Celem przenosin centrum do nowego miejsca była chęć dostosowania obiektu do rosnących wymagań rynku oraz rozwoju w zakresie usług logistyki gotówki. Poczta Polska dysponuje 38 tego typu obiektami na terenie kraju. Ten w Bydgoszczy jest najnowocześniejszym. Centrum jest co do wielkości drugie w regionie północnym (woj. kujawsko-pomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, zachodniopomorskie) i ósme w kraju.
– W ciągu roku mam 300 tys. transportów gotówki, przejeżdżając 21 mln km. Mamy około 50 000 punktów, z których odbieramy gotówkę i przewozimy do takich sortowni, jak ta, którą dziś otwieramy – mówił podczas uroczystości Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej. Podkreślił rolę, jaką w całym procesie odgrywa ochrona – pracownicy, którzy pod bronią pilnują bezpieczeństwa przewozu i obiektów. To także specjalnie przygotowane do transportu środków bankowozy.
– To centrum, które powstało, wpisuje się w strategię, którą wyznaczyła sobie i realizuje Poczta Polska. Mam nadzieję, że to miejsce będzie istotnym elementem rozwoju firmy – stwierdził Rafał Czereda, dyrektor Ośrodka Centrum Poczta Polska Ochrona Północ.
Nowa lokalizacja to wyższy standard pracy, ale także poprawa efektywności. Wyposażenie obiektu w nowoczesne urządzenia ma ograniczyć czasochłonność procesów, ale także wyeliminować ewentualne usterki. W dłuższej perspektywie to niższe koszty działania i oszczędności związane z kosztami procesowania gotówki.
– W Bydgoszczy, ze względu na potencjał, jaki tutaj występuje, zwiększamy nasze zaangażowanie. Będziemy zmierzać do tego, aby wyposażyć to miejsce w najnowsze urządzenia, które pozwolą wykonać dużo więcej pracy i osiągnąć o wiele lepsze wyniki, a przede wszystkim, stworzyć bardzo dobre warunki pracownikom – dodał Rafał Czereda.
Podczas otwarcia centrum w nowej lokalizacji zwrócono uwagę na to, że rynek obrotu gotówkowego to duże wyzwanie dla firm tej branży, co było szczególnie widoczne na początku pandemii oraz w pierwszych tygodniach po wybuchu wojny w Ukrainie. W tamtym czasie zamówienia na gotówkę ze strony banków zgłaszano nawet kilka razy dziennie, a Poczcie Polskiej mimo to udało się spełnić ich oczekiwania.
Spółka deklaruje, że jako operator narodowy gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo usług poparte wysokimi polisami ubezpieczeniowymi, a także dostępność na terenie całego kraju przez 7 dni w tygodniu.
