Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zburzą i zbudują nowy dworzec kolejowy w Bydgoszczy

Michał SItarek
Przeszklony budynek od strony ulicy Zygmunta Augusta z wieżą zegarową, nowe perony i windy dla niepełnosprawnych. W grudniu ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę dworca.

Przeszklony budynek od strony ulicy Zygmunta Augusta z wieżą zegarową, nowe perony i windy dla niepełnosprawnych. W grudniu ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę dworca.

<!** Image 3 align=none alt="Image 204723" sub="„Express” pierwszy dotarł do wizualizacji nowego Dworca Głównego w Bydgoszczy">

Do tej pory tylko mówiło się o przebudowie. Wielu bydgoszczan traktowało kolejne obietnice w tej sprawie z niedowierzaniem. Teraz w PKP zaczęły się jednak przygotowania do inwestycji. Spółka poinformowała już o przygotowywaniu przetargu na budowę zintegrowanego centrum komunikacyjnego w Bydgoszczy. Oficjalnie ogłoszony on będzie w grudniu. Wcześniej, w maju, ogłoszony zostanie przetarg na dokumentację projektowo-budowlaną. Wszystkie prace mają potrwać 20 miesięcy i kosztować około 128 mln zł. Wcześniej mówiło się o 200 mln. Czy bydgoski projekt został okrojony? - Wspomniane w ogłoszeniu 128 mln złotych jest kwotą netto z ogłoszenia wstępnego, dotyczącego robót budowlanych, podczas gdy kwota niecałych 200 mln, to wartość inwestycji brutto z karty projektu - tłumaczy Tomasz Kowalski z zespołu prasowego PKP. - Różni je również zakres, ponieważ kwota w karcie projektu obejmuje wszystkie etapy postępowania, takie jak wykonanie projektu i nadzór inwestorski. Warto zaznaczyć, że kwoty, o których mowa, nadal są tylko szacunkami, które zweryfikuje rynek i oferty wykonawców, które trafią do nas w różnych etapach inwestycji.

<!** reklama>

Wiadomo już, jak prezentować ma się nowy dworzec. Od strony ulicy Zygmunta Augusta zaprojektowano zupełnie nowy przeszklony budynek z wieżą zegarową. Stary zostanie zburzony. Duże zmiany czekają także tak zwany dworzec wyspowy pomiędzy peronami. Wyburzona zostanie jego środkowa część. Zastąpi ją nowa lekka kratownicowa konstrukcja z dużą ilością szkła.

Nad peronami być może powstanie także obudowana kładka, połączona z peronami schodami stałymi i ruchomymi oraz windami. Jej budowa jest uzależniona od powstania dworca autobusowego na północy terenu inwestycji, wówczas istniałaby możliwość jej późniejszego przedłużenia w kierunku przystanków na placu dworcowym. W tej sprawie trwają jeszcze rozmowy z miastem. Inwestycja będzie finansowana z funduszy europejskich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty