Buspas na Focha da spore oszczędności - uważa Marek Stanek z ZDMiKP. Czy ten argument zdecyduje?

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Jest czerwiec, a nadal nie wiadomo, czy na Focha wytyczony zostanie buspas
Jest czerwiec, a nadal nie wiadomo, czy na Focha wytyczony zostanie buspas Dariusz Bloch
Prezydent Rafał Bruski zablokował konsultacje społeczne, dotyczące planu zmian na ulicy Focha. Chce dokładnie wiedzieć, na jakie opóźnienia narażeni będą bydgoszczanie.

Bydgoszczanie mieli poznać plany drogowców, dotyczące bardzo ważnej dla transportu ulicy Focha już w lutym. Jest czerwiec, a nadal nie wiadomo, czy na Focha wytyczony zostanie buspas (dla samochodów pozostałby jeden pas ruchu).

PRZECZYTAJ:Handel stop, procesja idzie! [ZMIANY W ROZKŁADACH]
[break]

ZDMiKP zgłosił dwie koncepcje. Pierwsza - pozostawić wszystko bez zmian. Druga - zabronić komunikacji indywidualnej wjazdu na torowisko, które stanie się buspasem.

- To pomysł, który przynosi spore oszczędności, rzędu kilkuset tysięcy złotych rocznie. Pojazdy komunikacji zbiorowej, które nie stoją w korku, są oszczędniejsze i szybsze. To oznacza, że moglibyśmy wycofać z ruchu jeden ze składów tramwajowych bez pogorszenia się jakości usług. Już samo takie działanie przynosi oszczędności - zauważa Marek Stanek, naczelnik Wydziału Przygotowania Inwestycji ZDMiKP.

Jednak firma przygotowująca na zlecenie ZDMiKP analizy zaproponowała trzeci wariant, korzystny dla cyklistów. Ma on polegać na wydzieleniu skrajnego pasa ruchu dla rowerzystów i skierowanie aut na pas z torowiskiem. - Ta koncepcja niezbyt nam się podoba, bo jednak chcemy, żeby preferowana była komunikacja zbiorowa - zauważa naczelnik.

Drogowcy z planami dotyczącymi Focha pojawili się na kolegium prezydenckim. To prezydent zadecyduje, kiedy rozpoczną się konsultacje, ale zanim to nastąpi, chce wiedzieć, czy kierowcy będą stali dłużej w korkach - i jak długo. A takiej informacji nie dostał.

- Dodatkowe analizy są już wykonywane. My pokazaliśmy plany techniczne, przekroje i rysunki. Analizy ruchu nie przygotowaliśmy, gdyż taki dokument nie będzie przedmiotem konsultacji - przyznaje Marek Stanek.

Bydgoszczanie, jeśli zechcą poznać wyliczone opóźnienia, będą musieli wystąpić o udostępnienie takich informacji.

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
monia

Mysle ze buspassu tam nie potrzeba bo wspolne uzytkowanie dwoch pasow przez MZK jak i przez kierowcow indywidualnych tak jak teraz optymalnie rozladowuje korek. Co wiecej radzil bym tez zlikwidowac istniejacy buspass na wysokosci Poczty Glownej bo ile razy tam jade auta tlocza sie na jednym jedynym pasie, korkujac sie az do Ronda Jagiellonow i stwarzajac niebezpiecznie tamy dla ruchu tamze podczas gdy drugi pas dla tramwajow jest uzywany srednio raz na 2 minuty przez tramwaj i hula po nim wiatr.

a
aa

Tramwaj stojący notorycznie w korku zacznie po pewnym czasie wozić powietrze, ewentualnie emerytów którzy mają czas na przejażdżkę przez pół miasta po tańszą pietruszkę.

s
samochodziarz

Co znaczy "prójesz"? Takiego słowa nie ma..

M
MZK Bydgoszcz

A ty prójesz śmierdzącym samochodem na gaz. Pomyśl zanim coś powiesz kolego.

M
MZK Bydgoszcz

W 100% zgadzam się z Andrzejem to komunikacja powinna być w mieście uprzywilejowana a nie samochody.

a
aaa

a jak tramwaj ma zjechac ze swiateł skoro przed nim stoi korek amochodów nawet jak przestawia swiatła to i tak nic nie da tylko buspas

G
Gość

Zwiększyć czasy przejazdu poszczególnych dojazdów do samego skrzyżowania a nie ze jadą po dwa pojazdy i korki się tworzą
Przesławic sygnalizacje na dojeżdżający tramwaj do skrzyżowania żeby nie stał i nie czekał a jechał i jechał

T
Tomi
Ty nienormalny jesteś, czy nawiedzony jakiś z tymi tramwajami ?
e
ekolog-amator

Nawet jeśli tramwaj stoi to nie powoduje zanieczyszczenia powietrza natomiast stojące w korku samochody tak. Im więcej korków dla samochodów tym więcej smrodu w powietrzu. Poza tym nie wszystkie osoby są urzędnikami i jadą do pracy z aktóweczką pod pachą, niektórzy mają swój warsztat pracy w bagażniku i nie są w stanie wozić go tramwajem z wielu względów.

s
samochodziarz

Przecież to nie samochody tam blokują przejazd tylko te upiorne tramwaje poruszające się z prędkością 20 km/h. A ten Andrzejek to jakiś nawiedzony moherek, który zapewne pomyka tramwajem na wyprzedaż w Tesco.

A
Andrzej

Proponuję w takim razie przesiąść się w tramwaj i nie będziesz stać w korkach. O to właśnie chodzi. Kierowcy nie są pępkiem świata. Jak tramwaje przewożą tam więcej osób niż przejeżdża autami to zwyczajnie należy im się trambuspas jak psu buda.

A
Andrzej

Buspas na Focha jest potrzebny, bo komunikacją podróżuje tam więcej osób niż samochodami. Nawet jeśli jeden pas będzie dla aut a drugi dla komunikacji to i tak kierowcy będą nieproporcjonalnie uprzywilejowani.

A
Andrzej

Po pierwsze komunikacja publiczna przewozi tam znacznie więcej osób niż przejeżdża w samochodach. Więc wszyscy przeciwnicy buspasa, jak rozumiem, uważają się za ludzi wyższej klasy niż ci jeżdżący w tramwajach? Nie wiem, ulepieni jesteście z lepszej gliny, czy co? Jest Was mniej to i mniej miejsca na ulicy Wam się należy, to proste.

Po drugie - na odcinku Focha Królowej Jadwigi-rondo Jagiellonów, na którym ma być buspas czyli na odcinku Focha który nie ma żadnej alternatywnej trasy, nie ma ŻADNEJ głównej ulicy, ani większego skrzyżowania - zatem nie ma nic co bezpośrednio generowałoby jakieś większe natężenie ruchu samochodowego. A skoro nie ma tam wielkich punktów docelowych, a za to ten odcinke można ominąć Poznańską i wałami to nie ma problemu, kierowcy wiele nie zbiednieją, tylko nauczą się jeździć inną drogą.

Po trzecie i najważniejsze - zwężenie Focha dla aut i wyznaczenie tam buspasa jest zapisane w Planie Transportowym Bydgoszczy przyjętym jako uchwała Rady Miasta 25 września 2013 roku. Bruski ma psi obowiązek to zrealizować bo zobowiązała go do tego Rada Miasta. Jak myśli że to bezsensowny pomysł to ma rację - tylko myśli. Jest z wykształcenia nawigatorem statków, a doświadczenia księgowym, a nie ekspertem od transportu i komunikacji - a tacy eksperci przygotowywali Plan Transportowy.

a
awiko

Buspass na Focha i Jagiellonskiej jest niepotrzebny bo tramwaje przejezdzaja tam srednio raz na 2 minuty a autobusy MZK nie jezdza zadne. Czyli przez 10 sekund cos by sie na tym pasie dzialo a przez reszte 2 minut nic, chulal by tylko wiatr. Dlatego stanowcze nie dla buspassa na Focha az do czasu kiedy Altyleryjska i Kamienna beda mialy po DWA pasy ruchu w kazdym kierunku oraz kiedy puszcza 3 z Nowego Fordonu w rytmie 3 minutowym.

p
pies

Tamtędy nie jeżddżą autobusy miejskie. Głupota urzędnicza jest porażająca. Może zróbcie sobie bus-pasy na własnych podwórkach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3