https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiana organizacji ruchu na Trasie Uniwersyteckiej w Bydgoszczy. Z dwóch pasów w prawo. Dlaczego?

sier
Tomasz Czachorowski/zdjęcie archiwalne
Od pewnego czasu na Trasie Uniwersyteckiej - przy skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego wprowadzona jest nowa, tymczasowa organizacja ruchu. Kierowcy jadący w prawo mogą skręcać z dwóch pasów (środkowego i prawego). Możliwość skrętu w lewo zlikwidowano na środkowym pasie.

O zmianę organizacji ruchu pytają nasi Czytelnicy. Jeden z nich pisze: "Dlaczego reorganizując przejazd Trasą Uniwersytecką ustawiono znaki nakazujące skręcać z dwóch pasów w prawo przy kościele? Dlaczego nie można jechać ze środkowego pasa prosto w prawo i lewo. Takie rozwiązanie istnieje na skrzyżowaniu Ujejskiego i Wojska Polskiego".".

O sprawę zapytaliśmy ZDMiKP. - Tymczasowa organizacja ruchu wynika z wprowadzonego ograniczenia ruchu w ciągu ulicy Kujawskiej - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. - Wprowadzenie relacji w prawo z dwóch pasów ruchu zwiększa przepustowość na górnym tarasie i przejmuje część pojazdów z wspomnianej ulicy Kujawskiej. Sytuacja ulegnie radykalnej poprawie po oddaniu do ruchu całej Trasy Uniwersyteckiej.

Wprowadzenie relacji w prawo z dwóch pasów ruchu zwiększa przepustowość na górnym tarasie i przejmuje część pojazdów z wspomnianej ulicy Kujawskiej. Sytuacja ulegnie radykalnej poprawie po oddaniu do ruchu całej Trasy Uniwersyteckiej.

- Opisywane rozwiązanie, wymagało zastosowania oddzielnych grup sygnalizacyjnych w celu osiągnięcia, jak najlepszych warunków ruchu. Oznacza to, że relacja w prawo sterowana jest oddzielnie niż relacja na wprost i w lewo, co uniemożliwia wprowadzenie relacji na wprost ze środkowego pasa ruchu - wyjaśnia rzecznik.

Drogowcy zapewniają, że postarają się z nowego układu dróg wycisnąć, jak najwięcej. - Po uruchomieniu przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej przeanalizujemy warunki ruchowe na skrzyżowaniu i na tej podstawie podejmiemy dalsze działania, zmierzające do zwiększenia przepustowości opisywanego miejsca.

Trwa przebudowa węzła na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego, Szarych Szeregów i Szpitalnej w Bydgoszczy. Prace w tym miejscu wiążą się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Jak zaznaczał jakiś czas temu dyrektor ZDMiKP, Jacek Witkowski, to pierwsze tak rozległe skrzyżowanie, które miasto przebudowuje na tak dużą skalę. - Niemal  jednocześnie prowadzone są prace przy torowiskach, jezdniach, instalacjach podziemnych i dodatkowo koordynujemy roboty z gestorami innych sieci. ➤ WIĘCEJ ZDJĘĆ NA NASTĘPNYCH STRONACH ➤• Rozbudowa węzła Szarych Szeregów umożliwi między innymi kierowanie tramwajów z ulicy Wojska Polskiego (od strony centrum) na Szpitalną. W ten sposób linie, które będą kursować nowym torowiskiem po Kujawskiej będą mogły dojechać także na Glinki. • Wytyczone zostanie drugie przejście dla pieszych na przystanku Szarych Szeregów od strony północnej. Znacznie skróci to czas dojścia na przystanek dużej liczbie pasażerów.• Nowe przystanki i chodniki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Sygnalizacje na najważniejszym węźle na Kapuściskach zostaną włączone w system ITS, który nadaje priorytet komunikacji miejskiej. • Na wniosek mieszkańców zbudowany zostanie na ul. Wojska Polskiego (od strony Wyżyn) trzeci tor dla tramwajów skręcających w kierunku Perłowej. Dzięki temu nie będą one blokowały innych składów jadących w kierunku Glinek lub Kapuścisk.• Projekt uwzględnia także budowę infrastruktury rowerowej, modernizację oświetlenia, kanalizacji deszczowej i jezdni.• Ważnym elementem projektu jest przebudowa pętli przy ul. Magnuszewskiej. Koszt inwestycji to 65 mln zł. Zakończenie całej inwestycji planowane jest jesienią 2019.Info Flash, odc. 11. Najważniejsze wydarzenia z Bydgoszczy i regionu:

Wielka przebudowa węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. ...

FLESZ: W godzinę pociągiem z Warszawy do Krakowa?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Panie Kosiedowski te wasze analizy nie są warte funta kłaków, Pana,, przełożony,, niech się w szybkim tempie pakuje! nie pozdrawiam....
S
SEBA1978
Problem jest inny. Nasi kretyni z ZDMiKP budujacpare lat temu to rondo od trasy uniwersyteckiej powinni od poczatku wybudowac przynajmniej 4 pasy a tak naprawde 2 w lewo, 2 na wprost w przedluzenie trasy uniwersyteckiej i jeden w prawo w kier.ronda kujawskiego. Bylo mnustwo miejsca aby to zrobic ale nie...co tam wydamy miliony zeby zakorokowac bydgoszczanom nowa trase ...i jeden pas na wprost w przedluzenie trasy uniwersyteckiej to kpina z mieszkancow.Tyle w temacie.
a
adi
czesto srodkowy jest pusty po ostatnich zmianach
y
yacaR
Spokojnie mozna zrobic srodkowy pas jak przy Ujejskiego. Tylko im sie nie chce. Na Ujejskiego tez kombinowali miesiacami ! Tylko ze do tego potrzeba inzyniera ktory sie uczyl, a nie tylko "zdawał"
p
piter
bzdura , jak 2 lata temu pytalem dlaczego na poludniowo-zachodnim przejsciu zapala sie zielone po 20 sek jak auta stoja, to odpowiedzieli mi ze poprawia jak dokoncza trase i wtedy ustawia na nowo. czyli jakby budowali jeszcze 10 lat przez opoznienia zwiazane z tartakiem do moze ustawiliby za 12lat? za co biora pieniadz? pierdzenie w krzeslo?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski