Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, od 27 stycznia 2020 roku w dni powszednie (przez dwa tygodnie), obowiązywać będą wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany dotyczyć będą linii nr: 8, 52, 53, 54, 57/80, 64, 65, 68, 69, 73, 79, 83, 89, 92, 94.
Zmiana na stałe
Od pierwszego dnia ferii zimowych tj. od poniedziałku 27 stycznia 2020 roku zmienią się również: rozkład jazdy linii tramwajowej numer 4, trasa przebiegu linii tramwajowej numer 9 (nowa trasa: Stomil - Glinki) a także nazwy przystanków na linii międzygminnej numer 93 z Niwy na Karkonoska / Niwy oraz z Bieszczadzka na Niwy / Bocheńska.
W porównaniu z dotychczasowym rozkładem jazdy linii tramwajowej nr 4, w nowym rozkładzie będzie mniej kursów.
Przykład? W starym rozkładzie, tramwaj nr 4 z przystanku Glinki w kierunku Bielaw odjeżdżał rano w dni powszednie o godzinie 6.00, 6.10, 6.20, 6.30, 6.40 i 6.50. W nowym rozkładzie jazdy będzie miał kursy tylko o 6.11, 6.31 i 6.52, czyli o połowę mniej odjazdów. Tak samo będzie po południu - np. zamiast odjazdów o 14.00, 14.10, 14.20, 14.30, 14.40 i 14.50 będą kursy o 14.12, 14.32 i 14.52. To tylko pierwsze z brzegu przykłady. Mniej kursów będzie o każdej godzinie.
Skąd te zmiany?
Zapytaliśmy w ZDMiKP z czego wynikają te zmiany i czy będą one obowiązywały na stałe, czy jest to tylko tymczasowa korekta.
- Zależy nam, aby oferta przewozowa na rok 2020 była dostosowana do nowych możliwości finansowych i nie różniła się znacząco od obecnie funkcjonującej komunikacji miejskiej. Analizujemy możliwe rozwiązania - przypomina Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, który aktualną sytuację w bydgoskiej komunikacji miejskiej wyjaśniał w rozmowie z nami na początku tego tygodnia. Pisaliśmy o tym TUTAJ
Zależy nam, aby oferta przewozowa na rok 2020 była dostosowana do nowych możliwości finansowych i nie różniła się znacząco od obecnie funkcjonującej komunikacji miejskiej. Analizujemy możliwe rozwiązania
Przypomnijmy, wydatki na komunikację uszczuplono w Bydgoszczy o 6 mln zł, przesuwając te środki na budowę basenu na Miedzyniu. Jak informuje ZDMiKP, korekta rozkładu jazdy linii nr 4, to pierwsza ze zmian wynikających właśnie z konieczności dostosowania oferty przewozowej do nowych możliwości budżetowych.

- Przy jej wdrażaniu brano pod uwagę analizy potoków pasażerskich oraz fakt, że obecnie przy zamknięciu możliwości przejazdu przez rondo Bernardyńskie przebiegi kilku linii tramwajowych w znacznej części pokrywają się z przebiegiem linii nr 4 (2, 6, 8, 10). Zmiana częstotliwości kursowania linii nr 4 połączona zostaje z korektą przebiegu linii nr 9 (zamiast do pętli Wyżyny skierowana ona zostanie do pętli Glinki). W obecnym układzie skierowanie linii nr 9 pozwoli na lepsze wykorzystanie potencjału tej linii - tłumaczy Tomasz Okoński.
- Powyższe zmiany w rozkładzie jazdy, planowane jako docelowe, nie będą bardzo odczuwalne dla bydgoskich pasażerów - zapewnia rzecznik drogowców.
Co Wy sądzicie o tych zmianach? Zapraszamy do komentowania.
Ze zmianami w rozkładach, które będą obowiązywać od 27 stycznia, można zapoznać się TUTAJ.
POLECAMY:
Niebezpieczne przejścia w Bydgoszczy. Tu wprowadzą zmiany [zdjęcia]
