Katarzyna Mazur
redaktorkaStrefa Edukacji
129 materiałów
Jestem absolwentką filologii polskiej na UW. Zajmuję się naukowo i artystycznie literaturą dla dzieci i młodzieży. Przez ostatnie dziesięć lat byłam nauczycielką w warszawskich szkołach podstawowych. Znam blaski i cienie tego zawodu, potrzeby i trudności uczniów, troski rodziców i mielizny systemu. I chcę o tym uczciwie rozmawiać.
Sprawdź, czy masz paszenoga w rodzinie. Staropolskie nazwy powinowactw
Jeśli też tracisz orientację, kiedy w rodzinnych opowieściach mowa o „stryjecznym wuju dziadka czyjegoś drugiego męża”, to dlatego, że zubożał zasób słów na...
Środowisko akademickie będzie walczyło o kolejne podwyżki
Nowo wybrana przewodnicząca Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, prof. Bogumiła Kaniewska, zapowiedziała walkę o podwyżki dla pracowników...
Dwa resorty zadbają wspólnie o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
Dwa ministerstwa połączą siły w celu poprawienia zdrowia psychicznego dzieci. Resort zdrowia przygotował projekt, przewidujący współpracę z Ministerstwem...
94 procent polskich uczniów nie potrafi się... ruszać
Polscy uczniowie nie potrafią zeskoczyć ze schodów, biegać ani rzucać. Boją się ruszać. Najnowszy raport Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w...
Lubnauer o zmianach dotyczących religii: mają umożliwić racjonalną organizację
Wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer odpowiedziała Rzecznikowi Praw Obywatelskich na jego wątpliwości dotyczące proponowanych przez MEN zmian w organizacji...
Polacy nie chcą likwidacji ocen zachowania
Trwa burzliwa dyskusja dotycząca zasadności oceniania zachowania uczniów. Ponad 60 proc. ankietowanych w sondażu IBRiS sprzeciwia się propozycji minister...
Krowa – tak się bawiliśmy na dworze w latach 90.
Lata 90. ubiegłego stulecia to był złoty czas zabaw na dworze. Zanim całe pokolenia dzieci zniknęły z podwórek, a to zamknięte w domach przez nadopiekuńczych...
Chcesz pracować z AI? Oto 9 najnowszych zawodów poszukiwanych na rynku
Podczas konferencji o stanie i przyszłości polskiej edukacji „Profil absolwenta. Czego uczyć w szkole XXI wieku” dr hab. Robert Pater, profesor WSLIZ z...
Zespół ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli bez... nauczycieli? ZNP uspokaja
Ministerstwo Edukacji Narodowej powołało zespół ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli. Jednak nauczyciele wyrażają w mediach społecznościowych swoje...
Niechęć nauczycieli do AI wynika z jej niezrozumienia
Jak wynika z raportu „Polska szkoła w cieniu AI”, który został przygotowany przez Collegium Da Vinci we współpracy z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym,...