https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz będzie logistycznym centrum północnej Polski

Archiwum/Dariusz Bloch
Na papierze trasa S-10 liczy około 460 kilometrów. Droga ekspresowa ma połączyć Szczecin z Piłą, Bydgoszczą i Toruniem, Płońskiem, a jej bieg kończy się w podwarszawskim Wołominie.

Na papierze trasa S-10 liczy około 460 kilometrów. Droga ekspresowa ma połączyć Szczecin z Piłą, Bydgoszczą i Toruniem, Płońskiem, a jej bieg kończy się w podwarszawskim Wołominie. Na dziś gotowych jest zaledwie nieco ponad 30 kilometrów drogi S-10, m.in. obwodnica Stargardu Szczecińskiego. Odcinek z Bydgoszczy do Torunia będzie więc pierwszym tak długim (ok. 50 km) i istotnym oddanym do użytku fragmentem ekspresówki.

W bydgoskim oddziale GDDKiA koordynowana jest budowa całej trasy, przebiegającej przez trzy województwa.

- Przygotowujemy programy inwestycyjne dla wszystkich odcinków, m.in. z Bydgoszczy do Piły i dalej do Szczecina, ale nie mamy jeszcze ich ostatecznego kształtu, dlatego nie chcę deklarować żadnych terminów - mówił Mirosław Jagodziński, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Politycy PiS, którzy wzięli udział we wczorajszym podpisaniu umowy na przygotowanie dokumentacji S-10, podkreślali swoje zasługi. Przypominali, że w kwietniu tego roku apelowali do premier Beaty Szydło, aby umieścić budowę na liście inwestycji priorytetowych, a dwa miesiące później, podczas wizyty w Bydgoszczy, program inwestycyjny podpisał wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

- Po tym, jak unieważniono pierwszy przetarg, posłowie opozycji twierdzili, że budowa jest zagrożona. To była klasyczna dezinformacja. Prawda jest taka, że rząd PO-PSL nie zabezpieczył pieniędzy na wykonanie dokumentacji. Dziś rządzi PiS i pieniądze są - komentował poseł Tomasz Latos.

- Z S5 i S10 Bydgoszcz będzie gospodarczym i logistycznym centrum północnej Polski. Drogowe inwestycje spowodują gwałtowny rozwój całego regionu. Bydgoszcz będzie atrakcyjnym miejscem dla przedsiębiorców, a Toruń uzyska dostęp do lotniska - mówił o walorach S-10 poseł Piotr Król.

Czytaj także:S-10 z Bydgoszczy do Torunia za 6 lat. Umowa na dokumentację podpisana

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
B.R.S.
Wypad na toruńskie strony...co tam u was "maluchy"?Ojciec się wam rozbudowuje,a wiesz gdzie???...bujaj garba do swojego powiaciku...maluchu toruński!!!!!
g
gość
tor tor- co brałeś ze takie bzdury opowiadasz !!! Szczaw i Mirabelki tobie zaszkodziły z nie nawiśći do Stolicy Metropoli BYDGOSZCZY
k
kibic
Niech Latos nie przesadza z Tym Toruniem !!!! Toruń tylko żeruje , szantażuje oraz degraduje Bydgoszcz !!!!Tak ze Panie Latos trzeba ważyć słowa ???? Dość degradacji Bydgoszczy przez mały Toruń ??? PIS MOŻĘ SIĘ PRZEJECHAĆ PRZEZ TORUŃ
B
B.R.S.
Ty antygościu znowu tu???
Bujaj garba na strony toruńskich nowości i sprawdź listę na Stinga...może jesteś zasłużony dla gminy i o tym nie wiesz a na koncercie z całymubeckim zasiądziesz w jednym rzędzie.
Bez nas nie istniejecie,my bez was mamy się dobrze!!!
ZAPAMIĘTAJ :W Bydgoszczy bez zmiany toruń je ban(an)y.
B
Barbara
M. in. inwektywy nt. PLB to toruńska specjalność. PLB jako "nielot"... :-))
Wg statystyki za 2015 r. z PLB skorzystało 341,000 pasażerów (średnio 934 osoby dziennie), podczas gdy z większej Łodzi-288,000 pasażerów. Ktoś rozprowadzający takie fałszywki nt. PLB cierpi na nielot... Nielot umysłu, za to ma najwyższe loty we łgarstwach i w wiadomego pochodzenia złości :-)
T
TorTor
Pan poseł Król, mówiąc o całym regionie, miał na myśli przede wszystkim Bydgoszcz i powiat bydgoski. To czy jego marzenia za 6 czy nawet więcej lat się ziszczą, to się okaże, gdyż do tego czasu może wiele się zmienić. Poza tym, Toruń i zachodnia część województwa drogę do lotniska już ma od kilku lat, a po to, aby dostać się do PLB nie potrzeba specjalnie robić drogi S10, bo jak ktoś chce skorzystać z tego lotniska, to spokojnie do niego dojedzie. Bez przesady, nie jest ono tak niedostępne, żeby drogę specjalnie dla niego robić. Podejrzewam, że po wybudowaniu S5, PLB będzie miało całkiem problem z pasażerami, bo na samych imprezach sportowych czy kulturalnych i paru biznesmenach, którzy po wybudowaniu tych dróg wybiorą pewnie drogę lądową, to lotnisko na siebie nie zarobi. Dlatego mam nadzieję, że miasto Bydgoszcz wykupi większość udziałów w tym nielocie i bydgoszczanie sami będą go utrzymywać :)
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski