https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

BiT City się skończył - czas na połączenia kolejowe z innymi miastami regionu

Wojciech Mąka
BiT City, projekt komunikacyjny łączący Bydgoszcz i Toruń, kosztował 911 mln zł
BiT City, projekt komunikacyjny łączący Bydgoszcz i Toruń, kosztował 911 mln zł Filip Kowalkowski
Olbrzymi projekt komunikacyjny, łączący Bydgoszcz i Toruń zbliża się do końca. Kosztował niemało - ostatnio tylko w Bydgoszczy wydano 118 mln zł. Marszałek Całbecki zapowiada BiT City II.

Wszyscy uczestnicy realizacji projektu BiT City podkreślają, że podobnego zakresu prac nie przeprowadzono dotąd w Polsce. Wszystko kosztowało 911 mln zł. - Trzeba pamiętać, że projekt tak się spodobał, że udało się uzyskać większy niż początkowo planowany poziom dofinansowania z Unii Europejskiej - podkreśla Alicja Kruszyńska, naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich Zarządu Dróg Miejskich w Bydgoszczy. - W efekcie prace dofinansowano w 80, a nie w 58 procentach.

- 31 grudnia to graniczna data zakończenia wszystkich prac - mówi Kruszyńska. - Na przyszły rok zostaną drobiazgi - oznakowanie i posadzenie zieleni.

Lista inwestycji w ramach BiT City jest bardzo długa. W samej Bydgoszczy na kończącą się właśnie modernizację wiaduktów i stacji kolejowych wydano 118 mln zł. Na Leśnym powstaje zupełnie nowy dworzec, zmienia się wygląd stacji Bielawy - tam wyremontowana i wyposażona w windy zostanie nawet kładka nad torami. Oprócz tego zmodernizowano węzeł zachodni i zbudowano linię do Fordonu, po której ma kursować 12 całkiem nowych tramwajów. Linia Bydgoszcz-Toruń z węzłem w Solcu też jest nowa.

Jedyne , co może niepokoić, to zostawienie na uboczu zmodernizowanego węzła na Błoniu - elfy z Torunia do niego nie dotrą. - To pozostałość po pomyśle budowania linii kolejowej przez Trzciniec na bydgoskie lotnisko - wyjaśnia Agnieszka Gołębiowska, pełnomocnik zarządu województwa ds. BiT City. - Jednak w połowie przyszłego roku węzeł ten będzie wykorzystywany przy obsłudze zmodernizowanej linii Bydgoszcz-Inowrocław.

Połączenie Bydgoszczy z Inowrocławiem szybką komunikacją kolejową to część zapowiedzianego przez Piotra Całbeckiego, marszałka województwa, projektu BiT City II. - Będziemy kontynuować budowę zintegrowanego systemu komunikacji kolejowej między miastami prezydenckimi województwa, włączymy więc w sieć także Inowrocław, Grudziądz i Włocławek - mówi marszałek. - BiT City II to projekt budowy linii kolejowych, węzłów komunikacyjnych oraz zakup nowoczesnego taboru. Źródła finansowania to m.in. ZIT oraz Regionalny Program Operacyjny do 2020 roku.

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mela
Do licha....kiedy wreszcie będzie podrząd na komunikacja z Poznaniem!
l
lol
Właśnie się wysr.... i wytarłem du...e twoim postem , baranie !!!
n
naleśnik
Rozumiem, że Pański Toruń, to twój podpis:) Bo ze stolicą to nie ma nic wspólnego, no chyba, ze metropolii brodnicko-toruńskiej to i owszem:)
n
naleśnik
Pochwal się z jakiej miejscowości jesteś to może wypowiemy się na jej temat:) Co d Bydgoszczy, to nie ma czystszego i ładniejszego miasta w tym województwie.
o
ok
jeden z ciekawszych pomysłów. Bydgoszcz, jako jedno z najbardziej zanieczyszczonych i brzydkich miast powinna służyć jako miejsce na zakłady pracy i markety, dlatego dojazd normalnym, zamożnym ludziom chcącym tylko tam coś kupić, zjeść i się wysr... powinien być ułatwiony.
p
pasażer
BYDGOSZCZ POŁĄCZYĆ Z KORONOWEM, TORY DO BOŻENKOWA SĄ. DO ROBOTY URZĘDASY!
K
KCYNIANIN
Linia kolejowa nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna – niezelektryfikowana linia kolejowa w centralnej Polsce o długości 128 km. Obecnie czynny jest jedynie wielkopolski odcinek linii między Poznaniem a Gołańczą. Kujawsko-pomorski odcinek jest nieczynny od 2004. Codziennie kursuje 18 par pociągów na trasie Poznań Główny – Wągrowiec (18 połączeń); Wągrowiec – Poznań Główny (18 połączeń), z tego 4 pary obsługują połączenie z Gołąńczą. Odcinek kolejowy wykorzystywany jest przede wszystkim jako alternatywny transport do miejsc pracy, szkół oraz uczelni.
E
EXIN
Dla rydzyków Szubin i Kcynia to nie miasta, ale Linia kolejowa nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna – niezelektryfikowana linia kolejowa w centralnej Polsce o długości 128 km. Obecnie czynny jest jedynie wielkopolski odcinek linii między Poznaniem a Gołańczą. Kujawsko-pomorski odcinek jest nieczynny od 2004. Codziennie kursuje 18 par pociągów na trasie Poznań Główny – Wągrowiec (18 połączeń); Wągrowiec – Poznań Główny (18 połączeń), z tego 4 pary obsługują połączenie z Gołąńczą. Odcinek kolejowy wykorzystywany jest przede wszystkim jako alternatywny transport do miejsc pracy, szkół oraz uczelni. Ponad to traca jest trasą awaryjną dla trasy Bydgoszcz - Inowrocław - Gniezno - Poznań , jak byo to w latach 80 uw.
m
mmx
"projekt tak się spodobał" -- Komu? Polskim urzednikom? Urzednikom z UE?
a
autobus 84
Autobus 84 dworzec / szpital onkologiczny SPOŁECZNE POTRZEBNY
l
lol
A co z KORONOWEM !!!!
P
Paweł
BiT City się skończył? Pytam - a co z remontem stacji Toruń Miasto i Toruń wschodni, modernizacją mostu kolejowego, budową tunelu kolejowego pod Placem Pokoju Toruńskiego i powstaniem dwóch nowych stacji (przystanków) : Toruń Podgórz i Toruń Garbaty Mostek. Dodam, że w bydgoszczy wyremontowano "wszystko":) Taka to "bydgoska" sprawiedliwość.
ż
żnin
Poczekaj, niedługo bedzie S5.
J
Jan2
Panie prezydencie Zaleski.
Dziękuję za walkę z oportunistami w Bydgoszczy o BiT.
Wygrał Pan.
A ja dziękuję za starania o rozwój stolicy metropolii.
Przy okazji dużo zyskała stolica województwa.
Pański Toruń.
R
Region
Tylko po co? Wydamy miliony, a będzie z tego korzystała garstka, to już lepiej drogi rowerowe budować i modernizować drogi samochodowe. Czasy się zmieniają ludzi wolą samochody od pociągów na takich trasach.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski