Wczoraj na Wyspie Młyńskiej marszałek Piotr Całbecki i prezes spółki „Stara Farbiarnia” Maciej Juszczakiewicz podpisali umowę o dofinansowanie inwestycji z funduszu RPO.
<!** Image 3 align=none alt="Image 179950" sub="Hotel „Hampton by Hilton” powstanie w kompleksie zabytkowych budynków po farbiarni i pralni Wilhelma Koppa. Będzie mieścił 130 pokoi, a wyposażenie zapewnią mu cztery gwiazdki
Fot.: Tadeusz Pawłowski">Całe przedsięwzięcie pochłonie 38,5 mln złotych. Wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa kujawsko-pomorskiego wyniesie 5,3 mln złotych.
- Inwestycję powinniśmy zakończyć do połowy 2013 roku. Mamy cichą nadzieję, że uda się oddać obiekt do użytku jeszcze w pierwszym kwartale. W sieci „Hilton” jest taka zasada, że pół roku przed otwarciem robi się tzw. „preopening”, czyli już zaprasza się gości i umieszcza informacje we wszystkich marketingowych źródłach. To bardzo ważne, więc nie możemy pozwolić sobie na opóźnienia - mówi Maciej Juszczakiewicz.
Kolejna inwestycja na Wyspie
- Spółka „Stara Farbiarnia” skutecznie ubiegała się o dofinansowanie. Wyspa Młyńska staje się coraz piękniejsza, choć w jej obszarze są jeszcze martwe sektory. Wkrótce jeden z nich zyska nowe oblicze - stwierdził prezydent Rafał Bruski, gospodarz spotkania.
<!** reklama>
- Wspólnie z panem prezydentem mamy plany związane z rozwojem Portu Lotniczego - mówi marszałek Piotr Całbecki. - „Hilton” jest marką, która wymaga obecności dobrze funkcjonującego lotniska i dobrej siatki połączeń. Problemy z LOT-em wreszcie się skończą. Dziękuję panu prezydentowi za środową uchwałę Rady Miasta, która otwiera możliwość współpracy w zakresie utrzymania połączeń lotniczych w naszym województwie. Samorządy Bydgoszczy i Torunia ustaliły, że będziemy przeznaczać na wsparcie tego rozwiązania po jednym euro od mieszkańca. To dobra podstawa do planowania siatki połączeń lotniczych. LOT zmienia ją od 17 października. Pojawi się poranne połączenie do Warszawy. Będzie można polecieć do stolicy rano i wrócić do Bydgoszczy wieczorem. Dziś wpłynęła oferta Ryanair, więc ten przewoźnik nadal będzie oferował swoje usługi. Na pewno utrzymamy obecne połączenia, a od wiosny będą kolejne.
Marka broni się sama
Jak „Hilton” wpisze się w bazę hotelową miasta? - Marka istnieje prawie sto lat i broni się sama. W ramach „Hiltona” funkcjonuje aż 10 marek. Jedną z nich jest „Hampton”, która gwarantuje wysoką jakość, jeśli chodzi o budynek i serwis, a zarazem ekonomiczne ceny. Chodzi o to, by klienta było na nią stać. Łączymy jakość z ceną, do tego zobowiązuje nas również „Hilton” - mówi Maciej Juszczakiewicz.
Koncern Hilton Worldwide to światowy lider w branży hotelarskiej. Ma ponad 3750 hoteli w 85 krajach i zatrudnia 143000 pracowników na całym świecie.
