Od kilku dni odbieramy telefony od klientów Banku Pocztowego, który ma siedzibę w Bydgoszczy.
- Od kilku dni nie mam dostępu do pieniędzy. To niepoważne - informuje nasza oburzona Czytelniczka.
- Nie mogę się zalogować przez internet do systemu bankowości elektronicznej. Mogę używać karty, ale nie wiem ile pieniędzy mam na koncie. Nie mogę też wykonywać przelewów, a termin niektórych opłat już minął. Jestem wściekła. Taka sytuacja ma już miejsce od niedzieli. Pocztowy to duży bank, więc troszeczkę jestem zaskoczona - mówi kolejna klientka banku.
Pocztowy walczy z awarią
W weekend bank prowadził prace konserwacyjne i od tego czasu klienci nie mają dostępu do swoich kont. Po wejściu na stronę pocztowy24.pl zamiast strony logowania od kilku dni widnieje komunikat: "Uprzejmie informujemy, iż serwis bankowości internetowej jest chwilowo niedostępny. Przepraszamy za utrudnienia."
Co łączy Papieża, Skrzydlatą Świnię i Pana Pikusia?
Infolinie są zajęte. - Dzwoniłem przez godzinę i nikt się nie zgłosił - mówi nam klient banku.
Automat na infolinii informuje: "Aktualnie mogą występować ograniczenia w dostępie do bankowości internetowej Pocztowy24. Pracujemy nad przywróceniem pełnej dostępności systemu. Za niedogodności przepraszamy."
- Przepraszamy klientów za wszelkie niedogodności wynikające z czasowego braku dostępu do zdalnej obsługi rachunku, usługi Giro Płatność i przelewów natychmiastowych. Zapewniamy, że środki klientów są bezpieczne. Dokładamy wszelkich starań, by przywrócić pełną dostępność naszej obsługi, zarówno za pośrednictwem placówek, jak i poprzez bankowość internetową czy infolinię – mówi Bartosz Trzciński z biura prasowego Banku Pocztowego.
Kiedy system będzie działać?
Nie wiadomo, kiedy awarię uda się naprawić. - Bank będzie na bieżąco informował o postępie w przywróceniu pełnej dostępności usług. Klienci mogą dokonywać operacji kartami do rachunków w Banku Pocztowym (wpłaty/wypłaty), jak również dokonywać tych transakcji w placówkach Poczty Polskiej - czytamy w komunikacie Banku Pocztowego.
Bank uspokaja klientów, że wszelkie transakcje dokonane 5 grudnia za pośrednictwem placówek pocztowych i bankomatów zostały zaksięgowane na rachunkach zgodnie z datą ich złożenia. "Jednocześnie reklamacje klientów dotyczące operacji dokonanych w tym czasie rozpatrzone zostaną w trybie przyspieszonym." - zapewnia Pocztowy.
