https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZDMiKP - przesiadki albo podwyżki

Michał Sitarek
By uniknąć drastycznych podwyżek cen biletów, konieczna jest likwidacja dublujących się linii autobusowych i tramwajowych w rejonie dworca.

By uniknąć drastycznych podwyżek cen biletów, konieczna jest likwidacja dublujących się linii autobusowych i tramwajowych w rejonie dworca.

<!** Image 3 align=none alt="Image 207079" >

Wczoraj eksperci zastanawiali się, skąd wziąć brakujące 6 mln na komunikację miejską. Zgodnie z projektem budżetu Bydgoszczy z biletów powinno się uzbierać 80 mln zł. Bez podwyżek, likwidacji ulg lub ograniczania kursów to niemożliwe. 

- Z matematycznego punkt widzenia to proste zadanie - uważa wiceprezydent Bydgoszczy Łukasz Niedźwiecki. - Polegałoby ono na sumowaniu poszczególnych pozycji, tak aby uzyskać 80 mln. Chcemy jednak uwzględnić społeczny odbiór takich zmian. Stąd dyskutujemy o różnych wariantach. 

<!** reklama>

Przycinanie linii

W trakcie dyskusji drastyczne podwyżki cen biletów sieciowych - powyżej 100 zł - praktycznie wszyscy uczestnicy debaty uznali za nie do przyjęcia. Rozmowy skupiły się na likwidacji ulg. Towarzyszyć ma im przebudowa układu linii w rejonie dworca. W debacie rozważano między innymi skrócenie linii nr 79 do węzła Garbary oraz linii nr 93 i 94 w rejon Śródmieścia. 

Linia nr 79 dubluje się na 2 kilometrowym odcinku z nowym torowiskiem tramwajowym. Z kolei linie nr 93 i 94 zabierają pasażerów „trójce”. - Warto jednak podkreślić, że obecny układ nie jest docelowy. Tramwaj na dworzec zacznie pełnić swoją rolę wraz z otwarciem torowiska do Fordonu i na Kujawskiej. Jednak rzeczywiście taka operacja przyniosłaby oszczędności rzędu 3,5 mln zł - tłumaczył Rafał Grzegorzewski z ZDMiKP

Drogowcy przymierzają się także do likwidacji linii nr 84, kursującej na trasie PKS - Myślęcinek. Jednak w tym przypadku trudno mówić o oszczędnościach. W zamian wzmocnione zostaną linie 52 i 80.

Ten kierunek za lepszy niż sięganie do kieszeni bydgoszczan uważa radny PiS, Tomasz Rega. - O propozycjach ZDMiKP na pewno będziemy dyskutować na posiedzeniu klubu. Jednak podwyższanie cen biletów to droga na skróty.

Pasażerom będzie trudno zaakceptować jakikolwiek wzrost cen. - Na wszystkie problemy rozwiązaniem mają być podwyżki i kary - nie kryje oburzenia jeden z internautów. - Wolę już cięcia niż kolejną podwyżkę, bo czuję, że na jednej się nie skończy.

Duża część bydgoszczan uważa za zasadne wprowadzenie minimalnych opłat dla emerytów. - Nie rozumiem, dlaczego seniorzy nadal mają bezpłatne przejazdy? Ich dochody są i tak o wiele wyższe niż wielu pracujących ludzi. Poza tym zatrudnieni mają jeszcze na utrzymaniu dzieci. Dlaczego pracującym osobom serwuje się kolejne podwyżki, a emeryci nadal mają przywilej bezpłatnych przejazdów? - pyta jeden z naszych Czytelników.

Emocje gwarantowane

Inni wstawiają się za emerytami. - Oni nie tylko wychowali nowe pokolenie, ale również wspierają finansowo swoich wnuków. Czepiać się można wszystkiego, ale przede wszystkim słabo zarządzających miastem - napisał inny internauta.

Ratusz może spodziewać się również sprzeciwu związków zawodowych, działających w MZK. Wcześniejsze próby zabierania darmowych przejazdów kierowcom kończyły się groźbami strajku. Jednak, zdaniem wielu bydgoszczan, to dziwna sytuacja, w której pracownicy jednego przewoźnika mają prawo do 100-procentowej ulgi.

Ratusz straci też w oczach mieszkańców Fordonu i Osowej Góry. Mieszkańcy tych dzielnic nie dojadą już na jeden bilet do centrum, ponieważ zlikwidowany ma być system A+T. Pasażerowie korzystający z biletów jednorazowych - jeśli kupią bilet godzinny - zapłacą 4,2 zamiast 3,2 zł.

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Administrator
To jest wątek dotyczący artykułu ZDMiKP - przesiadki albo podwyżki
g
gabi
~emzetka napisal(a):
----------------------

> A co dziwnego w tym ,że masz płacić za dojazd czy powrót z pracy?? Każdy Kto pracuje dojeżdża bliżej lub dalej i też musi płacić!! Ty masz być lepszy??? Dlatego mnie to nie dziwi ,pracujesz więc placisz jak każdy :)

no właśnie nie każdy. Pracownikcy MZK nie płacą. NIe wiem dlaczego. I nie wiem dlaczego pracodawca tak boi się strajków. Powyrzucać na bruk tych, którym się nie podoba i zatrudnić nowych.
m
mieszkanka Dwor
mieszkam blisko dworca PKP. 94 i 93 od ul. Gdańskiej to naprawde bezczelność i naciąganie pasażera. Po co jechać od dworca na jeden bilet jak można zarobić na 2 biletach, skracając linię. Pasażer będzie musiał dojechać tramwajem do gdańskiej i się przesiąść na autobus. Wybudowali durne torowisko tramwajowe to musza na nim zarobić. Nikogo nie obchodzi jak mają żyć mieszkańcy odcinka Dworcowej wzdłuż, której jeździ tramwaj. Może radni zamienią się mieszkaniami. Nie da się mieszkać. Mieszkam na parterze i mam wrażenie, że co 5 minut kamienica zawali mi sie na głowę.Są straszne drgania. Kamienica się trzęsie, mury pękają. Robili pomiary i nakazali tramwają zwalniać. to nic nie daje. Panowie radni zamias pomagać mieszkańcom tylko patrzą jak na nich zarobić i utrudnić im życie. Likwidują ciche linie autobusowe i wprowadzją dudniące i hałaśliwe tramwaje. Mam wrażenie że na Dworcowej musi dojść do tragedii, żeby kto kolwiek coś zrobił. Myślę, że to świetny materiał dla reporterów z UWAGI.
j
josef
Ty naprawdę myślisz, że oni jeżdżą taborem komunikacji publicznej?
e
emzetka
A co dziwnego w tym ,że masz płacić za dojazd czy powrót z pracy?? Każdy Kto pracuje dojeżdża bliżej lub dalej i też musi płacić!! Ty masz być lepszy??? Dlatego mnie to nie dziwi ,pracujesz więc placisz jak każdy :)
W
W
A co ze 100 procentową ulgą dla radnych ?! Jakoś nic o tym nie mówią ci mądrale..
w
w
To fakt w Bydgoszczy komunikacja jest coraz gorsza i w wiele miejsc taniej jest dojechać taksówką,zamiast kasować 3 bilety za osobę!!
p
płacący pasażer
to jest jakiś skandal! najpierw obniżyli ceny sieciówek, żeby poszczuć ludzi, potem polikwidowali linie, teraz kolejne zmiany. Nie dość, że z Fordonu nie dojedzie się już do Myślęcinka na zasadzie autobus-tramwaj, ponieważ "1" idiotycznie zmieniła trase, to teraz jeszcze zlikwidują 84, jasne! super! Zlikwidowali 72 i teraz niech sami sobie próbują jeździć codziennie 69, a bywa tak, że juz na Powalisza nie można wsiąść, bo jest tyle ludzi. Standardem jest już, że udana przesiadka na Wyścigowej, to ósmy cud świata, ponieważ przeważnie jest tak, że tramwaj wjeżdża na Wyścigowa, a 70 wyjeżdża - oczywiście bez czekania na pasażerów. Jaki jest tego wynik? jedna 70 jedzie pusta, lub z 1 pasażerem, a do kolejnej nie da rady wsiąść na Spornej ( w druga stronę jest dokładnie tak samo). przykłady można mnożyć w nieskończoność, no ale szans na poprawę nie ma, dopóki zmian dokonują buraki zza biurek, którzy do pracy jeżdżą autkami, bądź dowożeni są przez kierowców, za których oczywiście "pasażer zapłaci"!!!! Niedobrze mi się robi, żałuję, że nie mam szans wyjechac z tego miasta, z tego kraju, ŻAŁUJĘ!!!
J
Jarek
Ciągle o niej słychać a nie widać rezultatów działań....Tylko kasę pobierają. Niech w ekspresie napiszą ile wzięli pieniędzy i co już zdziałali??????? Na co idą pieniądze w tej spółce Ile tam zarabiają prezesi i ilu ich jest? Napiszcie o tym!!!!!!
l
lok
bilety prawie darmo a dla radnych za darmo nic tylko wyjezdzac z tego kraju chcesz mieszkac w bydzi chodz piechota na wybory
a
aaaaa
a może by zlikwidować tramwaj do dworca dało by duże oszczędności
już z niektórych dzielnic 3 osobowa rodzina jeździ taxi bo jest taniej
zróbcie bilety po 200 zł a co tam przecież to nie wy będziecie za to płacić
m
malwina 70
a moze tak sprawdzic ile osob jezdzi nie placac,a ktorych nikt nie kontroluje.a potem siadasz na takim miejscu i wstajesz poplamiony lub nieciekwie pachnacy.i mamy za to placic wiecej.i nie chodzi mi tutaj o emerytow
g
gustavolima
dla mnie osobiscie jak oszczędzac to oszczędzac i wybralbym wariant 2 . z reszta po co tak wychwalali komunikacje wdrozyli a+t a teraz chca to odebrac zostawmy to i zajmijmy sie starszymi osobami ktore jezdza jeden przystanek i to za darmo np baczynskiego do kapuscisk ile to jest metrow 100-150? to spacerkiem a nie czekaja tak dlugo az 79 przyjedzie czeakaja 8 minut a przeszly by w 5. zdmikp powinnien przegladac kamery to by widzieli ile babc jezdzi.
i
igor
Dlaczego nie pokazujecie wszystkich komentarzy?
i
igor
Dlaczego nie pokazujecie wszystkich komentarzy?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski