Zobacz wideo: Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

Pan Sebastian opisuje sytuację z dostawami towaru do sklepu Biedronka przy ul. Kossaka 17 na bydgoskim Szwederowie. Zwraca uwagę, że parking przy sklepie jest często zapełniony i kierowcy przyjeżdżający z dostawą mają problem z wjechaniem pod rampę. Nasz Czytelnik stwierdza, że nadużywają wówczas klaksonów. - Najbardziej dokuczające jest to wieczorami i nocą, gdy kierowca trąbi jak opętany licząc na to, że ktoś z mieszkańców zejdzie przestawić auto - denerwuje się bydgoszczanin.
Dodaje, że interweniował w Biurze Obsługi Klienta Biedronki w sprawie zakłócania ciszy nocnej poprzez zostawianie samochodu dostawczego na włączonym silniku, z włączonym agregatem oraz używanie przez kilkanaście minut klaksonu celem zwrócenia uwagi mieszkańców na pozostawione pojazdy.
- Hałas w nocy wybudza osoby mające okna skierowane na sklep - dodaje mieszkaniec ulicy Kossaka. Ponadto, zwrócił uwagę na zastawianie ulicy Kossaka pojazdami dostawczymi.
Na prośbę naszego Czytelnika skontaktowaliśmy się z Jeronimo Martins Polska S.A. - właścicielem sieci Biedronka, aby wyjaśnić sprawę. W odpowiedzi na nasze pytanie otrzymaliśmy informację, że parking przeznaczony jedynie dla klientów sklepu, często był przepełniony ponieważ korzystali z niego mieszkańcy okolicznych osiedli, dla których było to wygodne i praktyczne rozwiązanie ze względu na deficyt miejsc parkingowych w okolicy. Z tego powodu zmotoryzowani klienci sklepu często rezygnowali z zakupów, bo nie mieli możliwości zaparkowania. Problem z manewrowaniem pojazdem po parkingu należącym do sieci Biedronka mieli także kierowcy, którzy przewożą dostawy produktów do sklepu.
- W reakcji na otrzymane zgłoszenia, niezwłocznie podjęliśmy działania mające na celu usprawnienie ruchu na parkingu, m.in. od 13 sierpnia wprowadzony został system parkowania. Dla klientów Biedronki parking jest bezpłatny przez pierwsze 1,5 godziny. Po tym czasie są naliczane opłaty za jego użytkowanie - zapewnia Rafał Graszewicz, starszy menedżer sprzedaży w sieci Biedronka odpowiedzialny za sklep przy Kossaka 17. W jego ocenie, po wprowadzeniu tego rozwiązania widać wyraźną poprawę w drożności parkingu.
- Aby odbiór dostaw do sklepu był jak najmniej uciążliwy dla okolicznych mieszkańców, na przełomie marca i kwietnia podjęta została decyzja o ich przesunięciu na wcześniejsze godziny. Najpóźniejsze dostawy odbywają się o godz. 21.00 - dodaje Rafał Graszewicz.