https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz ubiega się o miliony na przebudowę torowiska na ul. Toruńskiej

sier, źródło: bydgoszcz.pl
Koncepcja przewiduje budowę ścieżki rowerowej - od ul. Perłowej do granic miasta
Koncepcja przewiduje budowę ścieżki rowerowej - od ul. Perłowej do granic miasta Tadeusz Pawłowski/archiwum
Koszt inwestycji to 44 miliony złotych. Władze Bydgoszczy chcą dużą jej część sfinansować ze środków programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. W planach - m.in. budowa ścieżki rowerowej.

W środę (28 grudnia) złożony został wniosek o dofinansowanie przebudowy torowiska na ul. Toruńskiej w Bydgoszczy ze środków programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, który przygotowuje zadanie, ubiega się o dofinansowanie na poziomie 26,8 mln zł - informuje Urząd Miasta Bydgoszczy. Koszt całej inwestycji to 44 mln zł.

Będzie ITS i ścieżka rowerowa

Przebudowana ma zostać linia tramwajowa na odcinku od ronda Toruńskiego do ul. Spokojnej oraz od zajezdni tramwajowej do ul. Spadzistej (łącznie z pętlą tramwajową).

PrzeczytajW radiowozie jak w sklepie - mandat zapłacimy kartą

Drogowcy mają zamiar wprowadzić tutaj Inteligentny System Transportowy (ITS). Jak informuje UM Bydgoszczy, ma on nadawać priorytet pojazdom szynowym. Przebudowane zostaną przystanki, koncepcja zakłada budowę chodników i ścieżki rowerowej od skrzyżowania z ul. Perłową aż do granic miasta. Zmodernizowane mają być też przystanki.

"Pozwoliłoby to mieszkańcom, Łęgnowa oraz terenów podmiejskich wokół Solca Kujawskiego dojeżdżać własnym samochodem lub rowerem do pętli Stomil, a dalej drogę do centrum miasta kontynuować tramwajem" - czytamy na stronie UM Bydgoszczy (planuje się budowę parking typu „park&ride” oraz „park&bike” w rejonie przystanku przy ul. Spadzistej).

Obecnie trwają prace koncepcyjne nad rozbudową ul. Toruńskiej. Ich zakończenie planowane jest wiosną 2017 roku. Wówczas zostaną one przedstawione mieszkańcom.

W oczekiwaniu na miliony

Przypomnijmy, że miasto ubiega się o dofinansowanie innych ważnych inwestycji transportowych:

  • na rozbudowę ul. Kujawskiej (szacowany koszt - 276 mln, dofinansowanie - 186 mln zł)
  • budowę nowych mostów (tramwajowego i drogowego) na ul. Kazimierza Wielkiego (szacowany koszt - 80 mln, wnioskowane dofinansowanie - 49 mln zł).

Więcej na stronie Urzędu Miasta Bydgoszczy

Tak bydgoski Dworzec Główny zmieniał się na przestrzeni lat. Oto kilka fotografii z dawniejszych i nie tak odległych czasów.

Bydgoszcz Główna - dawniej i dziś [zobacz zdjęcia]

Polub "Express" na Facebooku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

v
vc
Torunscy forumowicze na tym forum niejeden raz krytykuja droge dojazdowa do naszego lotniska bydgoskiego ze jest dziurawa lub byle jaka. Ok droga super nie jest ale tez tragedii tam nie ma, jest w srednim stanie. Czyz jednak nie jest to wina samorzadu wojewodztwa ktory z racji swojej lokacji w Toruniu stara sie jak najmniej wydac na drogi bydgoskie a jak najwiecej na torunskie? Oni krytykuja stan niektorych naszych drog na tym forum podczas gdy zdominowany przez nich Urzad Marszalkowski celowo nie chce dac kasy na remont wielu bydgoskich drog, nie tylko tej do lotniska. Mowia ze nasze lotnisko nie ma przyszlosci, za malo pasazerow, za malo połączeń itd. etc......A czemu wiec samorzad wojewodztwa nie chce dac kasy na rozwoj lotniska, na nowe połączenia ktore zwiekszyłyby liczbe pasazerow? Nie dosc tego to jeszcze Calbecki dotuje przewozy autobusowe Arrivy i innych przewoznikow ktore wożą mieszkancow juz nawet nie tylko Torunia ale i takze Bydgoszczy do lotniska w Gdansku. Czyz nie jest to świadome dzialanie na niekorzysc nie tylko Bydgoszczy ale całego Regionu? Mała liczba pasazerow ma usprawiedliwic zmiane nazwy lotniska na Bydgoszcz- Torun i tutaj te błedne koło sie zamyka. Trzeba zrobic wszystko zeby tą spirale torunskiego sabotażu zatrzymać. Mozna podac to np. do NIK jako przyklad rażącej niegospodarnosci, tak samo jak dzielenie srodkow unijnych gdzie Torun w przeliczeniu na mieszkanca otrzymał ponad dwa razy wiecej niz mieszkancy Bydgoszczy lub cztery razy wiecej niz mieszkancy Inowrocławia, Żnina, Swiecia czy Tucholi....Mysle ze prezes NIK pan Kwiatkowski powinien zainteresowac sie tymi torunskimi przekrętami i wzywam TMMB, magistrat Bydgoszczy jak i członków stowarzyszenia Metropolia Bydgoska z panem Cyprysem na czele aby zintensyfikowali kroki mające ukrocic torunski samopas w tym Regionie! Prezes lotniska z torunskiego nadania niejaki Pan Moraczewski tez musi odejsc, o to tez musimy koniecznie zadbać.
n
nbn
Lotnisko Bydgoszcz musi zachowac swoja nazwe. Torunczycy na tym forum argumentowali ze lotnisko Kolonia- Bonn ktore lezy w polowie drogi miedzy tymi miastami ma byc przykladem dla lotniska Byd- Torun....Zapominaja ze po 1) Kolonie od Bonn dzieli tylko 20 km a nie 50 km wiec to lotnisko lezy zaledwie po 10 km z centrum kazdego z tych miast, 2) Bydgoskie lotnisko lezy 3 km od o wiele wiekszej Bydgoszczy i az 50 km od miasteczka Torun. Oto powod dlaczego zmiana nazwy lotniska nie ma sensu i bedzie zwalczana przez wszystkich miłosnikow Bydgoszczy, jedynej Metropolii w Regionie i jego jedynej prawowitej Stolicy. Naszym swietym obowiazkiem jest takze w perspektywie paroletniej wyrwanie Toruniowi Urzedu Marszalkowskiego, Sejmiku i wszystkich urzedow administracji panstwowej takiej jak Izba Celna czy tez Dyrekcja Lasow Panstwowych. Nie zapominamy takze o odzyskaniu naszego Collegium Medicum i utworzeniu naszego wlasnego Uniwersytetu Medycznego!
f
ffd
Niestety to prawda że dotychczas w imie żle pojętych oszczedności nasze nowe trasy takie jak Trasa Uniwersytecka mają sporo błedów. Rondo Kujawskie powinno byc dwupoziomowe tak jak Rondo Mogilskie w Krakowie, skrzyzowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego oraz z Jana Pawla II powinno byc bezkolizyjne BEZ SWIATEL!!!!! Tak samo skrzyzowania Kamiennej z Gdanska, Sułkowskiego i Wyszynskiego. Sciezka rowerowa i piesza na całęj dlugosci Trasy Uniwersyteckiej! Docelowo tramwaj jako metro- tram na model niemiecki ( jak np. w Stuttgarcie) ale tylko w rejonie Centrum- np. od rejonu Parku Witosa na Jagiellonskiej po Garbary zeby jezdnie Focha i Jagiellonskiej wraz z Rondem Jagiellonow byly w całosci poświecone tylko samochodom. Podziemne przejście koło Klarysek dla pieszych i tamze do stacji tego mini- metra na Pl. Teatralnym. Wloty do odcinka podziemnego dla tramwajow takze na wysokosci Apteki pod Łabedziem na ul. Gdanskiej oraz przy kosciele garnizonowym przy Rondzie Bernardynskim dla tramwajow jadacych od strony Babiej Wsi. Jak tego nie zrobia teraz to najpozniej za 10-15 lat miasto nasze znowu bedzie tonąć w korkach tak jak bylo w latach 90- tych zanim oddano ul. Kamienną i Trase Uniwesytecką i beda musieli to wszystko co napisałem powyżej i tak dobudowac lub zrobic. Panie Kosiedowski z ZDMIKP- pamiętaj ze chytry płaci dwa razy. Lepiej zrobic raz, drogo ale dobrze. Ja jestem gotowy znosic te wszystkie drogowe wykopki, ogromne utrudnienia i objazdy byle tylko zrobiono dla nas prawdziwe wielkomiejskie trasy godne naszej pół- milionowej Metropolii.
v
vcvc
Natomiast w tym roku jeszcze bardziej niz w latach poprzednich musimy wyjsc na ulice i zebrać jak najwiecej kasy dla chorych w ramach WOSP. Zbieranie pieniedzy ma bowiem teraz nie tylko wymiar charytatywny lecz takze polityczny- kazdy wielki sukces WOSP i Jurka Owsiaka jest bowiem mocnym ciosem w obecny rezim katolicko- faszystowski i w ciemny lecz bogaty kler ktory jest jego glownym beneficjentem i za nim stoi. Kazda zlotowka dana WOSP nie pojdzie do skarbca skorumpowanego Caritasu i przez to osłabi finanse tego wielkiego Imperium Zła i Pedofilli jakim jest Kosciol Katolicki.
v
vccv
Masz racje- ja tez popieram rozwoj sieci tramwajowej. W jednym tylko nie masz racji- USA to nie jest cywilizowany kraj. To jest kraj wariatow, dzikusow i nieuków bo tylko taki kraj moglby wybrac Trumpa na prezydenta. Cywilizowane kraje to glownie kraje Europy Zachodniej, my niestety od czasu wygranej PISU we wyborach oddalamy sie od cywilizacji....
T
TorTor
I za czyje i ILE kasy, utrzymuje cały region PLB? Ty wiesz, że na krótki okres tylko, UM wyda z wojewódzkiej kasy 7,5 mln? Masz pojęcie ile by się za to mogło zrobić w regionie, że nie wspomnę o tych setkach już utopionych w tego nielota, z którego głównie wy korzystacie. I to ci nie przeszkadza? Prawda jest taka, że bez nas i wschodniej części województwa wy tego wszystkiego u siebie nie utrzymacie, dlatego nie możecie utworzyć swojego województwa na miarę swojej "metropolii".
T
TorTor
Taaaa :)
T
TorTor
Toruń, to drugie co do wielkości miasto w naszym regionie, któremu te pieniądze należą się tak jak i Bydgoszczy i innym miastom. Idąc twoim tokiem myślenia, gdyby rozdawać kasę tylko ze względu na ilość mieszkańców, to co za nią u siebie zrobiłyby Inowrocław, Grudziądz, Włocławek czy inne miasteczka i gminy w regionie? Połatały dziury w ulicach, odmalowały parę bloków, bo na nic innego nie starczyłoby im kasy. Oczywiście, można by dać im więcej na różnego rodzaju inwestycje, tylko nasuwa się kolejne pytanie: kto potem za nie spłaci ich zadłużenia, skoro te miejscowości mają niewielką liczbę mieszkańców, za to spore bezrobocie? Ty, twoje miasto? Bo jeśli tak, to nie ma problemu :)
T
TorTor
Ale te miasta tak dobrze się rozwijają, że w przeciwieństwie do Bydgoszczy, nie miały one tak dużego ciśnienia na utworzenie metropolii i nie płaczą tak za utraconą szansą jak to miasto, które na pocieszenie utworzyło u siebie kolejne stowarzyszenie. Czy oprócz Poznania, gdzie takowe stowarzyszenie jest od lat, słyszałeś, aby jakiekolwiek inne miasto tworzyło stowarzyszenie metropolia... ?
w
wladek2014
Po zmianie ekipy rządzącej, metropolii w kraju także nie mogą utworzyć: Poznań, Wrocław, Łódź, Kraków, Gdańsk, Szczecin...
w
wladek2014
Przypomnij mi, za jakie pieniądze kupuje się tramwaje w Toruniu, modernizuje linie tramwajowe, buduje mosty i wiadukty, dofinansowuje się budowę hal sportowych, budowę teatru muzycznego itp. Można wyliczać jeszcze wiele inwestycji wykonanych z funduszy unijnych. Gdyby Bydgoszcz nie była dwa razy większa od Torunia dostała by to samo co Włocławek, Grudziądz, Inowrocław, czyli ochłapy.
w
wladek 2014
Porównajmy koszty dofinansowań unijnych w przeliczeniu na jednego mieszkańca w Bydgoszczy i Toruniu. Co się okaże? Okaże się, że Toruń powinien pamiętać, że nie jest jedynym miastem w województwie. A co mają powiedzieć Grudziądz, Włocławek, Inowrocław....
w
wladek2014
Trochę interesuje się zagadnieniami związanymi z komunikacją w miastach. Z tego co wiem to cywilizowany świat nie ucieka od tramwajów. Jest wręcz przeciwnie. Nawet w Stanach Zjednoczonych wracają tramwaje do miast, z których wcześniej zostały wyrzucone. Składa się na to kilka powodów. Tramwaje poruszają się obecnie po torowiskach, które omijają jezdnie zajmowane przez samochody. W związku z tym, zwłaszcza w godzinach szczytu mogą poruszać się, znacznie szybciej niż samochody. Nie do pominięcia jest też fakt wpływu na środowisko. Brak spalin ogranicza powstawanie smogu w dużych aglomeracjach. Sprawność silnika elektrycznego w pojeździe jest znacznie wyższa od sprawności silnika spalinowego. Kilkoma pojazdami szynowymi, po ich złączeniu, może kierować jeden człowiek. Tramwaj w momencie hamowania zwraca część energii do sieci. Samochód nie może w trakcie hamowania odtworzyć części zużytego paliwa. Przerzucenie transportu osób z autobusów do tramwajów zmniejsza korki, zmniejsza strumień pojazdów na jezdni (tym samym przedłuża jej żywotność bez konieczności wykonywania napraw). Nie wspomnę już o kosztach codziennej wymiany ogumienia, co przy dużej ilości pojazdów stanowi niebagatelną kwotę. Argumentów za mógłbym jeszcze wiele przytaczać. Jest też kilka argumentów przeciw. Konieczność budowy torowiska wraz z infrastrukturą, zużywanie się kół,to argumenty na minus. Jednak w ogólnym rachunku tramwaje, mają więcej plusów niż minusów.
T
TorTor
Ale bez wschodniej części, a sami z zachodnią częścią, to jak na razie nawet metropolii utworzyć nie możecie.
T
TorTor
Nie tylko Torunia. Z pierwszego rozdania projektu BiTCity to głównie Bydgoszcz skorzystała, na linię tramwajową do Fordonu ile pieniędzy zostało przeznaczonych i na inne inwestycje> Pamiętaj, że cały region to widzi i za kilka lat może wystawić wam za to rachunek
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski