https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Chętnie odwiedzamy galerie handlowe ale do wyników sprzed pandemii jeszcze dużo brakuje

Maciej Badowski
Opracowanie:
Zdaniem przedstawicieli PRCH, wyniki potwierdzają, że nastąpiło unormowanie ruchu w centrach handlowych.
Zdaniem przedstawicieli PRCH, wyniki potwierdzają, że nastąpiło unormowanie ruchu w centrach handlowych. Joanna Urbaniec / Polska Press
Odwiedzalność centrów handlowych, w dni handlowe, w ostatnim tygodniu lutego utrzymywała się na bardzo wyrównanym poziomie. Średnia wartość wizyt była niższa o 21 proc. w stosunku do wyników zanotowanych w roku poprzednim- podaje Polska Rada Centrów Handlowych.

- Jak wskazują dane o odwiedzalności nieprzerwane działanie jest dużo bezpieczniejsze niż okresowe zamykanie części sklepów w centrach handlowych, ponieważ pozwala na rozłożenie ruchu klientów i nie generuje gwałtownych skoków liczby wizyt spowodowanych ograniczaniem dostępu do pełnej oferty galerii handlowych. Stabilność i przewidywalność działania obiektów handlowych pozwala klientom zaspokoić na bieżąco potrzeby zakupowe, dzięki czemu kontrolowanie liczby osób przebywających w placówkach handlowych i zapewnienie dystansu społecznego, o który nieustannie apelują przedstawiciele rządu i branży, jest łatwiejsze- komentuje Krzysztof Poznański, Dyrektor Zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych, cytowany w komunikacie.

Kolejne lockdowny, restrykcje, nowe zasady bezpieczeństwa oraz czasowe zamknięcia niektórych obiektów sprawiły, że sieci handlowe musiały w błyskawicznym tempie podejmować decyzje i dostosowywać się do nowych zasad.

W których sklepach najchętniej robimy zakupy? "Ostatni rok b...

Zdaniem przedstawicieli PRCH, wyniki potwierdzają, że nastąpiło unormowanie ruchu w centrach handlowych. Średnia odwiedzalność galerii w lutym była niższa o 21 proc. w porównaniu do ubiegłorocznego poziomu wskaźnika PRCH Daily Footfall Index.

Najmniejsza ilość odwiedzin – do 10 pp. mniej w porównaniu do średniej - odnotowano w obiektach małych (do 20 tys. mkw. GLA) i w bardzo dużych centrach handlowych (powyżej 60 tys. mkw. GLA). Centra średnie (od 20 do 40 tys. mkw. GLA) i duże (od 40 do 60 tys. mkw. GLA) osiągnęły bardzo wyrównane wyniki z odwiedzalnością niższą o ok. 15 – 17 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Średni tygodniowy footfall był w końcu lutego najniższy w regionach Wschodnim i Południowo-Zachodnim i był niższy o ok. 25 proc. w stosunku do ubiegłorocznego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski