Teatr Kameralny, który niemal od zera powstaje przy ul. Grodzkiej na miejscu dawnej sceny, ma się otworzyć w przyszłym roku.
Nowa bydgoska instytucja kultury ma już jednak dyrektora: wybranego latem tego roku bydgoszczanina, Mariusza Napierałę. Szef Kameralnego kompletuje zespół, pracuje nad pierwszą premierą i szuka pomysłu na identyfikację wizualną teatru. Stąd konkurs na logotyp.
„Oczekujemy oryginalnych projektów graficznych nawiązujących zarówno do tradycji dawnego Teatru Kameralnego, którego scena mieściła się w miejscu nowo powstającej siedziby teatru, jak również do jego nowej misji” - czytamy w informacji o procedurze konkursowej.
Ta jest skierowana przede wszystkim do studentów szkół artystycznych, grafików, projektantów oraz artystów plastyków, a mogą do niej zostać zgłoszone jedynie te prace, które nie brały udziału w innych konkursach.
Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 różne propozycje logotypu, a może to zrobić do 7 stycznia 2020 roku, do godz. 23.59 pod adresem [email protected], w tytule wpisując „Konkurs – logo Teatr Kameralny”.
O tym, która praca jest najlepsza, zdecyduje komisja konkursowa w składzie: Mariusz Napierała - dyrektor Teatru Kameralnego i przewodniczący komisji, prof. Tomasz Bogusławski - Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Arkadiusz Klucznik - Akademia Sztuk Teatralnych, filia we Wrocławiu.
Zwycięzca może liczyć na nagrodę w wysokości 3 tys. zł, a poznamy go 10 stycznia.
Przy okazji przypominamy, że już w 2017 roku został wybrany symbol Teatru Kameralnego. Została nim instalacja artystyczna wykorzystująca efekt lustra. Jej autorka, bydgoszczanka Maria Jankowska, swoją pracę zatytułowała „Teatr jest lustrem, w którym przegląda się świat”.
Czytaj więcej: Konkurs na symbol Teatru Kameralnego. Znamy wyniki [ZDJĘCIA]
