Zobacz wideo: Wystraszony łoś wbiega na trasę S5 pod Bydgoszczą

W połowie września miasto opublikowało raport o trwających pracach przy budowie nowej drogi rowerowej w Fordonie. Asfaltowa ścieżka o długości około 200 metrów powstaje wzdłuż ul. gen. Wł. Andersa, na odcinku od ul. Palińskiego do ronda przy ul. GOPRU-u. Połączy ona istniejące odcinki ciągów pieszo-rowerowych pomiędzy ulicą Kasztelańską i Palińskiego oraz od ul. GOPR-u w kierunku Terenów Nadwiślańskich. - W kolejnym etapie wzdłuż ul. Andersa powstanie również 600-metrowy odcinek ścieżki pieszo-rowerowej od ul. Kasztelańskiej do Skarżyńskiego. Koncepcja zakłada wykonanie ciągu o szerokości 3 metrów z betonu asfaltowego. Inwestycję do realizacji wybrali mieszkańcy w trakcie głosowania na BBO - informuje Urząd Miasta Bydgoszczy.
- Dobrze, że budowane są kolejne odcinki ścieżek. Mam nadzieję, że w końcu połączą się one w jedną spójną sieć, bo miejscami brakuje bezpiecznego i komfortowego przejazdu dla rowerzystów. Niedawno jechałam od strony ronda Buxakowskiego do siedziby fundacji Wiatrak przy ulicy Bołtucia. Włączyłam mapę w smartfonie, ale nie dało się przejechać całej trasy drogami rowerowymi. Mimo włączonej w mapie opcji "rower", musiałam jechać niezbyt przyjemnym fragmentem ulicy, a w pewnym momencie trasa na mapie nie zgadzała się z drogą i miałam do wyboru przejazd przez las bez wytyczonego traktu rowerowego lub jazdę jak samochodem. Może był też jakiś błąd w nawigacji, ale faktem jest, że dróg rowerowych brakuje - komentuje pani Barbara.
W ramach rewitalizacji Starego Fordonu przebudowywana jest ul. Promenada, która będzie miała charakter ciągu pieszo-rowerowego (od ul. Frycza-Modrzewskiego do wału wiślanego w rejonie ul. Rybaki). Powstaną też dojazdy do nowego nabrzeża nad Wisłą. Całość ma mieć długość około 800 metrów.
Plany inwestycji rowerowych zakładają też przebudowę skrzyżowania ul. Fordońskiej z ul. Sochaczewską oraz budowę kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi magistrali węglowej. Trwają prace nad dokumentacją tego zadania. Zaprojektowany będzie też fragment drogi w kierunku mostu Fordońskiego oraz wzdłuż ulicy Kasztelańskiej. Prace projektowe mają zakończą się wiosną 2023 roku.
- Ułatwienie przejazdu rowerem wzdłuż ulicy Fordońskiej to bardzo potrzebna inwestycja. Jakiś czas temu oddano do użytku fragmenty nowej asfaltowej nawierzchni, która omija jeden z przystanków autobusowych, ale jest na tym odcinku przerwa, gdzie zamiast asfaltu są drobne kamienie. A przedostanie się z rowerem schodami przez kładkę nad torami kolejowymi to już duża niewygoda. Kilka dni temu spotkałem tam turystów z rowerami załadowanymi torbami. Zrezygnowali z próby przechodzenia górą przez tory. Odjechali szukać innej drogi - mówi nam mieszkaniec Bydgoszczy.
28 września ZDMiKP w Bydgoszczy poinformował o ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie kolejnych 7 kilometrów ścieżek rowerowych w mieście. Dokumentacja dla tych odcinków ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy, a powstać mają wzdłuż ulic:
- Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna, długość 1,3 km, połączy istniejące drogi przy węźle Szarych Szeregów ze ścieżką wzdłuż ul. Chemicznej)
- J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa długość 1,2 km, połączy istniejące drogi rowerowe wzdłuż ul. Ogińskiego, Kamiennej z dworcem przy ul. Leśnej)
- Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców, długość 1,9 km, połączy nową infrastrukturę wybudowaną podczas II etapu trasy Uniwersyteckiej ze ścieżkami na terenie BPPT)
- Kieleckiej (Nowotoruńska – Toruńska, długość 0,9 km, połączy drogi rowerowe wybudowane wzdłuż ul. ks. Dachtery i Spornej)
- Sudeckiej / Wyzwolenia / Pelplińskiej (pętla Tatrzańskie - granica miasta, długość 1,5 km, połączy nową drogę rowerową na terenie gminy Osielsko ze ścieżką wzdłuż ulicy Pelplińskiej).