- Środek drogi wykładają nam płytami ażurowymi, samego chodnika jest jednak bardzo mało. Właściwie go nie wytyczono, bo powiedziano nam, że będzie to pieszojezdnia. Czyli coś ani dla pieszych, ani dla samochodów. Dlaczego nie będziemy mieć normalnego chodnika oddzielającego pieszych od jezdni? Zacznie się rok szkolny, dzieciaki będą szły do pobliskiej szkoły w towarzystwie szalejących tędy kierowców. Nie wspomnę o tym, że ulica przy samych domach w ogóle nie będzie utwardzona, dalej będziemy chodzić po żużlu. Jak się tyle lat czekało na remont, można być rozczarowanym i zaniepokojonym tym, co się z ulicą dzieje – ocenia nasza Czytelniczka z Jachcic.
Zgoła odmienny obraz inwestycji maluje ZDMiKP w Bydgoszczy. - Mieszkańcy są zadowoleni z realizacji tego zadania. Tylko jedna osoba (która zapewne pisała do Państwa i z nami wczoraj rozmawiała) wyraża jakieś wątpliwości. Ulica Partyzantów będzie docelowo pieszo - jezdnią o szerokości 5 metrów z czego 3,60 metra zostanie utwardzone płytami ażurowymi, a 1,4 metra zostanie wykonane z kostki betonowej. To standard przyjęty dla systemu stabilizacji dróg gruntowych płytami ażurowymi – podkreśla Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Rzecznik zaznacza, że wszystkie cztery skrzyżowania ulicy Partyzantów będą wyniesione. Wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa i wymusi na kierowcach dostosowanie prędkości.
- Pragniemy dodać, że program utwardzania ulic gruntowych płytami ażurowymi spotkał się od samego początku z bardzo dobrym przyjęciem mieszkańców. Cały czas napływają do nas wnioski o takie działania od mieszkańców z kolejnych ulic gruntowych – zapewnia Tomasz Okoński.
Ażurowe pomysły ZDMiKP
Utwardzanie bydgoskich ulic ażurowymi płytami to przedsięwzięcie pilotażowe. Część jezdni zostaje wyłożona betonową kostką aby ułatwić poruszanie się pieszym. Pomysł zyskał pozytywne oceny mieszkańców i rad osiedli, będzie wiec kontynuowany tam, gdzie to możliwe.
- Tego typu zadania realizujemy głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych. Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej - tłumaczy Tomasz Okoński.
W budżecie miasta na III edycję realizacji nawierzchni płytami ażurowymi, zarezerwowano łącznie 3 mln zł.
