Modernizacja rozpocznie się w tym roku. Jak informował jakiś czas temu ratusz, w budżecie miasta zarezerwowano na ten cel 18 mln zł. W poprzednich latach przygotowana została dokumentacja projektowa. W związku z propozycjami środowisk rowerowych zakładających, że obiekt może też ułatwić dojazd do terenów Lasu Gdańskiego jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych do projektu wprowadzone zostaną korekty pozwalające na wytyczenie dojść pieszych i rowerowych do obiektu.
Dziesiątki tysięcy aut
Ruch na ulicach Fordońskiej, Szubińskiej, opisywanej Armii Krajowej, czy przebudowywanej w tej chwili ulicy Grunwaldzkiej jest liczony w dziesiątkach tysięcy aut na dobę, stąd decyzja o przebudowie.
- Tylko w Bydgoszczy na 1 000 mieszkańców przypada 600 samochodów, a tendencja wzrostu wskaźnika motoryzacji stale rośnie. Dotyczy to, nie tylko naszego miasta, ale w ogóle kraju - zaznacza ZDMiKP.
Wiadukty biegną nad torami dwóch linii kolejowych (Bydgoszcz – Kutno oraz biegnącej równolegle na tym odcinku magistrali węglowej). Na obiekcie wschodnim znajdują się dwa pasy ruchu jezdni jednokierunkowej, pas awaryjny i ciąg pieszo-rowerowy. Po zakończeniu inwestycji również rowerzyści będą mogli korzystać z przeprawy nad torowiskiem kolejowym i śmiało kręcić w kierunku Lasu Gdańskiego, czy Myślęcinka.
Tylko w Bydgoszczy na 1 000 mieszkańców przypada 600 samochodów, a tendencja wzrostu wskaźnika motoryzacji stale rośnie. Dotyczy to, nie tylko naszego miasta, ale w ogóle kraju.
Polecamy
Mosty i wiadukty w Bydgoszczy. Tak je budowano. Zobacz archi...
Koniec jeszcze w tym roku?
Podczas modernizacji zbudowane zostaną przejazdy rowerowe na wysokości ul. Czerkaskiej oraz wyprowadzenie ruchu pieszych i rowerzystów na drogę przeciwpożarową w Lesie Gdańskim (dawny trakt do Czarnówka).
Nowy obiekt ma być wiaduktem jednoprzęsłowym z łukami nośnymi. Szczegółowe rozwiązania technologiczne określone zostaną jeszcze na etapie optymalizacji projektu.
W zakres zadania, na które ogłoszono przetarg, wchodzić będą optymalizacja dokumentacji, rozbiórka obiektu i budowa nowego. Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót, wiadukt przejezdny powinien być do końca roku.
11 lat na krótkim filmie. Tak "rośnie" cmentarz przy Wiślanej w Bydgoszczy