https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszczanki zaprojektowały najlepsze gadżety promujące miasto

Justyna Tota
Praca zwycięska to linia gadżetów konfekcyjnych (koszulka „gzub”, czapka „mycka” i torba „rajzentasza”)
Praca zwycięska to linia gadżetów konfekcyjnych (koszulka „gzub”, czapka „mycka” i torba „rajzentasza”) Anna Laska
Zwyciężczynią konkursu na projekt linii gadżetów promocyjnych Bydgoszczy jest Anna Laska, która zaproponowała, by nosić się po bydgosku w zestawie: koszulka „gzub”, czapka „mycka” i torba „rajzentasza” z motywami spichrzy, barki i rzeki. Wyróżnienie przyznano za użytkowe gadżety, jak: podpórka do książek, gra Memory i filcowe etui na tablet/laptop - wszystkie opatrzone hasłem BYD GO! - które zaprojektowała Sabina Bicz. Obie autorki projektów są z Bydgoszczy.

Pod koniec ubiegłego roku ratusz ogłosił otwarty konkurs na zaprojektowanie linii co najmniej trzech gadżetów, które będą w oryginalny sposób promować nasze miasto. Podkreślano też, że ważny jest ekologiczny charakter gadżetów.
- Nadesłano 14 prac konkursowych, między innymi z: Bydgoszczy, Wrocławia, Gdańska czy Berlina, które spełniły wymogi formalne - poinformowała nas Joanna Matura z Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Bydgoszczy.

Gwara bydgoska wyeksponowana

Konkurs wygrały praktyczne i uniwersalne elementy garderoby z napisami w gwarze bydgoskiej: koszulka „gzub”, czapka „mycka” i torba „rajzentasza”.
- Projekt ten w nowoczesny, syntetyczny sposób łączy w sobie kolorystykę zaczerpniętą z miejskiego logo, elementy gwary bydgoskiej i najbardziej charakterystyczny fragment bydgoskiego krajobrazu – spichrze, barkę i rzekę. W projekty zostało w sposób dyskretny wkomponowane logo w postaci metki – znaku jakości, elementu charakterystycznego dla marki - można przeczytać w opisie autorskiego projektu Anny Laskiej z Bydgoszczy, której przyznano nagrodę główną w wysokości 2000 zł brutto.
Projektantka zakłada możliwość poszerzenia kolekcji o kolejne elementy, oczywiście „podpisywanie” gwarą bydgoską jak np.: ruksak (plecak), langus (koszulki dla dorosłych) czy strychulec (ołówek).
- Gwara bydgoska wciąż jest żywa wśród mieszkańców naszego miasta, z czego nie zawsze zdają sobie sprawę. Dopiero wymienienie kilku zdań z przybyszami z innej części kraju pozwala często dostrzec, że język, którym się posługujemy, ma cechy lokalnej unikatowości, którą warto wyeksponować - uzasadnia w opisie swego Anna Laska, na co dzień pracująca w Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy.

Turystyczna BYD GO!

Bydgoszcz, która była wysoko w turystycznych rankingach celów podróży po Europie zainspirowała z kolei bydgoszczankę Sabinę Bicz do zaprojektowania linii gadżetów z myślą z zagranicznych turystach. Stąd też na każdym z gadżetów: podpórce do książek (trzy spichrze z laserowo ciętej stali), grze Memory (druk na ekotekturze z multiplikowanym motywem spichrzy) i filcowym etui na tablet/laptop widnieje specjalnie zaprojektowane logo BYD GO!
- Logotyp zawiera skróconą nazwę miasta (BYD), zawierającą jednocześnie zachętę do działania (GO!) - wyjaśnia w opisie autorka projektu, która również przewiduje możliwość rozszerzenia linii o gadżety, jak np. kubek termiczny, ekonotes, magnes, ekokarta pocztowa, bawełniana torba, talerz, zakładki do książek czy darmowe znaczki - piny z logo BYD GO!

Wyróżnienie przyznano dla linii gadżetów o użytkowym charakterze opatrzonych unikalnym hasłem BYD GO!
Wyróżnienie przyznano dla linii gadżetów o użytkowym charakterze opatrzonych unikalnym hasłem BYD GO! Sabina Bicz

Sabinie Bicz jako autorce linii gadżetów o użytkowym charakterze opatrzonych unikalnym hasłem przyznano nagrodę specjalną w wysokości 1000 zł brutto.
- W konkursie komisja stawiała na oryginalność, funkcjonalność oraz ekologiczny charakter materiałów promocyjnych. Liczyliśmy na projekty autorskie, oryginalne w formie, ale realne do realizacji oraz o użytkowym charakterze. Chcieliśmy, by zgłoszone projekty w jak największym stopniu podążały za aktualnymi trendami w projektowaniu gadżetów miejskich. Wybrane prace spełniają wszystkie powyższe kryteria - uzasadnia Joanna Matura z Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą UMB.
W komisji konkursowej zasiadali:

  • Monika Hiller-Szala - dyrektorka Biura Komunikacji Społecznej  UMB
  • Marta Stachowiak - rzeczniczka prasowa UMB
  • Leszek Woźniak - dyrektor Bydgoskiego Centrum Informacji
  • Łukasz Krupa - dyrektor Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą UMB
  • Natalia Babachanian - Biuro Komunikacji Społecznej UMB
  • Renata Niedźwiecka - Biuro Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą UMB

Wybór komisji zatwierdzał prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Kiedy zwycięskie linie gadżetów będą dostępne w sprzedaży? Takie decyzje jeszcze nie zapadły.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Turystyka

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

projekty mega! mam nadzieję, że będzie je można wkrótce kupić

D
Darek

"Gzub" pochodzi z gwary wielkopolskiej i oznacza "dzieciak", a nie "koszulka".

Mycka - to niemieckie Mütze.

Rajzentasza - to niemieckie Reisentasche.

Bydgoszczy nie ma czym się pochwalić oprócz pożyczonych z innych języków i regionów słówek, żenada...

G
Gość
18 marca, 06:36, InfoBysgoszcz:

Gzub to koszulka? Skąd taka informacja?

Napis na koszulce "gzub" - to raczej dzieciak :-)

Zapewne się ktoś pomylił.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski