-rozrywki z ekranem 12-calowym etc. Tutaj również nie ma powodów do narzekania, ale jeśli ktoś chce, może dokupić m.in.:

  • opcjonalny lakier – od 1000 do 3800 złotych;
  • lakierowane na czarno dach i lusterka – 2000 złotych;
  • pakiet Driver Assistance (adaptacyjny tempomat, kamery 360 stopni etc.) – 3 600 złotych;
  • reflektory matrycowe Full LED – 3 950 złotych;
  • dach panoramiczny otwierany elektrycznie – 4 390 złotych;
  • hak holowniczy – 2 850 złotych;
  • pakiet Winter (podgrzewana szyba, fotele i kierownica) – 2 900 złotych;
  • pakiet Comfort (elektrycznie otwierana klapa bagażnika, elektrycznie sterowane fotele etc.) – 2 700 złotych.

Opcji jest jeszcze kilka i jednoznacznie świadczy to o tym, że Ford Puma skierowany jest to bardziej wymagającej i zamożniejszej grupy klientów.

Citroen C3 vs Ford Puma. Podsumowanie

Oba modele zasadniczo należą do tego samego segmentu, ale diametralnie różnią się charakterem i ofertą. Tam, gdzie kończy się cennik Citroena C3, zaczyna się Ford Puma. Citroen C3 posiada wszystko, co niezbędne do komfortowego podróżowania po mieście, jest być może ciekawszy wizualnie, ale ma raczej budżetowy charakter. Jeśli ktoś jest bardziej wymagający i chce nieco więcej od auta miejskiego, Ford Puma może być lepszym rozwiązaniem.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM (MT6)

Euro NCAP

b.d.

4/5

Wysokość (mm)

1567

1536

Rozstaw osi (mm)

2540

2588

Długość/szerokość (mm)

4015/1755

4186/1805

Pojemność bagażnika (l)

310/b.d.

546/1216

Cena (zł, brutto)

od 71 250

od 99 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover /5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1159

1194

Układ napędowy

Benzyna

benzyna (mHEV)

Pojemność zbiornika paliwa (l)

44

42

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-stopniowa

manualna, 6-stopniowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

100

125

Moment obrotowy (Nm)

205

170

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,6

9,8

Prędkość maksymalna (km/h)

160

191

Średnie zużycie paliwa (l/100 km) - dane fabryczne

5,6

5,3

Emisja CO2 (g/km)

126

123

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM (MT6)

Poduszki powietrzne

6

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM (MT6)

Przestronność wnętrza


*

Silnik


*

Osiągi

*

*

Podwozie

*

*

Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

*


Wyposażenie


*

Cena

*


Wynik końcowy

***** (5)

****** (6)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Citroen C3 1.2 Turbo 100 KM vs Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM. Porównanie miejskich crossoverów - Motofakty

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski